четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта је ЕУ донелa Словачкој

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 06 јун 2013 20:39
узалуд се трудите господине Мировићу
И слепцу би до сада већ морало бити јасно. Не види само ко неће да види.
Препоруке:
63
1
2 четвртак, 06 јун 2013 20:40
boban
Ma Slovaci su lenji.Sede po ceo dan po kaficima i kockarnicama.
A i taj odliv stanovnistva nije toliko vazan.Uvek se mogu nadoknaditi imigrantima iz Avganistana i Somalije.
Препоруке:
42
4
3 четвртак, 06 јун 2013 20:50
Благоје
Кад је овако за Словаке, какав ли се сценарио спрема за нас, грађане Србије? Битно је да су Дачић, Палма, Мркоњић, Сузана Грубјешић и слични њима лепо ухрањени, док народ иде ка стању глади.
Препоруке:
57
1
4 четвртак, 06 јун 2013 21:26
Дринко Кончаревић
"еу" је Словачкој донела "шарено ништа". Исто чека и нас, ништа али још шареније, (ако једног дана уђемо у "еу").
Препоруке:
37
0
5 четвртак, 06 јун 2013 21:46
Misa
Autor je najbolji primer kako se iz tacnih podataka izvode pogresni zakljuci. Tacno je da su sve bivse socijalisticke zemlje u problemu, ali one koje su usle u EU su u manjem problemu od onih koje nisu usle, Kada bi autor obradio: Srbiju, Albaniju, Makedoniju, Hrvatsku, Ukrajinu, Rusiju... video bi sta su problemi. Sve ove zemlje nisu jos dostigle nivo BDP iz davne 1989te. Slovenija ja davne 89te imala duplo veci BDP od Srbije, a danas 5 puta veci.
Препоруке:
10
55
6 четвртак, 06 јун 2013 21:49
mare.
Da mi u Srbiji imamo slovačkih 900e proseka gde bi nam kraj bio?
Препоруке:
9
50
7 четвртак, 06 јун 2013 23:54
mare.
A šta je to Slovačka unela u EU? Danas im je bolje nego pod komunističkom čizmom. Za 20 i kusur godina od 1992. godine pa do danas Slovačka je poveća svoj BDP za 100%. Ekonomija Slovačke i ove gidne ima privredni rast od oko 4%. Pitanje je kako bi se Slovaci razvijali bez EU,možda bolje,možda gore..očigledno je da napreduju na bolje. Pitanje je kako bi Srbija danas izgledala da nas nije zadesio zloglasni komunizam koji nas je upropastio na duži period. Ljudi,to što smo mi danas jad i čemer uopšte nije kriva EU već mi sami. Mi Srbi volimo da prebacujemo odgovornost za naše neuspehe na druge. Galeniku nije opljačkala i uništila A.Merkel već bivši Brozovi ljudi(SPS).
Препоруке:
8
39
8 петак, 07 јун 2013 00:17
Ekonomista
Slovačka će za dve godine biti dužna 100 milijardi sa manje od 5 mil. stanovnika , halo, halo !
Препоруке:
36
1
9 петак, 07 јун 2013 02:27
misa
Mirovic ce biti vazno ime Srpske politicke scene...
Препоруке:
15
9
10 петак, 07 јун 2013 08:25
teletabis - prica za budale
Ova prica je namenjena komentatorima i svima koji imaju malo mozga u delu tela koji se zove glava.
Zamislite da ste Vi uspesni, sto podrazumeva obrazovani i bogati sa pozicijamau drustvu koje vas odvajaju od vecine u vasem okruzenju.
Zamislite da Vi i jos Vasa dva tri drugara, sa istim statusom kao Vi, znaci obrazovani i bogati sa pozicijama u drustvu koje ih izdvajaju od svog prosecnog okruzenja, sedite u nekoj lepoj basti renomiranog restorana, jer takav restoran samo i prilici takvoj gospodi, na prelepom zalasku sunca i uzivate u svom prijateljskom razgovoru o svetloj buducnosti.
Zamislite da Vas u toj tako opustenoj atmosferi i caskanju prekine neki prosjak, koji se prikarao Vasem stolu i pored obezbedjenja restorana, i zamoli da mu udelite koju paru za hleba.
Da li bi Vase drustvo skupilo recimo neku sicu od 500 eura i dalo tom prosjaku? Verujem da ne bi a zasto bi ste vi to uradili?
E sad se vratimo realnom zivotu.
Pogodite ko je u ovoj prici Srbija.
Препоруке:
20
0
11 петак, 07 јун 2013 08:36
Mile
@Mare
Da mi ovde imamo 900e, troškovi bi bili adekvatno i povećani tako da po meni nije važna gornja cifra već šta se za nju može priuštiti...ne mislite valjda da su su cene u EU na nivou pre ulaska istih u istu a da su samo plate rasle...a druga je priča što kod nas ni takva matematika ne pomaže
Препоруке:
28
1
12 петак, 07 јун 2013 08:54
Karl Marks-naš duhovni vođa
Kada bi autor obradio slom ekonomsko-finansijskih stanja država Istočnog bloka tokom "rušenja Berlinskog zida" i pre dolaska EU u te "spaljene zemlje", kada je nastalo 12 miliona nezaposlenih, kritičari socijalizma bi se dozvali pameti koje i nemaju.
U zadnjih 4 godine, u Zapadnoj Evropi imate preko 13 miliona nezaposlenih. Kako je to nastalo? Kriv socijalizam?
Jedino u SFRJ/Srbija nisu hteli da zatvaraju svoja preduzeća i otpuštaju radnike. Da ste predsednik države, da li bi ste otpustili 2 miliona industrijskih radnika? Mislite o tome.
A nemojte da kukate što su vam male plate i penzije, skupo zdravstvo.
Zato pobornici "socijalizam je loš" pljunite u šake i obnovite ono što smo mi na radnim akcijama napravili, a vi porušili glasanjem. Biće vam plaćeno u skladu sa novom doktrinom-bedne plate. Mi smo onda radili za ljubav svojoj porušenoj otadžbini i bili zadovoljni samo sa punim tanjirom.
Препоруке:
21
8
13 петак, 07 јун 2013 09:49
Лариса
Нисам економски стручњак, али ми се. у вези са појединим коментарима који ,,славе" ЕУ, намећу логична питања. ЕУ се код нас дуго доживљавала од стране јавности и великог дела становништва као ,,обећана земља, Елдорадо,заједница идеално уређена и правно и економски и политички", а Бога ми и данас код појединих влада таква еуфорија.Па ваљда је циљ уласка у такву заједницу да и ви постанете део те Шангри Ла уније, да имате мање проблема сваке врсте, да из опште ,,уређености" проистекне и опште благостање? У ЕУ је стандард висок у земљама које имају колонијалну прошлост или сталан извор прихода,као НОрвешка, рецимо. Како се могло десити да се у већини земаља ипак живи теже и горе него раније, да ли је могуће да је прва већа економска криза разбила тај сан. Или су ипак неке земље тамо примљенњ ка бивше чланице Варшавског пакта а не јер су заиста део некакве ,,породице". ЕУ је пропали пројекат било да опстане било да пропадне. Напросто, оваква не може преживети и то је то.
Препоруке:
23
0
14 петак, 07 јун 2013 11:37
Бојан
Дејане, хвала на овим чланцима. Волио бих када би цифре и подаци били мало студиозније тј детаљније обрађени. Имам утисак као да се неки подаци површно посматрају како би се произвео одређен утисак. Не мора да значи да тај утисак није објективно тачан, али детаљнија анализа информација је потребна у сваком случају ради кредибилности чланка и аутора.

Е сада што се тиче Словачке, био сам тамо негдје 2002. и 2009. У првој посјети било је на улицама доста више младих и прелијепих цура. Људи су брондали и жалили се како су им мала примања, поредили се са успјешнијим Чесима. У другој посјети на улицама сам углавном виђао старије, а у кафанама по центру су били углавном странци јер локални немају пара. Словачка и Чешка женска омладина активна је у проституцији прилично у околним земљама. Ја ништа посебно позитивно нисам тамо видио. Исто се односи и на Чешку.
Препоруке:
22
1
15 петак, 07 јун 2013 11:38
Jedna strana medalje
Trebalo je objaviti i neke druge uporedne podatke: na primer stanje opšte ekonomije, obim industrijske proizvodnje pre i posle ulaska u EU, prosečne plate i penzije i sl.
Препоруке:
12
1
16 петак, 07 јун 2013 13:26
Mile
Znate li u čemu je problem? Problem je u našim glavama i percepciji zasnovanoj na prirodnoj težnji da se živi kvalitetnije i lakše a to nam je svima svakodnevno pridočeno posredno svih ovih godina putem medijskih sadržaja koji promovišu "visok" komfor i dizajn kao opšte prihvatljivu formu i smisao života...e sad što, ni veliki broj domova u EU nemože sebi da priušti kataloške reklamne podvale, to je druga priča, ali svi ovde misle suprotno i veruju svojim očima sve dok se ne uvere na ličnom primeru. Nažalost oni koji sebi i omoguće "san" koji ih je odveo tamo, ne dožive sadisfakciju u pravom smislu jer vreme nema cenu.
Препоруке:
11
0
17 петак, 07 јун 2013 17:01
Tatko
Upravo ono o cemu se prica godinama, ovde se potvrdjuje - EU se priprema ekonomski i psiholoski na podelu na prvu zonu drzava i drugu zonu drzava. Ocigledno da bi privukli strane ulagace slovaci cine isto sto i mi, omogucavaju neravnopravnu konkurenciju po pitanju poreza i taksi, kako po pitanju visine, tako i po pitanju ispunjenja. Tako da nije ni cudo da ce uprava prihoda da juri za 1000 dinara preduzetnila dok mu ne skine kozu s ledja, makar se radilo o statistickoj gresci, nego sto ce da juri beneton, fijat, juru zbog neisplacenih obaveza prema pio, PDV ili dugovanja prema manjim firmama koje propadaju bas zbog neispunjenja vecih.
Препоруке:
10
0
18 субота, 08 јун 2013 01:34
SERBON
Evropska Unija je sofisticirano smisljen plan za pokoravanje Evrope neoruzanim diplomatskim putem od strane velikih evropskih sila i SAD odnosno od vlasnika krupnog kapitala u tim zemljama!U tom cilju NATO ima vojnu funkciju da svojim prisustvom i aktivnoscu stabilizira situaciju u novim clanicama EU kako bi se lakse omogucila eksploatacija privrednih,prirodnih i ljudskih resursa.Evropska Unija je u stvari cetvrti RAJH!Citav scenario je maskiran marketing pricama o ljudskim pravima,demokratiji,slobodama,ekonomskom prosperitetu i blagostanju.
Препоруке:
9
1
19 субота, 08 јун 2013 09:37
Drama queen
Ne znam gde je doticni komentator nasao podatak o 900 evra mesecno. Mozda i jeste, ali je to bruto iznos, od kojeg prosecni Slovak vidi mozda cak i polovinu. Ako tako gledamo, minimalna bruto zarada u Srbiji je bezmalo 400 evra, a neto jedva nesto preko 200. Odlicno za manipulaciju.

Toliko o izvlacenju pogresnih zakljucaka iz tacnih podataka.

Slovacima, kao i svima ostalima, je unistena ili oteta proizvodnja, a onda su napumpani kreditima da bi se maskirala propast i sacuvao socijalni mir. To je kao kada bih ja sad uzeo kredit od 100.000 evra, bahatio se i glumio velicinu pred komsijom koji zivi samo od svoje bedne plate ili penzije. A kako ce se vratiti? O tome cemo misliti kad dodje noz pod grlo.
Препоруке:
8
1
20 субота, 08 јун 2013 09:56
Drama queen
Nastavak

Pored toga, cene nekih osnovnih stvari (npr goriva) su vise od onih u Austriji. Cela Bratislava sipa gorivo i ide u soping preko granice, kao sto ceo istok pazari u Ukrajini, a i kao sto se i Estonci, Letonci, Litvanci i Poljaci otimaju za ruske i beloruske vize kako bi kupili osnovne stvari jeftinije. To je sigurno zbog blagostanja...

Zao mi je sto su nasi mediji do te mere blokirani da nemamo pravo da cujemo bilo kakav glas protiv eu (iako je bar 35% gradjana protiv ulaska), ili makar postenu debatu. Ovako imamo eu propagandiste koji pucaju na prazan gol i osecaju se kao odlicni strelci, a posle se cude konstantnom povecanju procenta evroskeptika. Mirovic zaista raspolaze nekakvim podacima koji zavredjuju makar da budu rastureni u javnoj debati (ukoliko su netacni, naravno). Ovako, Mirovic ima pravo da prica, kontrolisani mediji imaju pravo da ga ignorisu, a mi pravo da ne saznamo bas sve.
Препоруке:
8
0
21 субота, 08 јун 2013 10:00
Drama queen
Nastavak

Pored toga, cene nekih osnovnih stvari (npr goriva) su vise od onih u Austriji. Cela Bratislava sipa gorivo i ide u soping preko granice, kao sto ceo istok pazari u Ukrajini, a i kao sto se i Estonci, Letonci, Litvanci i Poljaci otimaju za ruske i beloruske vize kako bi kupili osnovne stvari jeftinije. To je sigurno zbog blagostanja...

Zao mi je sto su nasi mediji do te mere blokirani da nemamo pravo da cujemo bilo kakav glas protiv eu (iako je bar 35% gradjana protiv ulaska), ili makar postenu debatu. Ovako imamo eu propagandiste koji pucaju na prazan gol i osecaju se kao odlicni strelci, a posle se cude konstantnom povecanju procenta evroskeptika. Mirovic zaista raspolaze nekakvim podacima koji zavredjuju makar da budu rastureni u javnoj debati (ukoliko su netacni, naravno). Ovako, Mirovic ima pravo da prica, kontrolisani mediji imaju pravo da ga ignorisu, a mi pravo da ne saznamo bas sve.
Препоруке:
3
0
22 субота, 08 јун 2013 10:17
Грађанин
Свака част др Мировићу на још једном брилијантном тексту! Штета што други, пре свега, државни медији чешће не преносе и цитирају ваше радове, можда би и нама кренуло боље. Овако, чека нас тешка јесен, држава је већ банкротирала, сваки дан су ватрени окршаји по улицама, политичка сцена - ужас... Али битно је да нас власт одлучно води ка ЕУ.
Препоруке:
6
0
23 субота, 08 јун 2013 10:29
Drama queen
Misi

O svetlom slovenackom primeru cemo vrlo brzo mnogo pricati. Oni su sledeci eu kandidat za bankrot.

Maretu

Slazem se da su nasu privredu unistili brozovi ljudi, ali pretezno oni drugi, koji su na vlasti od 2000. Da su je oni prvi skroz unistili, ovi posle ne bi imali sta da rasprodaju i na tome se fantasicno obogate. Sami smo krivi sto smo prihvatili ljude na vlasti i glasali za njih, iako su zapadni poslusnici. Oni su krivi za rasprodaju fabrika i masovna otpustanja, za dopustanje dampinga i unistavanje domace proizvodnje, za stimulaciju uvoza, za predaju bankarskog trzista strancima, za tolerisanje ponizavanja i nepostovanja osnovnih prava radnika...

Ovo je samo ekonomija. Za puko nabrajanje oblastii u kojm smo upropasteni bi mi bilo potrebno bar jos 10 postova.
Препоруке:
10
1
24 субота, 08 јун 2013 10:31
Drama queen
Misi

O svetlom slovenackom primeru cemo vrlo brzo mnogo pricati. Oni su sledeci eu kandidat za bankrot.

Maretu

Slazem se da su nasu privredu unistili brozovi ljudi, ali pretezno oni drugi, koji su na vlasti od 2000. Da su je oni prvi skroz unistili, ovi posle ne bi imali sta da rasprodaju i na tome se fantasicno obogate. Sami smo krivi sto smo prihvatili ljude na vlasti i glasali za njih, iako su zapadni poslusnici. Oni su krivi za rasprodaju fabrika i masovna otpustanja, za dopustanje dampinga i unistavanje domace proizvodnje, za stimulaciju uvoza, za predaju bankarskog trzista strancima, za tolerisanje ponizavanja i nepostovanja osnovnih prava radnika...

Ovo je samo ekonomija. Za puko nabrajanje oblastii u kojm smo upropasteni bi mi bilo potrebno bar jos 10 postova.
Препоруке:
5
1
25 четвртак, 13 јун 2013 16:17
Drama queen
Misi

O svetlom slovenackom primeru cemo vrlo brzo mnogo pricati. Oni su sledeci eu kandidat za bankrot.

Maretu

Slazem se da su nasu privredu unistili brozovi ljudi, ali pretezno oni drugi, koji su na vlasti od 2000. Da su je oni prvi skroz unistili, ovi posle ne bi imali sta da rasprodaju i na tome se fantasicno obogate. Sami smo krivi sto smo prihvatili ljude na vlasti i glasali za njih, iako su zapadni poslusnici. Oni su krivi za rasprodaju fabrika i masovna otpustanja, za dopustanje dampinga i unistavanje domace proizvodnje, za stimulaciju uvoza, za predaju bankarskog trzista strancima, za tolerisanje ponizavanja i nepostovanja osnovnih prava radnika...

Ovo je samo ekonomija. Za puko nabrajanje oblastii u kojm smo upropasteni bi mi bilo potrebno bar jos 10 postova.
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 13 јун 2013 20:35
Drama queen
Misi

O svetlom slovenackom primeru cemo vrlo brzo mnogo pricati. Oni su sledeci eu kandidat za bankrot.

Maretu

Slazem se da su nasu privredu unistili brozovi ljudi, ali pretezno oni drugi, koji su na vlasti od 2000. Da su je oni prvi skroz unistili, ovi posle ne bi imali sta da rasprodaju i na tome se fantasicno obogate. Sami smo krivi sto smo prihvatili ljude na vlasti i glasali za njih, iako su zapadni poslusnici. Oni su krivi za rasprodaju fabrika i masovna otpustanja, za dopustanje dampinga i unistavanje domace proizvodnje, za stimulaciju uvoza, za predaju bankarskog trzista strancima, za tolerisanje ponizavanja i nepostovanja osnovnih prava radnika...

Ovo je samo ekonomija. Za puko nabrajanje oblastii u kojm smo upropasteni bi mi bilo potrebno bar jos 10 postova.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 13 јун 2013 21:10
Drama queen
Ne znam gde je doticni komentator nasao podatak o 900 evra mesecno. Mozda i jeste, ali je to bruto iznos, od kojeg prosecni Slovak vidi mozda cak i polovinu. Ako tako gledamo, minimalna bruto zarada u Srbiji je bezmalo 400 evra, a neto jedva nesto preko 200. Odlicno za manipulaciju.

Toliko o izvlacenju pogresnih zakljucaka iz tacnih podataka.

Slovacima, kao i svima ostalima, je unistena ili oteta proizvodnja, a onda su napumpani kreditima da bi se maskirala propast i sacuvao socijalni mir. To je kao kada bih ja sad uzeo kredit od 100.000 evra, bahatio se i glumio velicinu pred komsijom koji zivi samo od svoje bedne plate ili penzije. A kako ce se vratiti? O tome cemo misliti kad dodje noz pod grlo.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер