Treba da se naglasi da su anarhosindikalisti i anarhisti po političkom opredeljenju levičari tj ekstremni levičari. Treba to da se zna.
Preporuke:
0
0
2
ponedeljak, 21 decembar 2009 05:34
Fasizam = "demokratija"?
Dakle, STA JE FASIZAM (pitanje kojim pocinje i ovaj ogled)? Umesto odgovora, postavio bih novo pitanje: STA JE DEMOKRATIJA (jer, demokrate se bore protiv fasista)? Mozda ne i najpoznatija, ali svakako "najtacnija" definicija glasi: Demokratija je sve sto je u interesu Amerike! Dakle, bacanje atomske bombe na civile, vodjenje mnogobrojnih ratova, bacanje napalma na civile, mucenje zatvorenika, i to sve je - pogadjate, demokratija! Jer je, toboze, u njenoj funkciji! A sta je onda fasizam? Isto to, samo malo drugacije. Fasizam je sve sto je u interesu Amerike da proglasi fasizmom! Borba za svoju zemlju, borba za prezivljenje, protesti protiv mucenja, protiv terora - i to je "fasizam"!? Ovdasnji samozvani "antifasisti" proglasavaju fasizmom svaku akciju koja se protivi interesu njihovih americkih poslodavaca, a podrzavaju svaku, i najmilitantniju akciju koja se je protiv interesa Srbije! Placeni su za to, treba da zarade novac! Fasizam, definisan po meri americkih "demokrata", oni vide u svakom srpskom pokusaju da se prezivi, da se sacuvaju teritorije i identitet. Posebna prica su metode i ponasanje tih "antifasista"! Jer, one nekadasnje su krasile ideje, i odanost idejama, za koje su bili spremni da umru! Ove sadasnje, samozvane, "krasi" neverovatan cinizam, spremnost da sve urade za saku dolara, da uniste svakog ko im stoji na putu i ko se opire ideji unistenja Srbije! Pa vi sami prosudite - ako u Srbiji ma fasizma, ko su njegovi akteri! Da zavrsim: u srpskom politickom cirkusu imate one koji su placeni da igraju ulogu "demokrata" (u to ime zabranjuju sve sto stignu) i one koji su placeni da igraju ulogu "antifasista" (u tu svrhu obnavljaju sami deo repertoara jurisnika iz minhenskih pivnica).
Preporuke:
0
0
3
ponedeljak, 21 decembar 2009 08:23
Vladimir Čeleketić - Zambija
Ja zaista nisam stručnjak za društvena pitanja ali ću se ipak usuditi da nešto prokomentarišem.
1. Nevažno je kako se sistem zove, bitno je kako radi.
2. Nijedan praktičan sistem koji se realizuje u realnom prostoru i vremenu ne može se praviti bukvalnom primenom teorijskih pretpostavki i u njegovom stvaranju uvek se mora "baratati" konačno velikim, praktično merljivim parametrima. U društvenom sistemu to znači da ne možemo govoriti o "univerzalnim" vrednostima već o sistemu vrednosti koji može važiti za konačan broj ljudi na konačnom parčetu zemlje.
Jedna je stvar imati princip "socijalne pravde", a druga je stvar masovno otimati ljudima imovinu i davati je onima koji ne znaju šta sa njom da rade što neminovno vodi do sloma ekonomije. Jedan je stavr imati princip "slobodne trgovine", a druga je stvar primeniti taj princip tako da bukvalno nekoliko ljudi postaju vlasnici cele države. Jedna je stvar imati princip da svaki pojedinac treba da bude ravnopravan pred zakonom, a druga je stvar neprestano uništavati svaku nacionalnu prepoznatljivost većine u ime zaštite "prava manjina".
Dakle, to što današnji vladajući drugovi sebe nazivaju "demokratama" ništa ne menja činjenicu da oni isto tako stvaraju jedan totalitaran sistem koji je u osnovi užasno nefleksibilan, skrojen isključivo po meri privilegovane većine i ugroženoj većini ne ostavlja nikakav izbor osim revolucije.
Samo kada bi tvorci društvenih sistema jednom shvatili: NEĆETE napraviti idealan sistem. Nikada ljudi neće biti "ravnopravni", nikada nećete imati apsolutnu "pravdu", ni "socijalnu" niti bilo koju drugu i nikada stvari neće raditi 100% onako kako ste ih zamislili.
Preporuke:
0
0
4
ponedeljak, 21 decembar 2009 08:48
Samo ih posmatram!
Evo definicije fašizma. Fašisti su oni za koje antifašisti kažu da su fašisti.
Ko su onda antifašisti? Antifašisti su oni koji su stradali od fašista. Porto su oni uglavnom izumrli, onda nastupaju rezervni antifašisti.
Njih ima više kategorija.
1. Folksdojčeri koji su služili Hitlera su pod svaku cenu hteli da odu iz Jugoslavije i Vojvodine. Otišli su u Nemačku. Nemačka razorena u haosu, bili su u nekim kampovima. Zatim odlaze u Kanadu. Tu teško rade, Ne smeju da aktiviraju kapital, koji su dobili od znate već koga. U Jugoslaviji imaju rođake koji su imali srpska prezimena, ili udati za Srbe. Nakon pada berlinskog zida aktiviraju nacističke pare i osnažuju te rođake da dođu na vlast i oko vlasti u Srbiji i naročito Vojvodini. E ti su glavni antifašisti.
2. Posle poraza antifašizma trebalo je one koji su bili na strani fašizma, sa izuzetkom Srba odobrovoljiti da uđu u sistem ondašnjih vlasti. Pogotovo što su bili iz krajeva gde su svi bili ili u ustašama ili Handžar diviziji ili balisti. Oni su po ključu promovisani u antifašiste, iako antifašističke borbe nisu ni videli. Na Kosmetu je to bila čuvena skcija "čuvajmo kadrove". Tu su dojučerašnji balisti pretvarani, naravno posle rata u antifašiste. E danas su oni glavni "antifašisti". Kome oni nakače da je fašista taj će se provesti ko bos po trnju. Gle čuda, fašistički sinovi i kćeri, proglašavaju sinove i kćeri fašističkih žrtava, fašistima.
Na primer Alija Izetbegović je bio fašista, izvan svake sumnje. Otac Ratka Mladića antifašista. Poginuo kao partizan. Pogledajte poziciju u štampi koju ima Bakir Izetvbegović, a sa druge strane kako se tretira Ratko blu eyes, zbog plavih očiju ga proglašavaju da je rasista sa "arijevskih pozicija". Ko ima plave oči taj je po tumačenju handžar divizije fašista.
Preporuke:
0
0
5
ponedeljak, 21 decembar 2009 10:03
Milorad Stanojlović
Na način, kako je monopol uništio liberalni kapitalizam i slobodni svet, tako je i sprdnja sa antifašizmom poništila žrtve.
Preskočiću Jesenovac, a Goldberga ostaviti autoru.
Ima beznačajno malo kritičkih osvrta na sam antifašistički pokret u Evropi. Ali, to ništa ne smeta da se lepe etikete sa dozom samozadovoljnog cinizma. Tako se uporno govori kako je antifašizam zaslužan što je u tom ratu stradalo – SVEGA - 6 miliona Jevreja. Zaista, veliki uspeh?! Jer, šta je za Jevreje 6 miliona... Sitnica jedna. A da nije bilo antifašista? Stradali bi još i više. Valjda tako vrednuje ova mudrost...
Da li je ta borba mogla biti efikasnija i ko je kriv zbog toga? To za žrtve više nije važno, ali za nas jeste. Odgovori na ta pitanja traže preispitivanje onog «svega postojećeg».
Nama treba odogovor na pitanje, zašto se danas skriva borba za poštovanje ustava, zašto vojska treba da brani ustav, zašto se poništava višepartijski sistem i izvrće ruglu demokratski parlament, zašto je liberalni kapitalizam postao psovka, zašto ne možemo da nađemo slobodni svet, gde je otišla privatna svojina, da li je greh ukrasti društvenu svojinu, ko je meritorni moralni arbitar u društvu, makar i bez trunke vlasti, zašto se uporno reformišu mrtva načela AVNOJ-a kada imamo nacionalni demokratski program o kome se složilo 90% glasača uoči drugog rata i 1944. godine?
Zašto? Zašto?... Zato što su ovo neprijatna pitanja po interese i džep srpske republikanske elite.
Lako je zastupati antifašističke ideje danas, a zadržati imovinu Jevreja Srbije u svom džepu, koristiti je i biti zbog toga još i pozitivac.
Treba zabraniti svakome da se zove antifašistom, dok najpre ne vrati imovinu Jevrejima Srbije, koju su uzeli, opljačkali fašisti i srpski republikanci. Ovi drugi valjano i nesmetano uživaju u njoj i dan danas, bez ograničenja moći.
Nemoral je postao opasnije oružje po društvo od svake sablje i puške.
S poštovanjem i uvažavanjem,
RAVNOGORSKI POKRET DM, Beograd, Milorad Stanojlović, generalni sekretar.
Preporuke:
0
0
6
ponedeljak, 21 decembar 2009 10:22
thinking maize
Teoretska osnova današnjim "antifašističkim" naporima "naših" "drugosrbijanaca" postavljena je još 1971 izlaženjem "Filosofije palanke" Radomira Konstantinovića. U tom, prilično nečitljivom i (pomalo) dosadnom delu, pisac je nastojao da poveže
poetiku Momčila Nastasijevića i ipak minorni pokret
Dimitrija Ljotića "Zbor". Jer, da podsetim, Momčilo Nastasijević je umro 1938, a Dimitrije Ljotić je do šanse da svoje ideološke postavke "pretoči u delo" došao tek 1941! Time osnovna premisa "Filosofije palanke" gubi smisao! A to se lako da dokazati i prilično nespretnim povezivanjem Vagnerove muzike (Rihard Vagner je umro 1883 g.!) i nacizma (nastao ranih 20-tih godina 20-tog veka!)! Znači, radi se o
zameni teza, radi postizanja političkog cilja! A cilj je ovekovečiti sopstvenu vladavinu! Da podsetim, neki komentatori koji simpatišu "drugosrbijansku"
"stvar" (npr. novinar Miloš Vasić) otvoreno su spekulisali "šta bi bilo da je Zoran poživeo". Ne uzimajući u obzir degutantnost promišljanja aktivnosti mrtvog čoveka, tragično poginulog, zanimljivo je podsetiti se fraza tipa: "da je Zoran bio živ, vladali bi bar 20 godina"! Od tako zamišljenog cilja, koji ne uzima u obzir realni srpski narod i realne građane Srbije, prešlo se u njegovu realizaciju blaćenjem svakoga koji kritički promišlja "koncept" "Evropa nema alternative"! Ko su ti ljudi, koji ne samo što tako zamišljaju budućnost Srba i Srbije, već i ne
biraju sredstva da to ostvare?! Ovde, na NSPM-ovom sajtu više puta je razmatran profil tih ljudi. Ne bih se ponavljao, niti "uživao" u "idenju u sitna crevca" glede njihovog "imena i dela", pošto su to mnogi ovde znatno bolje uradili. Pitanje je kako sve te analize pretočiti u politički jasan i jednostavan odgovor na te provokacije! Jer, znate, protiv laži se može samo kristalno čistom i jednostavnom istinom! Što je kraća i jasnija, to bolje! Zato, ne: "ŠTEDE NA ISTINI", već "LAŽU" i ne "ŠTEDE NA (TUĐOJ) IMOVINI", već "KRADU"!
Preporuke:
0
0
7
ponedeljak, 21 decembar 2009 11:55
Vrt iz srpskog, ponosnog Toronta
Da Srbije nije lažna država ovaj tekst bi imao smisla.Teorija o porobljavanju ”demonkratije” postoji odavno no zadnjih 50 godina ušli su u fazu primene.Ova lažna vlast mora da ubrza proces jer je Milošević uspeo da poremeti kontinuitet demonizacije demonkratije, i opet su Srbi dali šansu Putinu da istu zaustavi u Rusiji. Zapad je uložio mnogo više para nego što su mislili u rasturanju Srbije tako da je kazna surovije nego 100 za jednog.
Tadić je klimav,ne zbog opozicije nego zbog nekih privatnih razloga.Rade sada na SPC..Plaše se INATA ,posebno koji bi se probudio u Republici Srpskoj.Ovo je ,2010 ta godina, prilika za sve savesne Srbe da pokažu koliko smo demokrate i omogućimo, svojim glasovima, čistu,većinsku pobedu na sledećim izborima.
Ne obraćajte pažnju na analitičare i marketing...Nije više važno ko je u opoziciji..koliko je važno da osovina oko Ds a ne pobedi.Manje više, posle ubedljive pobede ”opozicije”,ostaje put ka Evropi i ostale gluposti ali moramo sebi da vratimo dostojanstvo.
To je minimug što dugujemo sebi.
Preporuke:
0
0
8
ponedeljak, 21 decembar 2009 11:56
paja patak
“...Kao da je fašizam kopile nepoznatog porekla a ne zakonito dete zapadne demokratije, kojoj je tridesetih godina XX veka trebao neko jak i ozbiljan ko bi socijalizmu i komunistima pokazao zube…” Uživam blagodat i prednost potpunog nepoznavanja dela i misli citiranih filosofa (a – kako bi, i zašto bi jedan patak o tome i morao nešto da zna?). Što je nagore i najsramnije – nemam čak ni najmanje interesovanje, a ni poriv da se bacim na proučavanje njihovih dela. Pa ipak, neka mi autor dozvoli da ga, ovako naivan, upitam: ako je fašizam (whatever it may be) zakonito dete zapadne demokratije – šta su, onda, u toj klasifikaciji socijalizam i komunizam? Shvatio sam, tokom obaveznog školovanja u pačjoj školi, da su komunisti smatrali da su socijalisti kopilad i agenti kapitalizma – ali to im nije smetalo da radni narod pod svojom vlašću uz pomoć knuta ubeđuju da treba iz sve snage raditi na izgradnji socijalizma ?! Napuštam ovu kontradikciju (prevazilazi moje umne sposobnosti). Da se vratim na pitanje – a šta su onda komunisti? O tome nam je autor ostao dužan odgovora, jer komunisti/boljševici su oduvek bili glavni antifašisti (izuzev u vremenu [Staljin]Molotov-[Hitler]Ribentropovog pakta). Znam da su za sebe proglasili da su “ljudi posebnog kova“ – ali, ipak – čija su oni kopilad/zakonita deca? Ko ih je “skovao“? Koliko su dobra čovečanstvu doneli Lenjin/Staljin/Mao/Pol Pot.... i njihovi sledbenici – i da li im je trebalo “pokazati zube“? A, što se savremenih “antifašista Druge Srbije“ tiče – meni (ovako primitivnom) izgleda da su oni najvećim delom zakonita deca komunista (biološka, ili bar duhovna), a među njima se još uvek nađu i poneke bukvalne komunističke dede i babe, od kojih je jedna naročito istaknuta i njihov ideolog i inspirator, ali mi je toliko antipatična da ni ime neću da joj pominjem.
Preporuke:
0
0
9
ponedeljak, 21 decembar 2009 12:59
thinking maize
Cenjeni Paja Patak, ima ih dve! To su, imenom i prezimenom LATINKA (sic!) PEROVIĆ i ZAGORKA GOLUBOVIĆ! TEK DA SE ZNA! G-đa Perović je bila
istaknuti komunistički rukovodilac Srbije, krajem 60-tih i početkom 70-tih godina, dok je g-đa Zaga Golubović bila jedna od "profesora" na
CRVENOM UNIVERZITETU "KARL MARKS" 1968 g.! Za takve "korifeje" i Broz je bio humanista! Bar je čovek bio maher!
Preporuke:
0
0
10
ponedeljak, 21 decembar 2009 13:43
Joviša Vidić
Ko su antifašisti? Gospodin Stanojlović ispravno primećuje o antifašistima razbaškarenim na tuđoj imovini. Kada su Srbiju antifašisti "oslobodili"
od slobode a Srbe brige o imovini, u isto vreme su osvojili ekskluzivno pravo na antifašizam. Više se ne postavlja pitanje ko su oni, već gde su oni? Oni su u "oslobođenim" stanovima i kućama diljem zemlje Srbijice i pišu o raznim izmima. Posebno pišu o srpskom nacionalizmu, klerikarizmu, primitivizmu i fašizmu. Joviša Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
11
ponedeljak, 21 decembar 2009 14:12
Petar Ignja
Pozdravljam g. Reljića, znam ga iz starog Nina. Zašto danas ne piše u novom? Baš me čudi.
Radomir Konstantinović svoju knjigu, u prvom izdanju "Trećeg programa Radio Beograda", naslovio je "Filozofija palanke". Zašto ljudi uporno koriste reč "filosofija", kad je ni Grci tako ne izgovaraju. To grčko "s" najbolje je objasnio Felini, u "Amarkordu" (scena na času grčkog jezika). Zašto onda ne i krisa, nego kriza?
Slažem se da je teško dati tačnu definiciju fašizma, što je davno napisao i dr Andrej Mitrović, kad je upozorio sve nas da se nemački, talijanski i španski fašizam (dodao bih i japanski), razlikuju. Neko je fašizam tumačio kao psihološku pojavu, kao ludilo raznih vođa, neko kao ekonomski hegemonizam, a Erih From misli da ni jedni ni drugi nisu potpuno u pravu, jer je fašizam sve to zajedno. Meni se čini da je u osnovi postojala šozofrena ideja da jedna "nadnacija" zavlada svetom, u svim oblastima čovekovog života, poništi druge države i nacije i sve ljude natera da jednog dana govore jezikom Zigfrida. Ispostavilo se da se to vojnom silom nije moglo učiniti. A onda se desio neviđeni paradoks: država koja je, pored Sovjetskog Saveza, učinila najviše da fašizam padne, kako su godine prolazile, sprovodila je svoju doktrinu vladanja svetom novim sredstvima: ekonomskim, tehnološkim, ideološkim, jezičkim... Hiperprofit, koji su sticali izvozeći proizvodnju u zemlje jeftine radne snage, vratio je na istorijsku scenu kapitalistički neoliberalizam, ali time su odsekli granu na kojoj su čvrsto sedeli i zemlja Div doževela je ekonomski krah. To je dobro! Četvrtina zaposlenih ostala je za par meseci bez posla. Neoliberalni kapitalizam je mrtav, kažu i Edgar Moren i Sarkozi, jer se i Francuzima verovatno ogadio engleski jezik, kojim bi i afrički papagaji morali da govore. Umeli su Jenkiji da pribegnu i vojnoj sili, i te kako. Navešću samo Vijetnam. Nemoćan da pouzdano kažem ko je fašista danas (nisam Erih From), slutim samo da mu glavni grad nije ovde.
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 21 decembar 2009 15:38
Danski Srbin
Gospodine Reljicu ,Vi ste vrlo hrabar covek kad ste ovako dokumentovano napisali ono sto mnogo,mislecih,ljudi ima u glavi i ne sme javno da ovako komentarise. Kao sto rekoste :"pojam fasizam nema definiciju" i niko nije ni pokusao da je formira.Pojam je ostavljen u nedefinisanom stanju,bez opsteg poznavanja geneze i sadrzine, sa objasnjenjem otprilike :"to je to sto je najgore i tesko onom koga mi u to uvrstimo".Mi koji smo doziveli Drugi sv.rat, secamo se koja je sve nedela taj nemacki fasizam(valjda nacizam)kod nas pocinio ,mi u nasoj svesti to dozivljavamo kao FASISTICKI ZLOCINI. Kako zvati americke zlocine u npr.Vijetnamu ,mozda zlocini u cilju demokratizacije Vijetnama.Sta sa Francuskim zlocinima u Alziru ? O sadasnjim ratovima da ne pricamo, tu sumnje nema da je to nesto sto bi se moglo zvati avanziranim fasizmom. Jedna od osnova Hitlerovog poretka je :"RAD,RED I MIR".Sta mi sada imamo :" NERAD,NERED I HAOS".Komunizam ,na drugoj strani ,je isto sto i fasizam (tog vremena i jedan i drugi).Oni su dva pravca "socijalizma"ka o dva brata.Zato su se i toliko mrzeli.
Reci su kao i krpe ,upotrebom se izlizu.Ako bi strucno i odgovorno definisali pojam FASIZAM DANAS , kako bi se onda objasnilo sve ovo sto se sada desava ,a da tome ne moramo dodati epitet FASIZAM.
Negde krajem cedrdesetih, u mom gradu u Srbiji, jednom mladicu ,iz novokomponovane komunisticko-radnicke familije , govorili smo da je antifasista ,nasta se on vrlo vredjao...
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 21 decembar 2009 18:30
Pravo stanje stvari: primer prvi
Svi znamo da je pismo televizije B92 latinica, bez izuzetka - sem kad se izuzeci koriste da se izbor ćirilice poistoveti s nazadnim, prostačkim, seljačkim, nacionalističkim, srpskim ...
Dakle - latinica, suprotno 10-vekovnom jezičkom i kulturnom identitetu i trajanju, uprkos tome što je latinica došla s ideologijom i projektom kasnije propalog jugoslovenstva i NATURANA od strane komunističkih vlasti tokom pola veka, uprkos činjenici što i dalje, uprkos svemu tome, većina građana Srbije piše pretežno ćirilicom. (zanimljivo je da se u Srbiji izbegava svako istraživanje ove oblasti, kao da se neko plaši saznanja pravog stanja, istine; do tačnih podataka bi se moglo doći uvrštenjem samo jednog pitanja na sledećem popistu stanovništva, 2011. godine, ali, istina ne ide nekome u prilog)
Dakle, da se pridržava DEMOKRATSKOG principa, ova televizija bi koristila u programu i ćirilicu, i to pretežno, poštujući jezik i kulturu građana kojima se obraća..
Ali, ne koristi je, dakle - IGNORIŠE kulturni i jezički identitet građana kojima se obraća (a nije registrovana za neku posebnu zajednicu, recimo, hrvatsku, ili neku posebnu misiju), NE POŠTUJE Ustav Srbije, IGNORIŠE pravila RRA I RATEL-a, DISKRIMINIŠE potrebe građana da gledaju televiziju na svom jeziku i pismu, i njihovo pravo da mediji poštuju jezik, kulturu, prava i zakone, NETOLERANTNA je prema njima i glavnom (u stvari, jedinom) pismu njihovog jezika ... A, kao - promoviše demokratiju, toleranciju, poštovanje zakona, pravila, i prava građana.
Zašto sam izabrao ovu televiziju kao primer, a ne neku drugu? Pa, zato što nam ovu televiziju naturaju kao predvodnika u oblasti demokratije, tolerancije i raznih prava, i što ona uzima sebi za pravo da nas podučava i da nam sudi na osnovu toga.
Dakle, u kojoj je misiji ova TV?
Preporuke:
0
0
14
ponedeljak, 21 decembar 2009 19:44
Ala
Odlican tekst,odlicnog novinara!Tuzno je sto i ugledni P.Ignja i mnogi drugi mogu da pisu samo na NSPM-u.
U medijskom mraku Srbije svetle samo NSPM,Pecat...
Preporuke:
0
0
15
ponedeljak, 21 decembar 2009 22:04
Steva Nadrljanski
Pojam fašizma je moderni Malleus maleficarum.
Preporuke:
0
0
16
utorak, 22 decembar 2009 01:34
U prolazu
Zagorka Golubović i Latinka Perović danas sz na dijametralno suprotnim pozicijama. Ne znam odakle vam to da su iste.
Preporuke:
0
0
17
utorak, 22 decembar 2009 09:02
Senka
Stavljati u istu ravan pojmove fasista i jeretik je jos jedan pokazatelj koliko se danas u svetu radi na sminkanju istorije. Ova dva pojma nemaju niti ce ikada imati istu tezinu a njihovo izjednacavanje u bilo kom kontekstu je ili posledica neukosti (u sta ne verujem) ili tendeciozno prikrivanje zla. Jeretici su kroz istoriju bili proganjani i masovno ubijani jer nisu bili pravoverni.Stavljanjem pojma fasista u istu ravan vremenom dolazimo do toga da su i oni proganjani/omrazeni/diskriminisani/inkriminisani zbog svojih ubedjenja a ne zbog zlocina koje su cinili inspiratori fasizma i fasisti.
Preporuke:
0
0
18
utorak, 22 decembar 2009 14:14
Steva Nadrljanski
Poštovana Senka, bojim se da niste razumeli osnovnu misao g. Reljića, a to je, između ostalog, teza o ispražnjenosti pojmova, tj. o njihovom samovoljnom ispunjavanju ovim ili onim sadržajem. Reč "Fašista", onako kako je upotrebljavaju savremeni samoproglašeni antifašisti, danas nema svoje manje-više dokazano istorijsko značenje: ona služi kao ideološka etiketa, bolje reći presuda političkom, kulturnom, itd. neprijatelju. Reč istorijski ima toliku težinu da onoga koga njome udarimo automatski briše iz čovečanstva; paradoksalno, takva upotreba učinila ju je toliko laganom - besmislenom - da se njome više ne može oboriti ni vrabac.
Dakle, radi se o pokušaju stvaranja takvog ideološkog konteksta u kojem će i sama optužba za "fašizam" (bez obzira da li ga realno ima ili nema) značiti istovremeno i izopštenje: kao što je nekad bilo gotovo nemoguće odbraniti se od optužbe za veštičarenje, po ovom projektu jednako je nemoguće odbraniti se od optužbe za fašizam. U tom smislu "fašizam" je jeres: kad goreopisani "antifašizam" postane vladajuća ideologija, "fašista" je ekskomuniciran - on gubi svoje realno postojanje za takvo društvo, što znači da je izvan zakona. A kad je izvan zakona, zna se šta može da mu sleduje.
Pojmovi, dakle, ne znače u tom kontekstu u suštini više ništa: oni su samo parole i oružja za obračunavanje.
Što se mene tiče, ja sam školski primer takvog jednog "fašiste", a čini mi se i par miliončića stanovnika ove zemlje.
Preporuke:
0
0
19
utorak, 22 decembar 2009 16:03
Blagoje Jovović
"Fašizam" je postao parolom pod kojom se obračunava sa neistomišljenicima, bili oni DSS, Obraz, NSPM, ili neko treći. Stvarno su dosadili i bogu i ljudima s tim, ne znam ko se još osvrće na takve kvalifikacije.
Za Stevu Nadrljanskog:
Hvala puno za opasku o Malleus Melaficarum. Nakon toga, zaista više nema šta da se doda na ovu temu.
Preporuke:
0
0
20
utorak, 22 decembar 2009 16:52
Senka
Postovani g-dine Nadrljanski,
Ne radi se ovde o nerazumevanju samog teksta, kao i kritike na isti, vec je problematika na koju ukazujem sire prirode i odnosi se na citirani deo s pocetka teksta. Na poentu koju daje ovaj tekst nemam nikakvih primedbi i naravno slazem se sa sadrzinom.
Preporuke:
0
0
21
utorak, 22 decembar 2009 17:55
Dušan
pa sto autor ne da negde konkretan odgovor sta je fasizam danas. baci bombu recenicom i pobegne, ne kaze zasto ju je bacio.. zasto ne kaze protiv cega se to bore placeni 'drugosrbijanci', gej aktivisti, anarhisti itd? smatra da se kod publike ovog sajta neke stvari podrazumevaju?
dokle vise price da je ovih iz Obraza i ostalih kao malo, to su sve je li sacice ljudi koji organizuju male proteste..?
sacice ljudi koji su iznajmljivali stanove u ulicama gde je trebalo da prodje povorka ponosa, i spremili dzakove sa ciglama da bace odozgo..? sacica ljudi koji su svaki dan na TV-u, bilo da je b92 ili rts, i koji inspirisu vrsnjake i mladjariju da dodje i bezbolkama spreci 'paradu srama'?
i kakve uopste ima veze da li je Hitler bio vegetarijanac ili stagod sto je u slicnom kontekstu pomenuto? mozda je i Mladen Obradovic vegetarijanac, meditira na gardosu svako jutro, a posle ode i nasilno prekine umetnicki performans jednog momka u studenjaku jer 'nije normalan' i 'nije srpski'
Zasto je zabrana pusenja u zatvorenim prostorima nacisticka (i sta je u tom smislu - nacizam?:)?
imperijalizam, humanitarne intervencije koje su polu-humanitarne, polu-zlocinacke.. da, svakako.. ali dokle vise relativizacije, stavljanja stvari u kontekste 'prve' i 'druge' srbije.. zasto se, za razliku od bacanja 'recenicnih bombi' i dosadnih stereotipa, ne prica o tome da neko zeli da zivi normalan zivot bez da mu spocitavaju da ne moze biti protiv fasizma zato sto je, pobogu, gej aktivista..
eto tako, posle sjajne kolumne o novinarstvu danas, pise S. Reljić
Preporuke:
0
0
22
utorak, 22 decembar 2009 20:30
Jedan pažljivi čitalac
Nadam se da neće biti drugih komentara na reči ovog @Dušana. On je svoje obavio i to tako što (ovaj put), navodno ništa nije razumeo.
Preporuke:
0
0
23
utorak, 22 decembar 2009 22:30
vlks
I što se pre odustane od besomučnog lepljenja fašističkih etiketa kao oblika sigurne ekskomunikacije, to će se društva slobodnije ponašati i njihova šansa da pronalaze rešenja su veća. Konačno rešenje je tajna koja je rezultanta međuuticaja do kojih politička pamet obično ne dopire. A i da ih shvati ona su toliko daleko da je to u praktikovanju politike – beskonačnost.
@Dušan
Vi ste otprilike toliko daleko od razumevanja ovog teksta...
1. Nevažno je kako se sistem zove, bitno je kako radi.
2. Nijedan praktičan sistem koji se realizuje u realnom prostoru i vremenu ne može se praviti bukvalnom primenom teorijskih pretpostavki i u njegovom stvaranju uvek se mora "baratati" konačno velikim, praktično merljivim parametrima. U društvenom sistemu to znači da ne možemo govoriti o "univerzalnim" vrednostima već o sistemu vrednosti koji može važiti za konačan broj ljudi na konačnom parčetu zemlje.
Jedna je stvar imati princip "socijalne pravde", a druga je stvar masovno otimati ljudima imovinu i davati je onima koji ne znaju šta sa njom da rade što neminovno vodi do sloma ekonomije. Jedan je stavr imati princip "slobodne trgovine", a druga je stvar primeniti taj princip tako da bukvalno nekoliko ljudi postaju vlasnici cele države. Jedna je stvar imati princip da svaki pojedinac treba da bude ravnopravan pred zakonom, a druga je stvar neprestano uništavati svaku nacionalnu prepoznatljivost većine u ime zaštite "prava manjina".
Dakle, to što današnji vladajući drugovi sebe nazivaju "demokratama" ništa ne menja činjenicu da oni isto tako stvaraju jedan totalitaran sistem koji je u osnovi užasno nefleksibilan, skrojen isključivo po meri privilegovane većine i ugroženoj većini ne ostavlja nikakav izbor osim revolucije.
Samo kada bi tvorci društvenih sistema jednom shvatili: NEĆETE napraviti idealan sistem. Nikada ljudi neće biti "ravnopravni", nikada nećete imati apsolutnu "pravdu", ni "socijalnu" niti bilo koju drugu i nikada stvari neće raditi 100% onako kako ste ih zamislili.
Ko su onda antifašisti? Antifašisti su oni koji su stradali od fašista. Porto su oni uglavnom izumrli, onda nastupaju rezervni antifašisti.
Njih ima više kategorija.
1. Folksdojčeri koji su služili Hitlera su pod svaku cenu hteli da odu iz Jugoslavije i Vojvodine. Otišli su u Nemačku. Nemačka razorena u haosu, bili su u nekim kampovima. Zatim odlaze u Kanadu. Tu teško rade, Ne smeju da aktiviraju kapital, koji su dobili od znate već koga. U Jugoslaviji imaju rođake koji su imali srpska prezimena, ili udati za Srbe. Nakon pada berlinskog zida aktiviraju nacističke pare i osnažuju te rođake da dođu na vlast i oko vlasti u Srbiji i naročito Vojvodini. E ti su glavni antifašisti.
2. Posle poraza antifašizma trebalo je one koji su bili na strani fašizma, sa izuzetkom Srba odobrovoljiti da uđu u sistem ondašnjih vlasti. Pogotovo što su bili iz krajeva gde su svi bili ili u ustašama ili Handžar diviziji ili balisti. Oni su po ključu promovisani u antifašiste, iako antifašističke borbe nisu ni videli. Na Kosmetu je to bila čuvena skcija "čuvajmo kadrove". Tu su dojučerašnji balisti pretvarani, naravno posle rata u antifašiste. E danas su oni glavni "antifašisti". Kome oni nakače da je fašista taj će se provesti ko bos po trnju. Gle čuda, fašistički sinovi i kćeri, proglašavaju sinove i kćeri fašističkih žrtava, fašistima.
Na primer Alija Izetbegović je bio fašista, izvan svake sumnje. Otac Ratka Mladića antifašista. Poginuo kao partizan. Pogledajte poziciju u štampi koju ima Bakir Izetvbegović, a sa druge strane kako se tretira Ratko blu eyes, zbog plavih očiju ga proglašavaju da je rasista sa "arijevskih pozicija". Ko ima plave oči taj je po tumačenju handžar divizije fašista.
Preskočiću Jesenovac, a Goldberga ostaviti autoru.
Ima beznačajno malo kritičkih osvrta na sam antifašistički pokret u Evropi. Ali, to ništa ne smeta da se lepe etikete sa dozom samozadovoljnog cinizma. Tako se uporno govori kako je antifašizam zaslužan što je u tom ratu stradalo – SVEGA - 6 miliona Jevreja. Zaista, veliki uspeh?! Jer, šta je za Jevreje 6 miliona... Sitnica jedna. A da nije bilo antifašista? Stradali bi još i više. Valjda tako vrednuje ova mudrost...
Da li je ta borba mogla biti efikasnija i ko je kriv zbog toga? To za žrtve više nije važno, ali za nas jeste. Odgovori na ta pitanja traže preispitivanje onog «svega postojećeg».
Nama treba odogovor na pitanje, zašto se danas skriva borba za poštovanje ustava, zašto vojska treba da brani ustav, zašto se poništava višepartijski sistem i izvrće ruglu demokratski parlament, zašto je liberalni kapitalizam postao psovka, zašto ne možemo da nađemo slobodni svet, gde je otišla privatna svojina, da li je greh ukrasti društvenu svojinu, ko je meritorni moralni arbitar u društvu, makar i bez trunke vlasti, zašto se uporno reformišu mrtva načela AVNOJ-a kada imamo nacionalni demokratski program o kome se složilo 90% glasača uoči drugog rata i 1944. godine?
Zašto? Zašto?... Zato što su ovo neprijatna pitanja po interese i džep srpske republikanske elite.
Lako je zastupati antifašističke ideje danas, a zadržati imovinu Jevreja Srbije u svom džepu, koristiti je i biti zbog toga još i pozitivac.
Treba zabraniti svakome da se zove antifašistom, dok najpre ne vrati imovinu Jevrejima Srbije, koju su uzeli, opljačkali fašisti i srpski republikanci. Ovi drugi valjano i nesmetano uživaju u njoj i dan danas, bez ograničenja moći.
Nemoral je postao opasnije oružje po društvo od svake sablje i puške.
S poštovanjem i uvažavanjem,
RAVNOGORSKI POKRET DM, Beograd, Milorad Stanojlović, generalni sekretar.
poetiku Momčila Nastasijevića i ipak minorni pokret
Dimitrija Ljotića "Zbor". Jer, da podsetim, Momčilo Nastasijević je umro 1938, a Dimitrije Ljotić je do šanse da svoje ideološke postavke "pretoči u delo" došao tek 1941! Time osnovna premisa "Filosofije palanke" gubi smisao! A to se lako da dokazati i prilično nespretnim povezivanjem Vagnerove muzike (Rihard Vagner je umro 1883 g.!) i nacizma (nastao ranih 20-tih godina 20-tog veka!)! Znači, radi se o
zameni teza, radi postizanja političkog cilja! A cilj je ovekovečiti sopstvenu vladavinu! Da podsetim, neki komentatori koji simpatišu "drugosrbijansku"
"stvar" (npr. novinar Miloš Vasić) otvoreno su spekulisali "šta bi bilo da je Zoran poživeo". Ne uzimajući u obzir degutantnost promišljanja aktivnosti mrtvog čoveka, tragično poginulog, zanimljivo je podsetiti se fraza tipa: "da je Zoran bio živ, vladali bi bar 20 godina"! Od tako zamišljenog cilja, koji ne uzima u obzir realni srpski narod i realne građane Srbije, prešlo se u njegovu realizaciju blaćenjem svakoga koji kritički promišlja "koncept" "Evropa nema alternative"! Ko su ti ljudi, koji ne samo što tako zamišljaju budućnost Srba i Srbije, već i ne
biraju sredstva da to ostvare?! Ovde, na NSPM-ovom sajtu više puta je razmatran profil tih ljudi. Ne bih se ponavljao, niti "uživao" u "idenju u sitna crevca" glede njihovog "imena i dela", pošto su to mnogi ovde znatno bolje uradili. Pitanje je kako sve te analize pretočiti u politički jasan i jednostavan odgovor na te provokacije! Jer, znate, protiv laži se može samo kristalno čistom i jednostavnom istinom! Što je kraća i jasnija, to bolje! Zato, ne: "ŠTEDE NA ISTINI", već "LAŽU" i ne "ŠTEDE NA (TUĐOJ) IMOVINI", već "KRADU"!
Tadić je klimav,ne zbog opozicije nego zbog nekih privatnih razloga.Rade sada na SPC..Plaše se INATA ,posebno koji bi se probudio u Republici Srpskoj.Ovo je ,2010 ta godina, prilika za sve savesne Srbe da pokažu koliko smo demokrate i omogućimo, svojim glasovima, čistu,većinsku pobedu na sledećim izborima.
Ne obraćajte pažnju na analitičare i marketing...Nije više važno ko je u opoziciji..koliko je važno da osovina oko Ds a ne pobedi.Manje više, posle ubedljive pobede ”opozicije”,ostaje put ka Evropi i ostale gluposti ali moramo sebi da vratimo dostojanstvo.
To je minimug što dugujemo sebi.
istaknuti komunistički rukovodilac Srbije, krajem 60-tih i početkom 70-tih godina, dok je g-đa Zaga Golubović bila jedna od "profesora" na
CRVENOM UNIVERZITETU "KARL MARKS" 1968 g.! Za takve "korifeje" i Broz je bio humanista! Bar je čovek bio maher!
od slobode a Srbe brige o imovini, u isto vreme su osvojili ekskluzivno pravo na antifašizam. Više se ne postavlja pitanje ko su oni, već gde su oni? Oni su u "oslobođenim" stanovima i kućama diljem zemlje Srbijice i pišu o raznim izmima. Posebno pišu o srpskom nacionalizmu, klerikarizmu, primitivizmu i fašizmu. Joviša Vidić od Rudina.
Radomir Konstantinović svoju knjigu, u prvom izdanju "Trećeg programa Radio Beograda", naslovio je "Filozofija palanke". Zašto ljudi uporno koriste reč "filosofija", kad je ni Grci tako ne izgovaraju. To grčko "s" najbolje je objasnio Felini, u "Amarkordu" (scena na času grčkog jezika). Zašto onda ne i krisa, nego kriza?
Slažem se da je teško dati tačnu definiciju fašizma, što je davno napisao i dr Andrej Mitrović, kad je upozorio sve nas da se nemački, talijanski i španski fašizam (dodao bih i japanski), razlikuju. Neko je fašizam tumačio kao psihološku pojavu, kao ludilo raznih vođa, neko kao ekonomski hegemonizam, a Erih From misli da ni jedni ni drugi nisu potpuno u pravu, jer je fašizam sve to zajedno. Meni se čini da je u osnovi postojala šozofrena ideja da jedna "nadnacija" zavlada svetom, u svim oblastima čovekovog života, poništi druge države i nacije i sve ljude natera da jednog dana govore jezikom Zigfrida. Ispostavilo se da se to vojnom silom nije moglo učiniti. A onda se desio neviđeni paradoks: država koja je, pored Sovjetskog Saveza, učinila najviše da fašizam padne, kako su godine prolazile, sprovodila je svoju doktrinu vladanja svetom novim sredstvima: ekonomskim, tehnološkim, ideološkim, jezičkim... Hiperprofit, koji su sticali izvozeći proizvodnju u zemlje jeftine radne snage, vratio je na istorijsku scenu kapitalistički neoliberalizam, ali time su odsekli granu na kojoj su čvrsto sedeli i zemlja Div doževela je ekonomski krah. To je dobro! Četvrtina zaposlenih ostala je za par meseci bez posla. Neoliberalni kapitalizam je mrtav, kažu i Edgar Moren i Sarkozi, jer se i Francuzima verovatno ogadio engleski jezik, kojim bi i afrički papagaji morali da govore. Umeli su Jenkiji da pribegnu i vojnoj sili, i te kako. Navešću samo Vijetnam. Nemoćan da pouzdano kažem ko je fašista danas (nisam Erih From), slutim samo da mu glavni grad nije ovde.
Reci su kao i krpe ,upotrebom se izlizu.Ako bi strucno i odgovorno definisali pojam FASIZAM DANAS , kako bi se onda objasnilo sve ovo sto se sada desava ,a da tome ne moramo dodati epitet FASIZAM.
Negde krajem cedrdesetih, u mom gradu u Srbiji, jednom mladicu ,iz novokomponovane komunisticko-radnicke familije , govorili smo da je antifasista ,nasta se on vrlo vredjao...
Dakle - latinica, suprotno 10-vekovnom jezičkom i kulturnom identitetu i trajanju, uprkos tome što je latinica došla s ideologijom i projektom kasnije propalog jugoslovenstva i NATURANA od strane komunističkih vlasti tokom pola veka, uprkos činjenici što i dalje, uprkos svemu tome, većina građana Srbije piše pretežno ćirilicom. (zanimljivo je da se u Srbiji izbegava svako istraživanje ove oblasti, kao da se neko plaši saznanja pravog stanja, istine; do tačnih podataka bi se moglo doći uvrštenjem samo jednog pitanja na sledećem popistu stanovništva, 2011. godine, ali, istina ne ide nekome u prilog)
Dakle, da se pridržava DEMOKRATSKOG principa, ova televizija bi koristila u programu i ćirilicu, i to pretežno, poštujući jezik i kulturu građana kojima se obraća..
Ali, ne koristi je, dakle - IGNORIŠE kulturni i jezički identitet građana kojima se obraća (a nije registrovana za neku posebnu zajednicu, recimo, hrvatsku, ili neku posebnu misiju), NE POŠTUJE Ustav Srbije, IGNORIŠE pravila RRA I RATEL-a, DISKRIMINIŠE potrebe građana da gledaju televiziju na svom jeziku i pismu, i njihovo pravo da mediji poštuju jezik, kulturu, prava i zakone, NETOLERANTNA je prema njima i glavnom (u stvari, jedinom) pismu njihovog jezika ... A, kao - promoviše demokratiju, toleranciju, poštovanje zakona, pravila, i prava građana.
Zašto sam izabrao ovu televiziju kao primer, a ne neku drugu? Pa, zato što nam ovu televiziju naturaju kao predvodnika u oblasti demokratije, tolerancije i raznih prava, i što ona uzima sebi za pravo da nas podučava i da nam sudi na osnovu toga.
Dakle, u kojoj je misiji ova TV?
U medijskom mraku Srbije svetle samo NSPM,Pecat...
Dakle, radi se o pokušaju stvaranja takvog ideološkog konteksta u kojem će i sama optužba za "fašizam" (bez obzira da li ga realno ima ili nema) značiti istovremeno i izopštenje: kao što je nekad bilo gotovo nemoguće odbraniti se od optužbe za veštičarenje, po ovom projektu jednako je nemoguće odbraniti se od optužbe za fašizam. U tom smislu "fašizam" je jeres: kad goreopisani "antifašizam" postane vladajuća ideologija, "fašista" je ekskomuniciran - on gubi svoje realno postojanje za takvo društvo, što znači da je izvan zakona. A kad je izvan zakona, zna se šta može da mu sleduje.
Pojmovi, dakle, ne znače u tom kontekstu u suštini više ništa: oni su samo parole i oružja za obračunavanje.
Što se mene tiče, ja sam školski primer takvog jednog "fašiste", a čini mi se i par miliončića stanovnika ove zemlje.
Za Stevu Nadrljanskog:
Hvala puno za opasku o Malleus Melaficarum. Nakon toga, zaista više nema šta da se doda na ovu temu.
Ne radi se ovde o nerazumevanju samog teksta, kao i kritike na isti, vec je problematika na koju ukazujem sire prirode i odnosi se na citirani deo s pocetka teksta. Na poentu koju daje ovaj tekst nemam nikakvih primedbi i naravno slazem se sa sadrzinom.
dokle vise price da je ovih iz Obraza i ostalih kao malo, to su sve je li sacice ljudi koji organizuju male proteste..?
sacice ljudi koji su iznajmljivali stanove u ulicama gde je trebalo da prodje povorka ponosa, i spremili dzakove sa ciglama da bace odozgo..? sacica ljudi koji su svaki dan na TV-u, bilo da je b92 ili rts, i koji inspirisu vrsnjake i mladjariju da dodje i bezbolkama spreci 'paradu srama'?
i kakve uopste ima veze da li je Hitler bio vegetarijanac ili stagod sto je u slicnom kontekstu pomenuto? mozda je i Mladen Obradovic vegetarijanac, meditira na gardosu svako jutro, a posle ode i nasilno prekine umetnicki performans jednog momka u studenjaku jer 'nije normalan' i 'nije srpski'
Zasto je zabrana pusenja u zatvorenim prostorima nacisticka (i sta je u tom smislu - nacizam?:)?
imperijalizam, humanitarne intervencije koje su polu-humanitarne, polu-zlocinacke.. da, svakako.. ali dokle vise relativizacije, stavljanja stvari u kontekste 'prve' i 'druge' srbije.. zasto se, za razliku od bacanja 'recenicnih bombi' i dosadnih stereotipa, ne prica o tome da neko zeli da zivi normalan zivot bez da mu spocitavaju da ne moze biti protiv fasizma zato sto je, pobogu, gej aktivista..
eto tako, posle sjajne kolumne o novinarstvu danas, pise S. Reljić
@Dušan
Vi ste otprilike toliko daleko od razumevanja ovog teksta...