недеља, 05. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Прави разлози за рат који Америка води у Сирији

Kоментари (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 17 јул 2012 17:17
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Odlčna analiza...Imaperijalizam na djelu...
Препоруке:
80
0
2 уторак, 17 јул 2012 17:28
Jaroslav
Srbija je podrzala sankcije Siriji i tako pokazala lice diplomatije.
Препоруке:
107
2
3 уторак, 17 јул 2012 17:31
gost
Evo kakva je uloga i Izraela u ratu u Siriji!Valjda ce ovo da procitaju(ako vec nisu) i oni koji u svojim tekstovima histericno brane Izrael od svih koji se usude da pomisle da oni uopste tamo" nesto rade"!
Препоруке:
82
2
4 уторак, 17 јул 2012 17:36
gost
Na ovu temu mogla bi da se nadoveze i zelja pojedinaca iz Izraela-ЈЕРУСАЛИМ – Шеф израелске војне обавештајне службе, генерал-мајор Авив Кочави, упозорио је данас да светски исламисти који се залажу за џихад могу да искористе хаос у суседној Сирији да би почели да нападају Израел.

Кочави је на једном састанку у Јерусалиму рекао да би област иза Голанске висоравни, коју контролише Израел, могла да постане арена за антиизраелске операције, баш као што су екстремисти користили и египатску Синајску пустињу за нападе на јужни Израел.

Кочави је додао да екстремисти упадају у граничну област Израела и Сирије, јер се снаге сиријске војске померају ка њој у борби против побуњеника.

Он је, такође, навео да мисли да ће сиријски председник Башар ел Асад бити свргнут.
Препоруке:
31
1
5 уторак, 17 јул 2012 17:37
Stanić Milan
Noam Čomski,levičar,nezavisni američki intelektualac u svojoj knjizi "Novi militaristički humanizam"-lekcije Kosova citira Džona Kigana koji u jednom svom osvrtu na bombardovanje Srbije 1999.kaže:"Pobeda vazdušnih snaga na Balkanu nije samo pobeda NATO ili "moralni cilj" zbog koga se i vodio rat.To je pobeda za novi svetski poredak koga je proklamovao Dž.Buš krajem Zaljevskog rata...U koliko je Milošević stvarno pobeđen čovek,onda bi svi budući Miloševići širom sveta morali da razmisle o svojim planovima,shvatajući da nema mesta na Zemlji koje ne može biti podvrgnuto istom nemilosrdnom razaranju koje su Srbi podnosili proteklih 6 nedelja".Dakle,u slučaju Sirije i ostalih"arapskih proleća:"princip je isti,sve ostalo su nijanse!"
Препоруке:
93
2
6 уторак, 17 јул 2012 17:45
Милоје
Све овако, ЛАЖОВСКИ И ПОДЛО, ЦИНИЧНО И ЗЛОЧИНАЧКИ, УСА (САД-Америка) је применила ПРОТИВ СРБА И СРБИЈЕ. Само тада у јединству са целим империјалним исламом, који идиотски глупо наступа са Америком да би нешто освојио, у конкретном случају отео од Срба и Србије.
Ето, и сада се види која је вредност АМЕРИЧКОГ Хашког "трибунала" на суђењу Србима, свим Србима који су се на својој земљи бранили од агресије. Хашки "трибунал" је америчка ујдурма, ругање праву и правди, продужетак америчке НАТО агресије на Србе и Србију.
Препоруке:
109
1
7 уторак, 17 јул 2012 18:04
Зоран Ђорђевић
Ово је сигурно тачно:
Документи Пентагона и Стејт департмента, као и независни извори, потврђују да је војна акција против Сирије планирана од стране Вашингтона и Тел Авива више од 20 година.
Питам се када је планирана акција против Југославије. Можда још 1945?
Препоруке:
70
2
8 уторак, 17 јул 2012 18:15
Karl Marks-naš duhovni vođa
Rubin je napisao tekst afirmativnog karaktera da privuče u isti stroj SVE NJIHOVE istomišljenike i protivnike, i tu je umešao geopolitiku, politiku, terorizam, antiterorizam, odbrana Izraela, bla, bla.
Jer lakše je vladati jednom državom preko ortodoksnih "muslimanskih" fundamentalista (terorista) nego preko prosvećenog arapskog sveta školovanog u Evropi ili USA.
Kada je njihov Ajatolah Homeini vladao Iranom, tada sa Iranom nisu imali problema. Zaustavio je razvoj države, ali su se zato klanjali bogu non stop. Školovani Šah Reza Pahlavi, shvatio je neke stvari i počeo da ulaže petrol-dolare u razvoj svoje države, pa su ga skinuli i doveli Homeinija.
Kako će sada USA nagovoriti Nemačku da uzmu učešće, kada su za vreme napada na Irak, razlupali totalno prugu Berlin-Bagdad, i još joj naplatili 6 milijardi za neučestvovanje u ratu. Tada USA armija nije imala finansijskih problema, jer su saveznici "dobrovoljno priložili priloge".
Препоруке:
31
10
9 уторак, 17 јул 2012 18:25
Синиша Стефановић
Као што сам, у своје време и на радост незваног "госта", (лица без имена, презимена, знања) да одговори на сасвим конкеретан изазов устврдио, стварност је много комплекснија, процеси су много дубљи и интереси знатно већи од Ирана самог, или Ирана како га овај невољни емотивац у овом необичном тексту разуме.
Препоруке:
21
17
10 уторак, 17 јул 2012 18:34
Синиша Стефановић
Како већ рекох у уводу чланка који се односи на положај Кине у овој кризи, ово је проблем "дугог трајања" у ширем региону који се протеже до Бањалуке. Заједничко за америчке ауторе, писали они на левичарским памфлет таблама или у до јуче десничарском "Националном интересу" (од редизајна га не издаје Никсонов центар, а Гвоздев је повемени сарадник) је то што од Саудијске Арабије беже као да ће неко да их бије ако је помену, а саудијско-турску осовину не анализирају. Зашто?
Препоруке:
29
14
11 уторак, 17 јул 2012 18:44
Синиша Стефановић (крај)
Да не дужим, јер не вреди: глобални проблем број један, а Сирија је део те игре, је питање слободе мора, што укључује и простирање ексклузивних економских области, тј. права на експлоатацију. То је првенствено енергетско питање. Затим долази питање праваца и начина транспорта енергије. Због тога се одмерава воља да се брани међународно право и поредак. У оба случаја акције политика Турске и САД се поклапају на штету Русије и Кине. У том грму лежи зец, незналице безобразне.
Препоруке:
32
16
12 уторак, 17 јул 2012 20:28
Holy Smoke
Ne razumem. Zasto bi SAD posredno, preko Sirije onesposobljavao Iran, kada imaju dovoljno oruzja i dovoljno malo obraza da jednostavno sutra napadnu Teheran? I to kad sat otkucava do momenta kada Iran napravi nuklearno oruzje.

Takodje ne razumem kako se to sunitska kraljevstva nalaze na istoj strani sa Izraelom? Interes je interes, ali Saudijci & Co. da podrzavaju jevrejski cilj, u to ne verujem.

Nesto jos tu ima, sigurno. Verujem da je stvarnost kudikamo kompleksnija od prosto 'neutralisanja Irana', a sve zarad Izraela.
Препоруке:
6
40
13 уторак, 17 јул 2012 20:40
Aleksandar
Noam Čomski,levičar,nezavisni američki intelektualac

Kakv crni levicar kad je covek anarhista, a anarhisti su samo stetocine i unistavatelji upravo smislenih levicarskih ideja. I da, vrlo je nezavisan, samo sto mu je Pentagon finansirao celukopan rad na "deep grammar" u nadi da se otkriju nadini za dekodiranje poruka onih koje spijuniraju.
Препоруке:
8
50
14 уторак, 17 јул 2012 20:45
Aleksandar
Ovakvi Jevreji kao Rubin samo stete samim Jevrejima i drzavi Izrael. Ovakvi poput Rubina ce od jevrejske drzave samo naciniti zrtveno jagnje u borbi SAD za prevlast nad Rusijom i Kinom.
Препоруке:
35
9
15 уторак, 17 јул 2012 20:46
пм
Сасвим тачно: "оно што нам је заиста потребно је “промена режима” у Сједињеним Државама...и Израелу.
Страшна је увреда за огромне јеврејске жртве током целе историје да један Јеврејин, Рубин, овако осмишљава ѕло против ма кога, па и Сирије, ни криве ни њему ни њима, ни дужне.
Препоруке:
38
1
16 уторак, 17 јул 2012 20:52
синиша @ Синиша Стефановић бр. 1
Драги имењаче, иако је "синиша" мени само ник, слажем се у добром делу са вама. Добро сте ви то сагледали и прецизно описали. Међутим има један други детаљ који превиђате, а то је да се не дешава баш све по вољи сила и обавештајних истема. Миаслим да је улога и интерес Израела у суштини прецењена. Мислим да Израелу не одговара много веће таласање, па чак ни рушење Сирије, односно Асадовог режима. Као доказ понудићу вам данашњу изјаву шефа израелске војне службе који наводи да парафразирам могућност да побуњеници у Сирији, а то су сунити и Ал каида на самој граници са Израелом представљају већу опасност за Израел од Асадовог режима ма колико се он ослањао и на Иран и омогућавао делимичну и делом контролисану и суспрегнуту активност Хезболаха. Дакле израелска војна интелигенција цени, мислим правилно и исправно да је "проамеричка" Ал Каида опаснија од проиранског ( без наводника ) Хезболаха и они би најрађе да не таласају ако је могуће.
Препоруке:
19
12
17 уторак, 17 јул 2012 21:02
синиша @ Синиша Стефановић
Други детаљ који превиђате је америчка тежња да се одмах по паду Сирије, односно Асада увуче у сукоб Иран насупрот Турској и Саудијској Арабији у којој би САД давао тенолошку помоћ и имао могућност зараде на наоружању. Мислим да је амерички план прилично глуп, само из разлога тајминга, не знају кад ће то да се деси. У том случају би директно отворили маску према Русији ( и Кини ) и опструкцијом да користе море, што сте у праву, али нема нигде шта би био руски одговор.
Други детаљ поставља питање димензије сукоба алавита и шиита са једне и сунита са друге стране који отвара питање крупније цивилизацијске поделе, заваде и мржње која не може мимоићи ни друга подручја где год има муслимана, па и Европу.
Укратко и ви "имењаче" који покушавате и често успевате да будете свеобухватни не видите решење. Ма колико Американци били тупави, немам другу реч, тај сукоб у Сирији треба гасити, а не потпаљивати.
САД не влада ситуацијом, не зна шта се дешава.
Препоруке:
22
8
18 уторак, 17 јул 2012 21:18
rezon
to što govori izraelski vojskovođa je "isticanje razloga za intervenciju" u Siriji !
Препоруке:
13
0
19 уторак, 17 јул 2012 21:51
иста тактика
Истом логиком која је водила операцију Нортвудс, у Сирији се врше убиства како би се “створио талас огорчења који би био од помоћи” и који би одјекнуо у јавности и који би уздрмао јавно мњење које би се заложило за R2P САД-НАТО операције против Сирије.


Дугорочни план и деловање наше државе (посебно дипломатије), наших научника, новинара и обичних грађана треба да буду такви да у наведеној реченици увек њен саставни део буде и реч Срби, без обзира ко је изговара и да ли баш у овом облику.
Јер је над Србима у БиХ и Србији примењена иста тактика.

Иначе, и мене би занимало када је тачно испланиран прљави рат против Срба од стране Америке, али да су они знали какво је стање у СФРЈ и да су предвиђали њен могући распад 20 година пре него што је дошло до њега сасвим је сигурно.
Препоруке:
25
0
20 уторак, 17 јул 2012 21:52
Душан
Коначно изнесени прави разлози - не само за мрцварење Сирије, него за цело "арапско пролеће": безбедност Израела и пакт са конзервативним арапским режимима који финансирају и Запад али и Ал Каиду и друге исламске фундаменталисте. Ипак, "ко с ђаволом тикве сади..." Неће бити први пут Вашингтону да се Франкештајн којег је створио окрене против њега..
Иначе, бар Срби треба да уоче непроменљиву матрицу којом се стварају "хуманитарне интервенције". Уместо тога, објављујемо некритички у медијима америчку пропаганду и ми (o tempora, o mores!) уводимо неком санкције. Срамота!
Препоруке:
30
0
21 уторак, 17 јул 2012 22:41
Синиша Стефановић@синиша
Поштовани,хвала на примедбама. Оне су умесне, конструктивне и добронамерне. На жалост, због пристрасног односа односа редакције, изостали су чланци у којима је требало да наставим да пратим сиријску кризу на нивоима назначеним у претходном тексту. Посебно је требало да буде приказано понашање Израела током двеју по ту државу животно важних криза, у Египту и Сирији, као и главне линије борбе за превласт у источном Медитерану, (са значајем за источну Азију и глобалне прилике) у којој Израел активно учествује као ривал Турској. Назнаке тих намера, у које је укључено и питање могућности за стварање палестинске државе можете да видите у текстовима о афери "Мави Мармара".Промена у односу на претходне чланке требало је да буде у додатном нагласку на изворној грађи, одвајање од диктатуре тзв "опинион мејкинга" која долази из медија свих у кризу укључених актера (НАСТАВАК СЛЕДИ)
Препоруке:
7
12
22 уторак, 17 јул 2012 23:04
au mile
@Aleksandar
Врти врти вртуљак...
Доста нам је спиновања, аман човече.
Одакле ли се само појављујете.
Препоруке:
17
1
23 уторак, 17 јул 2012 23:07
Синиша Стефановић@синиша
Стога бих се, на самом крају, захвалио и Вама и свим осталим читаоцима који су ми се, и када би нашли да не прихватају моје аргументе али да немају времена или потребног познавања детаља (јер иза мојих реченица стоји свакодневни вишесатни рад на прикупљању и анализи текућих информација и пробраној литератури) да би се упустили у расправу, обраћали пристојно. Захваљујем се и онима, за које се надам да су многи, који су моје радове читали не остављајући коментаре.Од оних других, опростио бих се речима којима се Ричард Никсон, нетом по подношењу оставке, обратио новинарима: "А кога ћете сада поваздан да ударате?"
Препоруке:
8
11
24 среда, 18 јул 2012 01:05
Peter RV
Majkl Cosudovski je perfektno analizirao ovu americko-izraelsku politiku , bolje receno agresiju, kao ne-americku t.j. totalno izraelsku.
Amerika je vec odavno izgubila kompas u spoljnoj politici.
Kad se svi njeni politicari (sem Rona Pola) stalno zaklinju jevrejskom lobiju da su interesi Amerike i Izraela identicni, logicno je da je americka spoljna politika potpuno podvrgnuta interesima Izraela.
Ovo je trebalo da bude jasno svakome, ali ima osoba kojima se cini da ovakva slika ne ide u prilog Izraelu (u cemu su u pravu!) pa su spremni da iskopaju oci onima koji je vide. Njihov bijes se krece od zelje da se zabrane slicni komentari do ciste mrznje prema njihovim autorima- bacanjem anatema. Misle ljudi da se istina moze zabranit- za uvijek, zaplasivanjem i prijetnjama.
Eto im se sad Cosudovski pojavljuje kao 'anti-semita'.
Препоруке:
20
5
25 среда, 18 јул 2012 05:11
Danilo
Ima vise razloga za agresiju na Siriju,kao sto je vec receno,Iran,Hezbolah,Palestina,zbog bezbjednosti Izraela itd.sto je,vjerovatno,tacno.

Medjutim,autor je samo naveo da se Rusija protivi napadu na Siriju,ali nije naglasio da SAD zeli,iz Sirije,tacnije Tartusa,otjerati jedinu rusku kopneno-pomorsku vojnu bazu na Mediteranu,sto bi za Rusiju bio tezak udarac.
Rusi su SAD ponizili u Gruziji,odbili ih iz Ukrajine,dobro platili Kirgize da otkazu SAD vojnu bazu u toj zemlji,a sada Ameri hoce da im uzvrate u Siriji.

Sto se tice nasih,srpskih interesa,u odnosu na SAD uvodjenja "demokratije" u arapskim zemljama,treba reci da smo mi Srbi,u BiH ratu,jednako trpili i od SAD,kao i od arapskih mudzahedina koje su oni i dovodili da ratuju protiv R.Srpske.
Odred mudzahedina Hamasa u Alijinoj vojsci koordinisao je visoki oficir tkz.armije BiH Sirijac Majed Mafalani.On danas radi kao ljekar u Visokom.

U ovom sukobu navijam za Siriju samo zbog ruskog interesa koji smatram i nasim interesom.
Препоруке:
21
0
26 среда, 18 јул 2012 07:29
Микош-----Мало даље гледати.
Да али треба истаћи да је Сирија корак ка Ирану односно запоседању Каспијског басена чиме би НАТО анаконда окружила Русију.Из тог разлога Русија сада неће попустити(мање је битна руска база Тартус ). У Сирији је на власти мањинска шиитска фракција Алавити,против које су све сунитске државе залива изузев шиитског Ирана.Поред заједничког сунитства који их спаја ЗАЈЕДНИЧКИ ЈЕ СТРАХ ОД ИЗВОЗА ИСЛАМСКЕ РЕВОЛУЦИЈЕ ИЗ ИРАНА за све пребогате владарске породице.Зато су они под скутима САД и са њима су биле како у Либији тако и сада у Сирији. На пример по М Муру 8% америчке привреде је у саудијском поседу,то је њихова нераскидива пупчана врпца.Катар и С.Арабија су једине две муслиманске државе где су на челу вахабитске породице.Оснивач вахабизма је Мухамед абд ел Вахаб.Сматрају да су једини правоверни и да друге муслимане треба сваковрсно приводити тој правоверности.
Препоруке:
14
0
27 среда, 18 јул 2012 08:40
ivan3012
Na prvi pogled dobar analiticki pogled na situaciju i njene posledice,kao i na njen moguci razvoj na bliskom istoku..I to bi bilo u redu,da autor ne iskljucuje glavne aktere po tom pitanju Rusiju i Kinu..Da li je neko toliko ili neobjektivan ili neinformisan da tek tako predje preko izjave jednog od vodecih generala iz kineskog vojnog establismenta da ce Kina braniti Iran makar i po cenu treceg svetskog rata.Ili se misli da ce Rusija dobrovoljno pristati na strahovito ponizenje i dopustiti da je raspadajuci i neslozni anahronizam nato otera iz Tartusa? A zbog cega Rusija salje delove svoje flote u Tartus? Da bi se marinci brckali? Sirija je zaista krucijalno pitanje ruske drzavne bezbednosti a ne americke ili bilo cije druge na zapadu.Koliko se secam Sirija je crvena linija o kojoj Lavrov rece da nema nikakvih pregovora.I ne treba americi i izraelu nikakva nova vlada,nego da ih Rusija najuri,i po potrebi preventivno tresne-bice idioti posle toga mirni kao bubice.
Препоруке:
16
0
28 среда, 18 јул 2012 08:42
Betelgeuse
Ni jedni ni drugi nisu nikad bili niti ce ikad biti srpski prijatelji. Kad su imali priliku, i Arapi i Ameri su Srbe ubijali.

P.S. Za to vreme ce Rusija i Kina ojacati i ekonomski i vojno, a onda sledi vracanje milo za drago.
Препоруке:
16
1
29 среда, 18 јул 2012 08:55
milica
Dragi m oji komentatori, tu ne ubrajam G.Sinisu,bila sam ubedjena a pogotovo sada moje sumnje su se obistinile.Amerika i Izrael su NAJVECA PRETNJA COVECANSTVU!!!!Umesani su u humanitarne akcije spasavanja neduznog Izraela, u humanitarne akcije naravno pod znakom navoda spasavanja covecanstva od gladi u Africi koju su krizu sami i izazvali, u razne Milosrdne Andjele i druge Milosrdnice, u razne humanitarne akcije skidanja Vlade da bi spasavali neduzan narod o0d takozvanih nedemokrata, mislim kobajagi, ubijali civile i decu i sta jos je potrebno ovom svetu od zla??Ne treba nam vise neprijatelja osom amerike i Izraela to je premnogo ne samo za Zemlju nego i za celu nasu Vaseljenu. Inace odlican prevod i dobro izabran tekst, i koliko puta da ponovim blago nama sto imamo NSPM gde malo prosveceniji i pametni ljudi mogu reci svoje misljenje za razliku od nekih kukolja koji pokusavaju da niknu ali to nikako nece moci.
Препоруке:
17
2
30 среда, 18 јул 2012 09:01
volim Srbiju
Sinisa gospodine, kako to da sa Srpskim imenom i Prezimenom toliko volite Izrael a ne Srbiju, sta vaj je ona uradila ovako namucena i jadna i obogaljena ratovima od strane Vasih mocnika a Vama slicnih? Zar ne osecate grizu savesti ako je imate za sve Nase ljude koji se tesko bore za zivot i za opstanak u njemu, a Vi jos dolivate ulje na vatru i radosno gledate kaqko se pletu razne zmije oko nasih nogu? Mozete li VI biti srecni i mirno spavati cineci tako nesto?
Препоруке:
17
5
31 среда, 18 јул 2012 11:57
s.p.Lajković
Jel to znači da će kao, kada osvoje IRAN da se lepo spakuju i vrate kući...? ha ha ha ...Opet zamazivanje očiju .Cilj je Rusija i posle toga Kina ili obrnuto. a to je u stvari dominacija planetom .Kakav bre Iran i zaštita Izraela ,obično trućanje da se "Vlasi" ne sete....
Препоруке:
7
0
32 среда, 18 јул 2012 12:37
gost
Sinisa Stefanovicu pretendujes da si pokupio svu mudrost i znanje ovog sveta.Tvoje uvrede upucene meni(molim komentatore da pogledaju komentar doticnog na tekst Marka Parezanovica- Sirija i 'arapsko prolece')moralno a i strucno te diskvalifikuju!Moderator nije reagovao jer imas povlascen polozaj(iz raznoraznih razloga).To pokusavas da prikrijes kuknjavom kako toboze nemas na sajtu dovoljno slobode!Samo covek koji se drzi neke ideje kao pijan plota ne vidi ulogu Izraela u svemu ovom.Pa tako i tvoja tvrdnja da Sirija nije usputna stanica, ka Iranu i dalje, je nebuloza!Pristalica sam reciprotiteta u svemu pa i komunikaciji sa ljudima.Zato te javno prozivam da ovde objasnis znacenje reci "silifant" i cime sam to zavredeo.Tvoji tekstovi su panfleti cionisticke propagande a to sto sam ja i neki drugi to prepoznali cini te nervoznim.Uz dozu oholosti bahatosti bezobrazluka koje posedujes nije ti tesko da etiketiras i vredjas neistomisljenike!Uzgred napisi kakva je veza mosada i brata Basarovo!
Препоруке:
20
3
33 среда, 18 јул 2012 13:21
Небојша
Господин Владимир Јефтић, који активно прати разне кризе широм планете, одабрао је да српској јавности представи Мајкла Чосудовског и његово виђење правих разлога за рат који Америка води у Сирији.
Верујем да се убеђења господина Јефтића подударају са убеђењем аутора текста, јер не видим други разлог зашто би га пратио и преводио.
Закључак који је у својој анализи извео господин Чосудовски уверава ме да је то и мета господина Јефтића:''Ратни злочини у име људских права: оно што нам је заиста потребно је “промена режима” у Сједињеним Државама...и Израелу''.
Препоруке:
11
0
34 среда, 18 јул 2012 14:22
gost
Nema SVEZNAJUCEG ss da se oglasi i da odgovori .Verovatno je da ceka nalog sta da napise.Oglasi se mali covece da te ne nazovem pravim imenom.Ovaj danasnji teroristicki akt u Damasku gde je poginuo Sirijski minister odbrane su pocinili dobro obucene ubice,ne one koje vidjamo kako pucaju u vazduh pred kamerama BBS-a Snn-a..Obucile su ih obavestajne sluzbe. A koje to sveznalica mora da zna(mislim na SS).
Препоруке:
12
1
35 среда, 18 јул 2012 14:37
miroslav
Sa paznjom i zadovoljstvom pratim NSPM.Obiluje veoma strucnim a u isto vreme i na jedan razumljiv nacin pisanim tekstovima.Retko se oglasavam jer smatram da je moje znanje nedovoljno da bih komentarisao tekstove na dovoljno visokom nivou.Potpuno se na primer slazem sa prethodnim komentatorom da je neophodno, ako zelimo mir u svetu , da dodje do korenitih promena u SAD.Za Izrael neznam jer je to jedna mala napacena zemlja koja je mnogo stradala u 2. sv ratu.Pa neznam da li ima snage da vodi svetsku politiku.Inace primetio sam da g.Jevtic veoma uspesno analizira dogadjaje u svetu i da ih redovno azurira.Jos jednom sve pohvale za NSPM sto njemu i ostalima daje prostor da nas informisu.
Препоруке:
11
0
36 среда, 18 јул 2012 15:48
Луди Ванко Синиши и Синиши
Коментар сам написо пре уивида у друге реакције.
Синиша на једној изјави Израелског министра одбране, заснива свој став да ова држава није у све ово уимешана.Министри САДа очито изјављују једно а раде друго,Зашто би Израелац, тако усамљен у свему овоме, био бољи.Камуфлажни искази ту су често тактичке нарави.Да се Власи не сете.Израел стоји у овим сукобима као запета пушка и њихов уплив на САД је у свему томе велики.
Слажем се да су игре веће.Али зар се не види да САД опкољавају планету, не само један регион.Арапи су једна карика на том путу.Они прете да ће спречити Кину да постане водећа економска сила света.Како? Свим и свачим а нарочито оружаним колтом којим су освојили Америку.Колт је њихов врховни бог.И ако дође до њиховог осећања да губе употребиће неки од стокова атомског оружја да "спасу" свет.То ће бити крај лудила које их је захватило.А можда и крај ове цивилизације.На том плану ствари су много опасније и ту су чарке са Арапима само наставак великог синдрома Дивљи запад
Препоруке:
11
0
37 среда, 18 јул 2012 16:37
Луди Ванко - коментар пре објављеног
Овом анализом, ствари постају јасније.Одавно је било време да се овако о том сукобу говори.Чуди ме да то Руси нису учинили.
Оно што не чуди је улога Израела.Колико света треба да изгине да би се ова државица обезбедила.Ту о мировним решењима нема ни говора.Сукоб се према Америци и Израелу мора решити ратом.Рат САДу очито одговара.Њихов начин економске егзистенције почива на производњи и употреби све већих стокова оружја.Одавно мислим да је то рак који ће на крају Америку а с њом и свет прогутати.
Али, овде је у центру пажње Израел.Све се ово међу Арапима збива због те државеХитлер је претерао кад их је уништавао, али је он , ако ствари трезвено и објективно гледамо, опасност која долази с њихове стране, доста тачно видео.Пазите, не мислим да је добро што их је онако мрцварио.Они нису згодни за било какву сарадњу.Са САД која им је заклети савезник , они постају убице народа.Свет ће се спасити ако то схвати и противу тога дигне глас
Препоруке:
10
0
38 среда, 18 јул 2012 17:25
Peter RV
@Danilo
"Sto se tice nasih,srpskih interesa,u odnosu na SAD uvodjenja "demokratije" u arapskim zemljama,treba reci da smo mi Srbi,u BiH ratu,jednako trpili i od SAD,kao i od arapskih mudzahedina koje su oni i dovodili da ratuju protiv R.Srpske"

Lijepo, ali nijeste nista primijetili od aktivnosti 'brigade' Bernarda Henri-Levija koja je masirala kroz Sarajevo zahtjevajuci da se Srbi bombarduju i koji su tvorci mita 'srebrenickog genocida'?
Mogli ste osvjezit pamcenje sa rabinom Snajderom, iz NjuJorka, koji vam je napravio posjetu prije neki dan.
Препоруке:
10
1
39 среда, 18 јул 2012 18:34
Aleksandar
@ au mile

Aman covece, da li ti znas sta je spinovanje? Da li znas sta je anarhista (to su njegove ponosno izgovorene reci)? Znas li za njegov lingvisticki rad i ko i zasto ga je finansirao?
Препоруке:
3
1
40 среда, 18 јул 2012 19:15
синиша @ Луди Ванко
Оно што сам покушао да кажем "имењаку" Синиши рећи ћу и вама.

Грешка је занемаривати различите факторе, а форсирати само један. Код нас је обичај да се као кривац обично у питањима Блиског Истока, именује или Израел или САД. Нити је исто нити су мотиви исти. Затим се обично као контрапарт САД именује Русија у последње време и Кина.

Није лако у овим коментрима бити иоле систематичан. Али Иран, Саудијска Арабија и поготово Турска су фактори који имају свој интерес независно од САД или неког другог.

Да приземљим ствар до краја.
У БиХ, или данас у Македонији, Бошњаци су и данас то раде, наступали у име САД, или кад Шиптри у Македонији форсирају Македонце на послушност кажу "ви се супростављате Америци".
А у бити Американци се јављају као плаћена декорација и застрашивач, па и извођач.

То су турске цаке.Ја типујем да је Турска централна фигура у прављењу смутње међу Арапима, пре Израела, а САД дежурно страшило.
Сунити више мрзе алавите него јевреје и хришћане, а Турци Арапе!
Препоруке:
4
9
41 среда, 18 јул 2012 22:18
Danilo
@ Peter RV,

Vi,bas kao Svabo,tra-la-la,tra-la-la,stalno spominjete Bernard Henri Levia i rabina Snajera iz New Yorka za koje znaju i ptice na grani da nemaju ama bas nikakve veze sa Izraelom i Jevrejima u cjelini,cak,naprotiv,nisu cak ni u dobrim odnosima.

Ako mislite da su svi Jevreji na jednoj liniji,varate se,i medju njima postoje razlike,cak i drasticnije nego medju nama Srbima.

Dobre odnose sa Izraelom koje je uspostavio Dodik i Srpska ne mogu stetiti Srpskoj i Srbima i siguran sam da nam od njih ne dolazi opasnost.

Druga je svar sto Izrael ima dobre odnose sa nasim dusmanima SAD,ali isto tako Rusija ima dobre odnose sa Sirijom,ili Iranom koji su nam dosta jada zadali u posljednjem ratu.

Nama su Rusi glavni saveznici,ali eto oni nemaju dobre odnose sa Izraelom,tako da,ponekad,ne treba traziti logiku ili matematiku u politici.

Ja sam samo htio reci da Srbi,Srbija i srpski narod u svemu ovome treba gledati vlastite interese,kao sto i ostali rade.
Препоруке:
4
12
42 среда, 18 јул 2012 22:52
Sale, Srpska
Svakako, kada bih birao između Amerike i Irana da bih izabrao Ameriku.
Ukoliko rat u Siriji odseca iranske pipke od Mediterana onda je srpska diplomatija uradila odličnu stvar.
Mi ne moramo bezrezervno da podržavamo interes Msokve kao što ni Moskva bezrezervno ne podržava naše interese. Samo onoliko koliko je dovoljno.
U slučaju Sirije, ako je ova analiza tačna, ja definitivno navijam za Amere.
Препоруке:
0
12
43 четвртак, 19 јул 2012 10:55
синиша @ Сале Српска бр. 1.
Улога сиријских или ако арапских алавита, у рушењу отоманског царства је била много значајнија него улога Срба, поготово Бопанских у распаду тог царства. Постојала је вековна омраза и већи терор Турака над арапским алавитима. Више Турци традиционало мрзе Дамаск.
Дакле постоји једна ирационална компонента у свему томе. Друго, Персијанце, Иранце нико није у историји више малтретирао на верској основи ( шиите) него Турци сунити. Ту постоје дубоке традиционалне омразе.

Сукоб у Сирији је пре свега сукоб Турске и сунита са Сиријом и алавитима. А шта је ту САД или Америка.

Исто што је била и у Босни.

Сусретнете Бошњака, било ког и било где и питате га шта би, шта им је сметала Југославија, Београд, и Срби поготово Срби у БиХ.
Баш сви ће рећи, ништа, ми смо обожавали Југославију, додаће и Тита, братсво јединство и Срби су нам били "зеница ока", али ГАЗДА НАС је терао није ГАЗДА хтео Милошевића.
То је наравно прича за "рају".
Препоруке:
2
1
44 четвртак, 19 јул 2012 11:08
синиша @ Сале Српска
Део те приче је био Срби су за Русију, а ми муслимани, односно Бошњаци смо за Американце. Настрану што су раније Совјетима такође имали причу Срби су монархисти они воле краља и руског цара, дакле они су за Запад односно капитализам. Дан данас Бошњаци цинкаре нас, на пример мене да сам комуниста и да сам против "данашње Русије".

Дакле једноставно "ложили" су Американце против Срба, наравно и Русе против Американаца и обрнуто.

Данас Турска ложи Америку и против Сирије и против Ирана, Турска је преко својих обавештајних служби лансирала лаж о оружју за масовна уништавања у Ираку. Они имају циљ, Турска да завладају целокупним исламским светом. САД такође у свему томе има интерес да ће преко Турске контролисати и не само то него и држати у примитивизму сиромаштву, подели и покорности читав исламски свет.

Дакле Турска, а не Израел ложи Американце.
Израел има сасвим другу позицију, они су објективно угрожени и могу бити нападнути.
О Русији има друга прича.
Препоруке:
2
5
45 четвртак, 19 јул 2012 11:27
синиша @ Сале Српска бр.1.
Однос Русије и свих поменутих земаља се најбоље сагледава кроз односе какви су били раније, значи у време хладног рата.
Прво Иран, за време шаха руска граница са Ираном је била врло опасна, са пуно војника, са врло скупим обавештајним радом са огромним трошковима и са једне и са друге стране. Односи су били затегнути и непријатељски. Сада су релаксирани и коректни. Из Ирана нико не упада у Русију, и обрнуто, ( мислим војно агресивно ) али има нека трговинска азмена на обострану корист и са стране Русије врло принципјелан став, пре свега објективан.
Са Турском такође, уместо напетости и међусобних субверзија има нека трговинска размена, али и уздржаност, Руси не наоружавају нити обучавају Курде, не помажу Јерменима и пре свега кипру да буду претња Турској, а Турска при томе пази како се понаша, а Русија и даље има принципјелан став и по питању Кипра и Курда, а богами и Јерменије која има нерашчишћен посао са Турском.
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 19 јул 2012 11:38
синиша @ Сале Срска бр. 4
За Сирији само да напоменем, има 30 милиона становника и 70% су алавити, дакле сви до једног су за Башара. У случају пораза или пада Башара предстоји им потпуни или покољ или погром или избеглкиштво, дакле боре се за голи опстанак исто као Срби у Републици Српској. Пад Башара и победа сунита ( Турака и Саудијаца ) за алавите је исто што и укидање републике Српске за Србе.

Пуно сложенија ситуација него у Либији. У Либији су могли да бирају између ове или оне политичке опције, а у Сирији нема политичких опција има само или ће опстати ( алавити ) или ће нестати.

Интерес Русије и принципјелни, али и безбедоносни је да не дође до ГЕНОЦИДА НАД АЛАВИТИМА односно покушаја у који би се јер у том случају улази у сукоб 70 милиона Иранаца наспрам 70 милиона Турака.

Тада Медитеран не би могао контролисати нико, а овако сви га контролишу, па и Руси јер имају медитеранску луку у Сирији и то је неки гарант мира.

Закључак: навијање за било кога не води никуда.
Препоруке:
1
2
47 четвртак, 19 јул 2012 15:05
gost
уторак, 17 јул 2012 18:25
Синиша Стефановић
Као што сам, у своје време и на радост незваног "госта", (лица без имена, презимена, знања) да одговори на сасвим конкеретан изазов устврдио, стварност је много комплекснија, процеси су много дубљи и интереси знатно већи од Ирана самог, или Ирана како га овај невољни емотивац у овом необичном тексту разуме.-Jeli jado jos uvek mislis ovo sto si iz malog mozga napisao?A jel si procitao sta jevrejski politicari porucuju Iranu u svetlu pogibije nestecnih jevrejskih turista?Da li se secas Racka Markala i sta je posle bilo?Prestani za trenutak da citas knjige osvrni se oko sebe pa napisi nesto.Nisi ljudima objasnio zasto si me pogrdno nazvao silifantom.POzeru jedan demagogu.Mogao bih te nazvati i ulizicom spijunom izdajnikom ali jos necu.Cekam odgovor.Ajde lepo je vreme mozez da se bar malo koncentrises.
Препоруке:
8
1
48 четвртак, 19 јул 2012 15:39
Луди Ванко Синиши 1
Занимљиво!Само Ви све видите у орнату такозваног блиског истока.
Мислите ли да би Амери поверовали Турцима да Садам прави хемијско оружје да им то није одговарало.По Вама Турци намештају Америку а зар Америка не жели у свему да намести Турке.Заратују ли Турци са Ираном или Сиријом, то ће бити у корист Америке.Нису они ,који воде ратове по Азији и Африци већ шест седам деценија наивни.Они их губе али их непрстано обнављају и поново губе.Шта мислите да од тоге немају неку вајду.Коју?То што их сви мрзе,њима не смета.Њима је рат врста одушка.Да смање број фабрика за производњу оружја, не могу.Где ће све те раднике запослити.И овако их масовно из других ралога отпуштају.Оружје које се усавршава тражи да се испроба.Свраб од моћи оружја у колт дипломатији, исчупан још из синдрома Дивљег запада,ту личи на рак, на оптерећење, на душевну политичку болест.Бојим се да је то основни покретач.Турци,Сиријци,Авганистанци, Вијетнамци или Корејанци и Србијанци само су средство да се нагон за
Препоруке:
9
0
49 четвртак, 19 јул 2012 15:53
Луди Ванко 2
..нагон за убијањем народа зајази.Треба видети како је њихов свет испран.Слуша и шта му кажу са ТВа или новина он верује.Кажу трчи , они трче-Умиру поред Мичигена трчећи, али као суманути трче.
Ту се нагон за убијањем не лечи, него чува.Они су убице народа и то испаштају.Наравно ове тезе нису бранили ни њихови заклети критичари, али то не значи да се не провиде из целокупне њихове политике.Они се служе лажима где год се баве политиком "Људска права"-то је слоган у који они верују ко Марица у крив кантар.То је начин да се домогну права да неком соле памет и да стоје над њим.Кад процене да ће моћи колтом да му заврну шију, одмах ће се на њега стуштити.Како су прождрљиво навалили да нас бомбардују.Какви Турци, какави бакрачи.Они праве атомске бомбе а већ дванаест или ттринасет пута могу постојећим да униште свет.То су суманутости а не разбор.Да било коме падне на памет колико би стандард у свету порастао кад би се производњац ратних средстава укинула,они би га прогаласили лудаком.
Препоруке:
8
0
50 четвртак, 19 јул 2012 16:07
Луди Ванко Синиши 3 крај или почетак
Знам .Ви знате доста тога корисног,наравно о Сунитима , Алавитима , познајете оно што се с Турцима у прошлости догађало.Али ако кажете да ништа не треба гледати изоловано,онда морамо да осмотримо главног у ширем временском контескту.Амери убијају од Индијанаца, Корејанаца,Вијетнамаца и да не набрајам ,све до Сиријаца.Турци свакако имају ту неки свој интерес.Али да су они покретачи, мало је вероватно.Израел би био исто тако безначајан , да није Волстрита у коме Јевреји кроје капу и доминирају.Америку не покреће индустрија, одавно, њима капу кроји Волстрит.И кад је народ кренуо на Волстрит, на шпекуланте, он је дубоко био у прав.Како су му срезали "људска права" надам се да сте пратили.Тајну укидања тог нагона да се јурне не центар светских ломова Волстрит, сам бог зна.
Рекао сам негде да они прете Кини.Ако постанеш највећа економска сила света ,ми ћемо то спречити.Не производњом, не еономском утакмицом.Силом.Све је ово знам дискутабл,али у ширем контексту о томе се мора мислити
Препоруке:
7
0
51 четвртак, 19 јул 2012 16:55
Peter RV
@Danilo
Vi ste u opasnosti da izgubite vas srpski(?) identitet zalazeci se toliko vatreno za Izrael i Jevreje.
Ako hocete da budete jedan efikasniji 'sajan' idite ponovo za instrukcije kod izraelske ambasade.
Recite im da vam je izvjesni Peter RV rekao, u povjerenju, da srpski 'gojim' pocinje da prozire vasu 'srpsku' masku.
Препоруке:
11
3
52 четвртак, 19 јул 2012 16:57
Куштров
Господо,
Мислите ли да Тадић и Шутановац са својом профи војском нису део тог израелско-УСА плана? Гарантујем да јесу. Видеће се ускоро.
Препоруке:
10
0
53 четвртак, 19 јул 2012 18:11
Peter RV@ gost
Ako ovako nastavite, g.Sinisa Stefanovic ce izgubit strpljenje i javno zatrazit da se vas ukloni sa sajta. Gospodin Stefanovic se smatra ekspertom za sve sto se tice Izraela i Jevreja i jedva disimulise svoj bijes kad se nadje pred druksijim misljenjem.
Kad sam pokazao da definitivno ne postujem njegove pro-izraelske i pro-jevrejske dogme, on je to shvatio kao krajnji izazov i momenat da me likvidira. Pritom je bio toliko drzak da je i redaktor nasao za shodno da intervenise.
Ovakvo bezocno insistiranje da se nametne nekome nacin misljenja, uprkost cinjenica, jevreji zovu 'hutcpa'. Na ovom sajtu ima nekoliko njih koji su puni nje.
Препоруке:
13
3
54 четвртак, 19 јул 2012 20:46
Danilo
@ Peter RV,
Ma,ko si ti da se brines o mom identitetu?Usudjujes se jos i da vrijedjas,sta ti je covjece,daj se smiri,duboko udahni i popij malo vode sa secerom.

Predstavljas se kao Crnogorac,a na srpskom sajtu neprestano siris antisemitizam.

Ne brukaj Srbe,@ Peter RV,Srbi su jedan od rijetkih naroda u kome nikada nije bilo fasizma i antisemitizma,na sta sam ja ponosan.
Izuzev nekih minornih pojedinaca.
Препоруке:
5
7
55 петак, 20 јул 2012 07:44
volim Srbiju
danilo, ako je Petar RV i Crnogorac veci je Srbin od nekih, pa prema tome niko ne sme protiv njega i neke ljude ovde koji se bore za istinu i Srbiju da pljuje, jer se onda covek zapita da li se to pljuje Srbija?
Препоруке:
8
0
56 петак, 20 јул 2012 10:22
gost
Postovani Peter RV!Iz mojih komentara vidi se da sam prozreo namere doticnog koga oslovljavate sa gospodinom.Njegov mentalni sklop je mrsavina bezobrazluka,drskosti, bahatosti,nevaspitanja...To izbija iz njegovih tekstova i komentara i usmereno je prema neistomisljenicima.Ako pogledate kakve je pogrde meni uputio bice vam jasnije.Ja sam vise puta komentarisao njegove tekstove i komentare ali bez trunke uvredljivosti.Tek kada me je povredio odgovorio sam istom merom.Ako zaista ne budem izbacen sa sajta nastavicu sa reciprotitetom u komunikaciji sa njim.Uzgred najnoviji dogadjaji u Siriji dokazuju umesanost stranih sluzbi,a tu su svakako i izraelske.Naivno je sto SS drazi javne dokaze.Takve operacije se rade u najdubljoj tajnosti.Ali dogadjaji na terenu daju za pravo da se to tvrdi.Konkretno slamanjem Sirije Hezbolah i Hamas logisticki bi bili odseceni i omogucilo bi Izraelu da se sa njima obracuna.Druga korist bi bila da su vrata prema Iranu i dalje otvorena.Zahvaljujem Peter RV
Препоруке:
8
0
57 петак, 20 јул 2012 18:45
синиша @ gost, Petar RV
Ја разумем да се неко са неким или нечим не слаже, рачунајући ту и самога себе, ја се понекад не слажем са самим собом, али не могу да разумем да неко ускраћује право Јеврејима и на државу и на одбрану након свега шта су доживели.

Такође критика упућена због "банкарства". Нису они сами себе постављали нити се постављају за банкаре у многим краљевинама, царевинама и републикама, него краљеви, цареви и председници их постављају за банкаре. Ни сам нисам сигуран да ли је то зато што су у томе вешти па ће тај посао "банкарски" обављати најбоље, или зато што у историји нису имали дражву, мислим на историју од пада Израела, не овог Израела него оног пре Христа, дакле питам се да ли су их постављали за банкаре зато што су били искусни и имали ту традицију или зато што су били незаштићени и нису могли да преузму власт захваљујући новцу.

Знате ли ви да су до уназад педесет година линчовали јевреје као и Црнце у САД из чиста мира.
Кју Клукс Клан, на пример. Хоћете да будете као они?
Препоруке:
0
7
58 недеља, 22 јул 2012 21:11
od moje malenkosti@Aleksandar
Sto se anarhizma tice -- Gavrilo Princip je bio anarhista/revolucionar i prema tome to sto generalizujete o anarhistima odnosi se i na njega. Comski je daleko od revolucionara ali pokazuje aanarhisticke tendencije ne na delu vec u eklektickom pristupu politici i ne vidi uvek celinu od delova ali sto se tice njegove generativne gramatike koju smo i mi na BG univerzitetu imali prilike da upoznamo zahvaljujuci prof. Bugarskom -- pa to je revolucionarna teorije u odnosu na klasicnu linearnu gramatiku.
Cinjenica je da Comski nije mogao da dobije katedru na Harvardu gde je doktorirao (u to vreme Jevreji nisu bili favorizovani na ustolicenim "Ivy League" hriscansko-protestanskim Univerzitetima u Novoj Engleskoj) pa otisao na novoosnovani MIT.
Zar nije Goete bio drzavni cinovnik dok je pisao svoja remek dela kao, uostalom, i mnogi nasi veliki klasici??? primali su drzavne plate u raznim rezimima da li to znaci da su sebe kompromitovali???
Препоруке:
1
0
59 понедељак, 23 јул 2012 23:38
Deda
ono sto meni nije jasno kako narod Izraela dobrovoljno pristaje da bude talac u medjunarodnim ratnim planovima i zivi u stalnoj napetosti. Jer prosto svi oni znaju koliko je okruzenje veliko u odnosu na Izrael.

Imaju li oni porodice, idu li oni nedeljom u setnju koju zele da provedu u miru. Ne razumem zasto ne poksavaju da nadju mirno resenje nego stalno pristaju da budu vrh ostrice neprijateljstva okolnih naroda.
Препоруке:
1
1
60 уторак, 24 јул 2012 10:09
синиша @ deda
Ни ја не разумем много тога. На пример не разумем људе који у пролазима сачекују и силују девојке. Зар није много нормалније да упознају неку девојку, изађу са њом у шетњу и након пар излазака ће му "дати" ако не сигурно, оно врло вероватно.

Такође не разумем оне који окривљују силовану девојку, а не силоватеља, или окривљују некога ко је изџепарен, а не џепароша. Или окривљују некога ко је бомбардован, а не оног ко је бомбардовао.

На пример у Србији нико не окривљује оне што су бацали бомбе на РТС, а директора тог РТС-а држе у затвору јер је наводно знао за бомбардовање. Знају ли они да је по међународном закону забрањено бомбардовати радио и тв станице. И шта има да зна.

Тако и ви. Крив вам Израел што су им постављају бомбе под аутиобусе, што им нападају децу и спортисте итд. Да не идем у историју.
Криви жетеоци на Космету што су побијени, а није крив Тачи и његови.
Стварно вас не разумем.
Препоруке:
2
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер