Skrenou bih pažnju autoru da je jedan od najvećih poreskih opterećenja za poljoprivrednike akciza na gorivo kojom se efektivno prenosi imovina sa sela na grad. Nije dobra ideja da se tim novcem hrani još jedno korumpirano državno preduzeće, poput JP Vode Vojvodine, koje niti pružaju uslugu niti postoji način da se njihova "usluga" odbije.
Jednostavan način da poljoprivreda postane ponovo unosna je da novac ostane u rukama onih koji su ga zaradili - seljaka. I to bi bila prva antikomunistička stvar od '44-e - prestanak uništavanja sela.
Preporuke:
59
3
2
ponedeljak, 24 jun 2013 23:53
Srbin crnac, ateista
Ovaj pristup je veoma štetan, površan i potpuno kontraproduktivan. Isto to su radili i puleni Ante Markovića kada su uvodili neoliberalizam u Jugoslaviju i uništili hiljadu državnih preduzeća zato što su "gubitaši". A pravi problem je što su upravnici firmi sve partijski kadrovi koji osim što nemaju pojma kako se vode velike firme nego ih još i potkradaju (što je i jedan od uzroka njihovog stanja). Znači nesposobne ljude treba smeniti i postaviti stručne i tehnokrate. Druga stvar je što subvencije ne moraju uopšte biti loše. Pola železara u svetu posluje u gubitku, ali ih država subvencioniše jer njihovo postojanje stvara nova radna mesta, stimuliše razvoj povezanih grana privrede i strateška je grana industrije. Samo ekonomski analfabeta spašava Srbiju zatvaranjem njenih žila kucavica.
Preporuke:
51
24
3
utorak, 25 jun 2013 04:58
Srboljub Savić
Poreski obveznici su dobar izgovor i mera ali samo
u SAD i još nekim državama.
Ponavljanje ove fraze dovoljno otkriva maglu.
Da je autor poznavalac ekonomije ( a ne mora biti ni
dobronameran)ukazao bi ko to ne dozvoljava ulaganje u
poljoprivedu APV i dao bar površno, cifre o prihodima po hektaru.
Uzimajući JAT, kao prvi i "eklatantan" primer "gubitaša", ni autor (kao ni mnogi "pisci") ne ukazuje ni odakle gubici.
Iako "odvojena", JAT Tehnika, takođe "pravi" gubitke, kao još toliko "javnih"-državnih preduzeća.
Stvarnost je "malo gorča".
Svi prihodi (od nedovoljnih do dobrih) odlaze u državnu (jednu) kasu. Iz "kase", isplaćuju se prvo plate direktorima, transferišu doprinosi "nadležnoj" partiji (kao feudalcu), a dospele obaveze-plaćanje troškova je u dugačkom redu svih "javnih" preduzeća.
Vidljivo je, a čak, ni jednom nije spomenuto, da
direktori i članoi Upravnih odbora "javnih" preduzeća treba nešto da rade ili (ne daj Bože)
da budu odgovorni za svoj (ne)rad.
S. Savić
Preporuke:
37
4
4
utorak, 25 jun 2013 05:23
Srboljub Savić
D2. Ako svi u Srbiji, počev od Vlade i nadležnih ministara, misle da saobraćaj-drumski, želeѕnički, vodni i vazdušni, treba da služe samo putnicima i robi Srbije, bolje je da zatvorimo državu, iselimo se, i prepustimo onima koji to vide drukčije.
O železari u Smederevu (izgrađenoj pored stare, od
pre 2 sv. rata) možemo čitati svašta, osim ozbiljne
analize. Naravno, nećemo pročitati o stvarnim uzrocima prodaje ("1 $") Amerikancima i njihovom "izvlačenju". Takođe, neće biti ni reči topljenju "inventara", ("monstruozne") JNA.
U toliko napisa (za knjige/"tomove") o "javnim" industrijskim preduzećima-"gubitašima", nema ni reči, zašto neka "ne staju na noge" a imaju sirovine, energiju, kvalifikovanu (i iskusnu) radnu snagu, tržište koje nesmanjeno (čak više) traži proizvode.
Nema nijedne stručne analize koja bi ukazala na neophodnost promene proizvoda i usluga, postojećeg
preduzeća, za "izlaz na zelenu granu".
Ni analiza, ni upravljanja, u sistemu "novo-parti
feudalizma".
S. Savić
Preporuke:
30
2
5
utorak, 25 jun 2013 06:23
Sinisa Bogdanovic
Nisam procitao clanak vec smao naslov. Ali nisu svi "gubitasi" isti. Generalno, ozbiljnoj drzavi je potrebna bazicna industrija (koja je mozda i u "minusu"), ali kao motor pokrece dosta drugih grana na kojima se profitira. Ali tu analiza postaje dosta bitna, jer ako je neko "gubitas" (kao npr. zeleznica ili zelezare), to ne znaci da je dozvoljeno bahato trosenje i korupcija. Dakle, mozda zeleznica nece moci da profitira od cepkanja karata ali to ne znaci da pojedinci (mahom iz vlasti) smeju da namestaju tendere i stavljaju sebi u dzep. Ma bre, ...i par dana "objasnjavanja", eto to je nam potrebno!
Preporuke:
29
2
6
utorak, 25 jun 2013 06:57
Jovan Anastasijević
Kako se samo usuđuje da predlaže logična i pametna rešenja, za koja bi unapred trebalo da zna da nikada neće i ne mogu biti prihvaćena? Pa zar ugasiti te dve firme - ponose naših nekoliko petoljetki i socijalističkosamoupravnodemokratske izgradnje??? Kako jadna Srbija da opstaje bez JAT-a, koji je internacionalno naširoko poznat pod nadimkom "Joking About Timetable"? Uzgred budi rečeno, autor je i zaboravan - propustio je da pomene i TANJUG - tu visokopismenu i pouzdanu agenciju Nove Jugoslavije - ej, bre - Nove!!! Ne one stare - trule (mada,istina, nijedne više nema).
Preporuke:
32
22
7
utorak, 25 jun 2013 07:02
Vladimir
Zato sto postoji suluda, opsesivna potreba da se ima 'nacionalna' avio kompanija. Obaska nepotizam i izbegavanje njenih usluga od svih kada to mogu.
Ovde se drzava smatra za vime, pa ko sta u guzvi dohvati, nema uopste odnosa prema opstem interesu. Pa ljudi ce u Srbiji pre gacati u blatu a staviti pare za asfaltiranje ulice u dzep, i cak ostati da zive u tom blatu.
Odnos naroda prema krupnim stvarima se vidi na sitnicama. Ne treba para da se vodom polije auto, obrisu cipele ili sredi dvoriste, ali bas zato je to pokazatelj stava naroda prema stvarima.
Toliko se ovde insistira na duhovnom da sve prelazi u poetiku koja, siguran sam, ne odgovara realnosti. Veoma je zasnovana poslovica 'da komsiji crkne krava'. Priznajte da kao narod ni malo ne vodimo racuna o svima bitnim stvarima. Jos gore, nema ni volje, a patriotizam i srpstvo preliva na sve strane.
I onda se minusevi sevaju kad god se istina ne gurne pod tepih. Ipak je lakse je ne pricati o bolnim stvarima. Licemeri.
Preporuke:
18
22
8
utorak, 25 jun 2013 07:18
teletabis
Kad ovakve clanke pise neko ko je clan MS onda mije jasno zasto smo ovde gde smo i zasto dalje jurimo u propast.
Ni jedno slovo o tome da stvari nisu oduvek bile ovakve. Cak i nas ekspert Mladja najavljuje zatvaranje svega slicnog, sto ovaj autor ovim clankom podrzava ideju (mozda je partijski drug), jer se "ispostavilo da drzava nije bila dobar gazda". Rece ekspert i osta i dalje ministar.
Ista grupacija ljudi unistava Srbiju godinama svojim genijalnim idejama. Izbacili su na ulicu milion radno sposobnih, nisu obezbedili mladima nista drugo do mesto na evidenciji Sluzbe za zaposljavanje. Privreda ne postoji. Poljoprivreda je nasa sansa, pa dobro kad je to tako recite mi barem jednu drzavu na planei Zemlji ili Mlecnog puta koja je sa visokim standardom a osnova joj je poljoprivreda.
Sa svakom novom spasonosnom idejom ovakvih pametnjakovica Srbija dublje tone u beznadje. Dokle smo spremni da sve to trpimo????
Preporuke:
26
11
9
utorak, 25 jun 2013 07:36
Hrišćanin
Veoma dobar tekst gospodina Jovanovića. Ulaganja u poljoprivredu i vodoprivredu su jedini način da se Srbija oporavi...i naravno, potrebna je nova generacija političara. Onih čiji očevi nisu uživali u plodovima "samoupravljanja". Sve propale sisteme ugasiti, zatvoriti i radnike naravno otpustiti uz razuman socijalni program. Državna preduzeća i dalje služe samo da bi se punili stranački budžeti i održavao socijalni mir. Oštri rezovi se moraju odmah učiniti, samo tako će se razbiti začarani krug. Naravno da ne mislim da treba prodati Telekom, EPS i druga preduzeća od državnog značaja, ali broj zaposlenih, način upravljanja i poslovna politika se moraju menjati. JAT ugasiti odmah. I naravno stotine drugih, nepotrebnih, agencija i virtuelnih državnih firmi. Pozdrav čitaocima i redakciji NSPM.
Preporuke:
17
22
10
utorak, 25 jun 2013 08:44
zdravko
Tekst je u stilu "čuvam ovce u motornom čamcu dođi mala niđe veze" i uopšte me ne iznenađuje što smo dogurali dovde ako ovakve gluposti piše član Matice Srpske.Da li bi sve radnike propalih firmi za nagradu što su ih upropastili,ili ništa nisu učinili da ih spase,staviti na teret onima koji su postupili drugačije ili su čak iz ničega stvorili nešto i plaćaju porez?
Prijatelju vidi ti ima li negdje mjesta za dobro stado a mani se olovke.
Preporuke:
20
8
11
utorak, 25 jun 2013 09:53
Drinko Končarević
Postoje dve vrste gubitaša. Prvu grupu "gubitaša" čine oni van proizvodnje ali prave gubitke i drugu grupu čine oni iz proizvodnih firmi, koji su žrtve ovih prvih. Ovi prvi jesu političari. Srpsko društvo, privredu, upropastili su visoko obrazovani političari svojim "popovanjem" o društvu, ekonomiji, školstvu, zdravstvu itd. Slažem se sa autorom teksta da ove gubitaše treba zatvoriti kako bi spasili Srbiju.
Preporuke:
22
4
12
utorak, 25 jun 2013 09:56
SuperBad
Jaka odgovorna drzava koja ce svoje instrumente iskoristiti da svaki gubitas pocne dobro da posluje.Lako je ugasiti firmu a jako tesko je napraviti.Neozbiljan I nepromisljen predlog doticnog clana MS.Mozda smo dovde i stigli zbog takvih strucnjaka?
Preporuke:
18
3
13
utorak, 25 jun 2013 10:17
zeleni
Fasciniran sam generalnom linijom većine komentara na ovaj članak. Jedan komentator se čak i pohvalio da komentariše a nije ni pročitao članak već samo naslov.
E takva "pamet" više od pola veka vodi ovu nesreću od države. Kao fora Srbi, antijugosloveni, antititoisti, antikomunisti, tradicionalisti a ovamo - najokoreliji boljševički stavovi iz oblasti ekonomije.
Hajde da imamo državnog avioprevoznika - pa makar siromasi sa primanjima od 16000 dinara iz srca Srbije plaćali letove imućnim putnicima.
Hajde da imamo državnu železaru - pa makar SVI kroz porez ubacivali novac u tu crnu rupu, mladi i stari, bogati i siromašni.
Pokondirene tikve! Sramota vas je sela i poljoprivrede, ruke u zemlji koja je odhranila i vaše čukundede i vas, a nije vas sramota parazitskih megalomanskih projekata koji sišu zdravu krv narodu.
Nemojte posle da se pitate kako to da je to malo od vojske što imate gladno.
Preporuke:
19
17
14
utorak, 25 jun 2013 10:26
Bojan, Priština
Ne mislim da Jat treba ugasiti.
Bilo bi bolje svesti ga na manju realnu meru - nekoliko novih aviona za nekoliko isplativih linija(npr. za Beč ili Franfurt gde ima naših gasterbajtera) i naravno obavezno odbaciti naziv besmisleni naziv JAT. Ipak je Avio kompanija simbol jedne Države.
Što se Smedereva tiče, jeste da nemamo rudu gvožđa, ali svakako da je ta topionica doprinela razvoju SFRJ kad se radili i gradilo za šta je gvožće osnova.
Kada bi se i za to uradila neka ozbiljna studija i strategija mislim da bi nam isto Železara bila potrebna al verovatno smanjena.
Što se poljoprivrede tiče, u nju treba ulagati jer nam je nažalost na sramotno niskom nivou, ali nijedna se država nije obogatila samo od poljoprivrede.
Industrija je potrebna zbog tehniloškog i naučnog razvoja nacije, tako da treba i poljoprivredu i industriju paralelno razbijati, naravno osim onih prljavih industrijskih tehnologija-jedino po tom pitanju prednost dajem uvozu.
Preporuke:
23
2
15
utorak, 25 jun 2013 10:38
el ninjo
kako to da se za JAT nema kupca, a za Telekom ima ? a tonu i JAT i Telekom.
Preporuke:
17
0
16
utorak, 25 jun 2013 11:57
VnedeljkoviĆ
Ugasiti insituciju kao što je Vojska Srbije - gubitaš, zatvoriti pola fakulteta - školstvo očajno, posla nema. Dovoljna je jedna biblioteka i jedan muzej - sve ostalo je trošak. Povećati broj državnih agencija i naravno broj menadžera, jer ti ljudi izdržavaju svoje porodice i imaju bar nekakav posao. Snimati što više glupavih filmova, i rijaliti emisija da nam život ne bi bio prazan.Sa stanovišta autora članka i ovakava teza bi mu bila podjednako tačna. Verovatno je umislio da je 5. oktobar bio juče.
Preporuke:
25
4
17
utorak, 25 jun 2013 12:03
Drago
"Zatvorimo gubitaše - spasimo Srbiju"
Pa gde ce onda antikomunisti da dzabalebare za debele plate?! Da bi nesto bilo profitabilno, mora se radili, a da bi se radilo, mora se dizi zadnjica iz stolice-fotelje, a antikomunistima je posten rad nemoguc.
Preporuke:
9
13
18
utorak, 25 jun 2013 12:23
Evet efendija
I ja mislim da JAT ne treba gasiti, već dovesti sasvesnog menadžera koji će svesti broj zaposlenih na realnu meru.
Setite se samo kako je dinkić gasio bankarske gigante pod izgovorom da su gubitaši, a onda prepustio bankarsko tržište stranim lihvarima, koji nas brutalno pljačkaju. Mislim da je za državu mnogostruko jeftinije bilo da izvuče te 4 banke iz dubioze, nego svi negativni efekti predaje tržišta stranoj bankarskoj mafiji, koja iznosi pare iz zemlje, pljačka nas kroz užasne kamate, manipuliše kursom dinara i sl.
Preporuke:
26
2
19
utorak, 25 jun 2013 13:20
pera
Vidiš ti molim te? Pa da pare idu u Vojvodinu!? E, neće da može!
Preporuke:
8
0
20
utorak, 25 jun 2013 13:56
janbo
Slažem se, toliko siromašna država ne sme da dozvoli da stotine miliona evra upumpava u nešto što je puklo i što se godinama održava u dubiozi. Te pare ionako razgrabe politički menadžeri postavljeni od strane stranaka na vlasti. Jeste da je problem šta će biti sa tim zaposlenim, ali taj model što je u tekstu predložen da im se plaća puna zarada do penzije, pod uslovom da je to zaista jeftinije rešenje, je prihvatljiv. Država treba da svoj udeo zadrži samo u onim delovima privrede koja direktno rade sa narodom i upravljaju javnim dobrima, znači struja, voda, šume itd. Takođe msm da ne treba telekom prodati.
Preporuke:
9
2
21
utorak, 25 jun 2013 13:56
Srđa
Može se pretpostaviti da jedan deo gubitaka potiče od državne politike, poreskih opterećenja i rizika koji postoje (počev od izbegavanja restitucije, preko nepotšovanja ugovornih obaveza, pa do izravne pljačke i preraspodele kakva je na delu) a drugi deo da je to jednostavno loša zamisao, na pr. železara Smederevo konkurentna modernim železarama koje "leže" na rudi gvožđa i uglja - teško.
Ne zna se koji deo preduzeća koja su u međuvremenu propala bi opstao u nekim idealnim uslovima, da se nisu jurile penzije i državni projekti u sektoru usluga, te tržište nekretnina, ali ono što je trenutno to je da ta preduzeća svojim gubicima guše one koje ostvaruju zaradu ili bi mogli da ostvare zaradu.
Voćarski kraj, kakav je Smederevo, svakako je mogao da zaradi više i stabilnije voćarstvom nego preradom gvožđa koje nema i kojom je zagađuje okruženje koje predstavlja prednost u odnosu na druga.
O plaćanju bogatijim putnicima avio karata od strane siromašnih, nema potrebe trošiti reči.
Preporuke:
5
4
22
utorak, 25 jun 2013 14:08
Srđa @ Srboljub Savić
Ako svi u Srbiji, počev od Vlade i nadležnih ministara, misle da saobraćaj-drumski, železnički, vodni i vazdušni, treba da služe samo putnicima i robi Srbije, bolje je da zatvorimo državu, iselimo se, i prepustimo onima koji to vide drukčije.
Evo ja mislim da treba da služe najviše putnicima i robi Srbije A NE DA GRAĐANI SRBIJE FINANSIRAJU PUTNE PRAVCE ZA STRANCE.
Preporuke:
11
0
23
utorak, 25 jun 2013 14:50
Vlada Kanada
U Srbiji je posle demonkratske revolucije (čitaj kao neo-komunističke) uništeno toliko mnogo da bi zatvaranje trenutnih gubitaša i uništavanje ono malo što je prestalo posle njihove diktature demonkratije bio još jedan ekser u mrtvački sanduk Srbije i Srba kao naroda. Ne postoji kompanija koju nesposobno rukovodstvo sklono krađi i bestidnom lopovluku ne može da upropasti. Spas Srbije direktno zavisi od oporavka srpske ekonomije. Oporavak direktno zavisi od onih koji tim ostacima rukovode (čitaj kao potkradaju) i političara koji upravljaju tim kompanijama. Oporavak srpske ekonomije, stoga, nije moguć bez smene korumpiranih, veleizdajničkih i nesposobnih političara i svih ostalih parazita. Kratkoročno, spas Srbije je u javnim radovima da bi se zaposlilo što više ljudi. Dugoročno, spas Srbije je u proizvodnji hrane, počevši od primarne, prerađivačke do trgovine i marketinga. Hrana je skupa i biće sve skuplja. Kina proizvodi 60-70% belog luka u svetu. Zar Srbija to ne može?
Preporuke:
16
4
24
utorak, 25 jun 2013 17:11
srbi zaostali u vremenu i prostoru
Da plaćaju gubitaše ovim jugo-Srbima na vlasti je ostalo još od diktature Josipa Broza. I tada je država "peglala" gubitaše. Aspolutno treba raspustiti JUGOSLOVESNKI aero-transport i dozvoliti niskobudžetnim kompanijama da lete,zaposlenima podeliti kolektivne otkaze i nek se snalaze u privredi. Ako je tako završiolo više od milion radnika nek završe i oni. Pre neki dan je bankrotirao fubalski klub CSKA iz Sofije i Bugari su pametno shvatili da se ostaci komunizma moraju pustite niz vodu,kamo sreće da je i moja Crvena zvezda tako završila. Neki ljudi koji veruju u bajke zagovaraju teze kako ta preduzeća nisu loša,već je problem u strančkim kadorvima. Ta sva preduzaće moraju ili da se prodaju i da više ne vice na budžetu ili da se privatizuju.
Preporuke:
4
8
25
utorak, 25 jun 2013 17:16
alo
Zašto ne bi priznali sebi da smo lopovski narod?
Kad se mi popravimo biće nam bolje,a vi koji očekujete neke tehnokrate da preuzmu gubitaše živite u iluziji.
Preporuke:
5
7
26
utorak, 25 jun 2013 18:04
Srđa @ alo
Ne bih ja rekao ni za jedan narod da je lopovski, iako ima onih sa kulturom slabijeg poštovanja imovinskih prava.
Srbija je van svake sumnje zemlja lopovske vlasti, ali to nije ni to nekakva posebnost pošto vlasti su svuda u manjoj ili većoj meri lopovske - što pre svega zavisi koliko im narod veruje i dopušta da ga krade, što pre svega zavisi od nivoa informisanosti a ovaj narod jeste loše informisan.
Preporuke:
4
1
27
utorak, 25 jun 2013 18:31
SAMO VAS GLEDAM (ČITAM) IZ BJRM
Vladimir Putin se koncentrisao na formiranje uslova za budući stabilan ekonomski rast u očekivanju prestanka kontinuiranog rasta cena energenata, koji je do sada omogućavao ruskim kompanijama i državi pokrivanje visokih troškova.
Ekonomski rast treba da se bazira na tri oslonca: uvećanju produktivnosti rada, investicijama i inovacijama. Progres u svim pravcima moguć je samo preko smanjenja troškova: finansijskih, upravljačkih i infrastrukturnih, preko razvoja ljudskog kapitala i formiranja konkuretnih uslova za vođenje biznosa.
Važan uslov razvoja je makroekonomska stabilnost, dalje smanjenje inflacije i odgovorni budžet. Posebnu ulogu u diverzifikaciji ruske ekonomije treba da odigra razvoj infrastrukture, a centralno pitanje jeste ljudski kapital. U Rusiji se realizuje projekat čuvanja nacije, pa se posebna pažnja poklanja demografskim i zdravestvnim programima.
(slobodna interpretacija izlaganja Vladimira Putina na Peterburškom Ekonomskom Forumu)
Sve je ovde rečeno.
Pozdrav iz BJRM
Preporuke:
10
0
28
utorak, 25 jun 2013 19:02
Katarina Krstic
A, kako bi bilo da prvo vratite Aeroput (osnovan 1927), obestetite sve unisteno i izgubljenu dobit za ovih 68 godina koliko ste arcili tudju imovinu [uz obecanje da se nece traziti obestecenje sto ste unistili brend i srpsku civilnu aviaciju doveli na los poslovni glas], pa sa ostalim radite sto vas volja?
Isto tako treba postupiti sa Zelezarom Smederevo (Srpsko akcionarsko rudarsko topionicarsko industrijsko drustvo -SARTID), koja je osnovana 1913. Da lepo isplatite sve sto ste duzni, moze i u naturi, pa sa ostalim radite po volji.
Koliko cete platiti za pobijene vlasnike i radnike, rasprodatu imovinu u bescenje, ratne reparacije koje ste slali u Sloveniju, Hrvatsku, Albaniju i BiH umesto u Srbiju, kao da je Srbija bila agresor na sebe samu... o tome u posebnim pregovorima.
Umesto toga autor razmislja kako da u najboljkoj liberal-komunistickoj tradiciji dotuce sve sto je prezivelo sva haranja ovih pola veka, ne bi li i ono malo radnika dotukao.
Preporuke:
12
3
29
utorak, 25 jun 2013 19:02
bora
Postoje ljudi talentovani za fudbal,muziku,stvaranje para (zašto ne ?),itd.Postoje i ne talentovani za sve to.Tako isto i narodi,države!Nije za svakog liberalni kapitalizam,tržišna privreda itd.Postoje narodi (to smo mi)gde treba drugačije postupati, možda pokušati kombinovano?Insistiranje na neoliberalnom sistemu nas vodi u propast!
Preporuke:
1
4
30
utorak, 25 jun 2013 19:20
Srđa @ Katarina Krstic
Da li je bolje vratiti vlasnicima dotučeno preduzeće u dugovima, koje su drugovi napakovali, ili dati im u vlasništvo drugu imovinu odgovarajuće vrednosti, a bez dugova?
RESTITUCIJA pre svega.
P.S. Ko su ti ljudi bez časti koji o tranziciji govore a imovinu vlasnicima nisu vratili?
Preporuke:
1
4
31
utorak, 25 jun 2013 20:42
Katarina Krstic @ Srđa
A, o cemu drugom ja govorim do potpunoj restituciji? Procitali ste samo prvu recenicu, mrzelo vas sve, jel' da? :)) Hajde, procitajte sve, pa cete videti sta trazim. Ukoliko ne razumete izraze "obestiti u punoj vrednosti", "naknada za neovlaseno koriscenje" tokom 68 godina, "placanje nadoknade" za ubijene... pustite ove koje vracanje Srbije sebi ne bi dopustili ni za zivu glavu, pa cete saznati. Kad vide, cijuknuce i pozaliti sto bas sve nisu pobili...
Preporuke:
2
2
32
utorak, 25 jun 2013 20:59
JAT London, podaci od pre neku godinu
Imaju 1 let dnevno.
Imaju 2 čoveka na Heathrow aerodromu, za pomoć i informacije.
Imaju 3-4 koji prodaju karte, prostorijama u centru Londona.
I, zamislite, imaju još osoblja, više od 10-ak službenika, šefova, podšefova u "Back room.
Naravno, kada se u Srbiji menja vlast, menja se i direktor i ko zna ko još.
I kako da firma bude rentabilna?
Preporuke:
13
0
33
utorak, 25 jun 2013 21:32
Srđa @ Katarina Krstic
Nije me mrzelo, samo se pitam ima li dovoljno sredstava država za sve to...
Ali sada, kada bolje razmislim, potpuno ste u pravu - ima. Samo se političarima ne dopada napuštanje moći nad ekonomijom i imovinom... Nema im krađe onda.
Preporuke:
3
2
34
utorak, 25 jun 2013 22:32
vlks
Najbolje je kad pričaju o državnim preduzećima nekompetentni ljudi i još nazivaju druge ostacima komunizma. Čija je naprofitabilnija firma na svetu Gasprom? Čiji je Telenor? Problem su rukovodstva državnih firmi i neulaganje u razvoj, a ne to što su sama po sebi državna. Telekom je klasičan primer potencijalno najuspešnije firme na Balkanu koja se koči od strane rukovodstva. Za vreme Koštunice se pregovaralo da Telekom uđe i na tržište Makedonije pored BiH i Crne Gore, a danas nam nude floskule da najprofitabilniju delatnost treba da damo u ruke tuđih najverovatnije državnih firmi.
Preporuke:
12
1
35
utorak, 25 jun 2013 23:20
Srđa @ vlks
Ma najbolje je praviti se kompetentan sa tuđom imovinom i sa tuđim parama i to protivno volji tih čijom imovinom raspolažeš. Izgleda da tu najbolje pare leže, za partijske stručnjake.
Preporuke:
0
4
36
utorak, 25 jun 2013 23:56
Srbin crnac, ateista
Većina komentatora ne shvata da se u Srbiji godišnje ukrade između 3 i 4 milijarde dolara, a u državnim preduzećima se krade zato što su sve to podobni partijski kadrovi postavljeni po partijskoj nepotističkoj liniji. Sve je isto kao u poslednjoj deceniji SFRJ, ti ljudi su nestručni i nesposobni i njih treba jednostavno ukloniti i postaviti stručne koji ne kradu. Nije rešenje uvoditi neoliberalizam Veselina Vukotića i Ante Markovića koji je za godinu dana likvidirao 1100 državnih preduzeća i umanjio standard za skoro 30%. Kada se partokrate-lopovi smene, te 3 ili 4 milijarde koje se sada kradu se mogu uložiti u poljoprivredu, navodnjavanje, to je bio smisao mog prvog komentara. A onda neće biti problem ni subvencija ni loše upravljanje.
Preporuke:
0
2
37
sreda, 26 jun 2013 02:09
Srboljub Savić
@Srđa (& komp.)
Odavno znam da Belgija nema (državnu) Saben-u.
Poznate su mi, vrlo dobro "muke" Alitalia-e, Olimpik-a, ...
Još poznatije mi je da JAT, ni pre nije mogao da se razvija
na potrebama "dijaspore" ili domaćih putnika, pogotovo ne, danas.
/Dobro znam kolike su-Singapur Erlajnz, Silk Er i
Tajger, sve 3 iz Singapura, a stanovnika kao pola Srbije.
Bar 50% njih ne putuju avionima./
Nego, da li znate koliki je prihod od preleta(samo)
preko teritorije Srbije, pored toga što je deo
vazdušnih puteva premešten preko Rumunije i ...?
Da li znate da ti prohodi idu privatnoj agenciji
(srpski specijalitet)za kontrolu letenja?
Naravno, možemo zatvoriti JAT, aerodrome(leteli smo
iz Temišvara, nije daleko) tražiti izmeštanje svih
vazdušnih puteva preko Srbije.
Naravno, još lakše je ukinuti železnicu(ko se još vozi vozom).
Putničke brodove na Savi i Dunavu, ionako odavno
nemamo, pa što da ne prepustimo reke alasima.
Autoputevi, kome ..?
Srbija zna-poljoprivreda i-.
S. Savić
Preporuke:
4
0
38
sreda, 26 jun 2013 02:30
Srboljub Savić
a Smederevska železara:
Zatvorimo je, odmah.
Porušimo je i očistimo, hitno.
Zna se, toliko hektara zemlje,
može da se zaposli, bar 10.000
zemljoradnika, a svi, još, gazde
na svom.
Pokažimo Japanu, koliko greši,
uvozeći rudu gvožđa (umesto
grožđa) čak iz Čilea.
Dokažimo da i mi nešto znamo.
Inače, japanski poljoprivrednici
proizvode najskuplji pirinač na
svetu, a država ih obilno dotira.
Ne, oni nisu "gubitaši".
Oni profitiraju.
Još kada im mi kažemo, pa nas
poslušaju i očiste sve svoje
železare, tešku industriju, ..,
gde će poljoprivrednicima "biti kraj"
sa de govorimo o celom Japanu.
Zato, napred, zatvaraj, očistimo,
traga da nema, pravac-raj na zemlji!
S. Savić
Preporuke:
6
0
39
sreda, 26 jun 2013 06:37
Mićunović
Ima li među komentatorima i analitičarima neki ekonomista? Upita li se neko - otkud gubici u JATu, Železari, Telekomu? Kao bajagi ne znate? U pitanju je "pljačka" na svim nivoima. Malo je mesta da se to objasni. Najveće zlo u Srbiji su političari, među njima vodi europejac Dikkić, koga je otkrio pokojni Batić. Čega god se dohvati - smrt. Zašto dovodimo strance - ako možemo da uradimo sami? Zašto JAT nema kupca? Ko će da kupi gubitke? Odakle gubici? Da li Lufthanza ili Turkišervejs imaju gubitke? Ne radi se o štednji, nego o tome da strani menadžeri ne dozvoljavaju da se nepotrebno utroši jedan pfenig. Jedan pfenig gospodo. Tamo nema partijskih kadrova, nijednog jedinog. Tamo nema ni jedan radnik koji je nepotreban, koji smeta. U JATU smeta cela upravljačka pljačkaška ekipa. Moraju da pljačkaju, tamo su ih namestili da to rade. Kao što su namestili svim tajkunima da budu tajkuni. Svi gubici su u nečijem džepu. Nema gubitaka. Neko se na gubicima teško obogatio, državu i narod osiromašio.
Preporuke:
7
0
40
sreda, 26 jun 2013 06:48
teletabis 2
A i kad to pozatvaramo - sta ostaje??? Koje su to uspesne firme koje cine privredu Srbije??? Molim Vas zaboravite NIS i FIAT, to nisu nase firme.
Preporuke:
4
0
41
sreda, 26 jun 2013 10:13
gm
Za teletabis
Holandija ,Danska...
Preporuke:
0
0
42
sreda, 26 jun 2013 10:58
KAKVA RESTITUTICJA KAKVI BAKRAČI!
Zamislite ovako: Dođe enka vlast i itvrši nacionalizaciju.
I onda, jednog dana, dođu unuci Đinđića, Vlahovića, Đilasa, Koleta, Čumeta, Hamovića, Bogićevića i ostalih i kažu:
Vratite nam našu dedovinu!
Zna se da ni u jednom sistemu prvobitna akumulacija nije bila poštena. Zna se ko su bili i Kolarac i kapetan Miša, a ne verujem da je i recimo Geca Kon bio "čist" ili Mitić...
Setimo se i "peskara", vojnih liferanata, koji su vojsci prodavali brašno sa peskom.
Preporuke:
4
5
43
sreda, 26 jun 2013 23:25
vlks
@Srđa
To što svi traže posao preko stranke je problem dublje prirode koji se ne rešava otpisivanjem državnih preduzeća, jer ljudi u Srbiji vide da ništa sem tih preduzeća i par velikih privatnih firmi ovde ozbiljno ne radi. Pri tome NIS i Fiat možemo ubrojati u državne firme zbog značajnog učešća u vlasništvu. Racionalan pristup. Kresanje troškova. Investicije u ta preduzeća. Dobro plaćen stručnjak na čelu koji bi bio plaćan po učinku.
Preporuke:
1
0
44
četvrtak, 27 jun 2013 02:37
Bob
Da li nekome palo na pamet da se JAT transformiše u niskobudžetnu avio kompaniju? To se moglo uraditi za 10 godina više puta. I ne mora državi da donosi nikakvu dobit. Pravi, jeftini servis građana. Mada, ja znam da bi se odmah pojavio neki kvaziekonomista koji bi dokazao da mora postojati pohlepa korporacija / lopovluk države, jer bez toga nema napretka.
Da, i obavezno promena prvog slova, inače je sve unapred osuđeno na propast.
Preporuke:
3
0
45
četvrtak, 27 jun 2013 13:28
Srđa @ Srboljub Savić
Naravno, još lakše je ukinuti železnicu(ko se još vozi vozom).
Putničke brodove na Savi i Dunavu, ionako odavno
nemamo, pa što da ne prepustimo reke alasima.
Autoputevi, kome ..?
VAŠE TVRDNjE SU:
1. jat = ukupan saobraćaj u Srbiji
2. međunarodni saobraćaj = ukupan saobraćaj u Srbiji
I OBE SU NETAČNE, zašto su netačne mene prosto mrzi da objašnjavam, budući da je to jasno svakome ko se imalo razume u saobraćaj, ili ima trunku razuma i čulo vida.
Preporuke:
0
0
46
četvrtak, 27 jun 2013 13:37
Srđa @ vlks @ Srboljub Savić
Obzirom da su najveći problemi Srbije istovremeno i oni koji najviše tište Srbe sledeći:
1. Korupcija,
2. Nezaposlenost,
3. Siromaštvo.
Sve aspekte politike i javnog života valja posmatrati kroz prizmu tih problema, što vlasti ne rade decenijama.
Što se mene tiče, najbolji i najbrži način za rešavanje tih problema je u povlačenju države iz ekonomije i posledičnom razvoju malih firmi a to se postiže pre svega velikim radom u sferi zakonodavstva i javnih finansija.
Ideja da država insistira da siromašni podržavaju državne gubitaše, i to posle više decenija, kada se zna da su to prosto kanali za prosleđivanje novca i pljačku, a da oni entiteti koji su stvarno javni - kontrola leta, bezbrojne agencije i uprave budu izuzete iz javnih finansija te da se nastavlja sa parafiskalnim nametima, čini celu stvar smešnom i tragičnom, te je nejasno kako ljudi ne razumeju osnovne mehanizme brutalne pljačke koja se može JEDINO sprečiti najpre spoznajom a potom i delanjem.
Jednostavan način da poljoprivreda postane ponovo unosna je da novac ostane u rukama onih koji su ga zaradili - seljaka. I to bi bila prva antikomunistička stvar od '44-e - prestanak uništavanja sela.
u SAD i još nekim državama.
Ponavljanje ove fraze dovoljno otkriva maglu.
Da je autor poznavalac ekonomije ( a ne mora biti ni
dobronameran)ukazao bi ko to ne dozvoljava ulaganje u
poljoprivedu APV i dao bar površno, cifre o prihodima po hektaru.
Uzimajući JAT, kao prvi i "eklatantan" primer "gubitaša", ni autor (kao ni mnogi "pisci") ne ukazuje ni odakle gubici.
Iako "odvojena", JAT Tehnika, takođe "pravi" gubitke, kao još toliko "javnih"-državnih preduzeća.
Stvarnost je "malo gorča".
Svi prihodi (od nedovoljnih do dobrih) odlaze u državnu (jednu) kasu. Iz "kase", isplaćuju se prvo plate direktorima, transferišu doprinosi "nadležnoj" partiji (kao feudalcu), a dospele obaveze-plaćanje troškova je u dugačkom redu svih "javnih" preduzeća.
Vidljivo je, a čak, ni jednom nije spomenuto, da
direktori i članoi Upravnih odbora "javnih" preduzeća treba nešto da rade ili (ne daj Bože)
da budu odgovorni za svoj (ne)rad.
S. Savić
O železari u Smederevu (izgrađenoj pored stare, od
pre 2 sv. rata) možemo čitati svašta, osim ozbiljne
analize. Naravno, nećemo pročitati o stvarnim uzrocima prodaje ("1 $") Amerikancima i njihovom "izvlačenju". Takođe, neće biti ni reči topljenju "inventara", ("monstruozne") JNA.
U toliko napisa (za knjige/"tomove") o "javnim" industrijskim preduzećima-"gubitašima", nema ni reči, zašto neka "ne staju na noge" a imaju sirovine, energiju, kvalifikovanu (i iskusnu) radnu snagu, tržište koje nesmanjeno (čak više) traži proizvode.
Nema nijedne stručne analize koja bi ukazala na neophodnost promene proizvoda i usluga, postojećeg
preduzeća, za "izlaz na zelenu granu".
Ni analiza, ni upravljanja, u sistemu "novo-parti
feudalizma".
S. Savić
Ovde se drzava smatra za vime, pa ko sta u guzvi dohvati, nema uopste odnosa prema opstem interesu. Pa ljudi ce u Srbiji pre gacati u blatu a staviti pare za asfaltiranje ulice u dzep, i cak ostati da zive u tom blatu.
Odnos naroda prema krupnim stvarima se vidi na sitnicama. Ne treba para da se vodom polije auto, obrisu cipele ili sredi dvoriste, ali bas zato je to pokazatelj stava naroda prema stvarima.
Toliko se ovde insistira na duhovnom da sve prelazi u poetiku koja, siguran sam, ne odgovara realnosti. Veoma je zasnovana poslovica 'da komsiji crkne krava'. Priznajte da kao narod ni malo ne vodimo racuna o svima bitnim stvarima. Jos gore, nema ni volje, a patriotizam i srpstvo preliva na sve strane.
I onda se minusevi sevaju kad god se istina ne gurne pod tepih. Ipak je lakse je ne pricati o bolnim stvarima. Licemeri.
Ni jedno slovo o tome da stvari nisu oduvek bile ovakve. Cak i nas ekspert Mladja najavljuje zatvaranje svega slicnog, sto ovaj autor ovim clankom podrzava ideju (mozda je partijski drug), jer se "ispostavilo da drzava nije bila dobar gazda". Rece ekspert i osta i dalje ministar.
Ista grupacija ljudi unistava Srbiju godinama svojim genijalnim idejama. Izbacili su na ulicu milion radno sposobnih, nisu obezbedili mladima nista drugo do mesto na evidenciji Sluzbe za zaposljavanje. Privreda ne postoji. Poljoprivreda je nasa sansa, pa dobro kad je to tako recite mi barem jednu drzavu na planei Zemlji ili Mlecnog puta koja je sa visokim standardom a osnova joj je poljoprivreda.
Sa svakom novom spasonosnom idejom ovakvih pametnjakovica Srbija dublje tone u beznadje. Dokle smo spremni da sve to trpimo????
Prijatelju vidi ti ima li negdje mjesta za dobro stado a mani se olovke.
E takva "pamet" više od pola veka vodi ovu nesreću od države. Kao fora Srbi, antijugosloveni, antititoisti, antikomunisti, tradicionalisti a ovamo - najokoreliji boljševički stavovi iz oblasti ekonomije.
Hajde da imamo državnog avioprevoznika - pa makar siromasi sa primanjima od 16000 dinara iz srca Srbije plaćali letove imućnim putnicima.
Hajde da imamo državnu železaru - pa makar SVI kroz porez ubacivali novac u tu crnu rupu, mladi i stari, bogati i siromašni.
Pokondirene tikve! Sramota vas je sela i poljoprivrede, ruke u zemlji koja je odhranila i vaše čukundede i vas, a nije vas sramota parazitskih megalomanskih projekata koji sišu zdravu krv narodu.
Nemojte posle da se pitate kako to da je to malo od vojske što imate gladno.
Bilo bi bolje svesti ga na manju realnu meru - nekoliko novih aviona za nekoliko isplativih linija(npr. za Beč ili Franfurt gde ima naših gasterbajtera) i naravno obavezno odbaciti naziv besmisleni naziv JAT. Ipak je Avio kompanija simbol jedne Države.
Što se Smedereva tiče, jeste da nemamo rudu gvožđa, ali svakako da je ta topionica doprinela razvoju SFRJ kad se radili i gradilo za šta je gvožće osnova.
Kada bi se i za to uradila neka ozbiljna studija i strategija mislim da bi nam isto Železara bila potrebna al verovatno smanjena.
Što se poljoprivrede tiče, u nju treba ulagati jer nam je nažalost na sramotno niskom nivou, ali nijedna se država nije obogatila samo od poljoprivrede.
Industrija je potrebna zbog tehniloškog i naučnog razvoja nacije, tako da treba i poljoprivredu i industriju paralelno razbijati, naravno osim onih prljavih industrijskih tehnologija-jedino po tom pitanju prednost dajem uvozu.
Pa gde ce onda antikomunisti da dzabalebare za debele plate?! Da bi nesto bilo profitabilno, mora se radili, a da bi se radilo, mora se dizi zadnjica iz stolice-fotelje, a antikomunistima je posten rad nemoguc.
Setite se samo kako je dinkić gasio bankarske gigante pod izgovorom da su gubitaši, a onda prepustio bankarsko tržište stranim lihvarima, koji nas brutalno pljačkaju. Mislim da je za državu mnogostruko jeftinije bilo da izvuče te 4 banke iz dubioze, nego svi negativni efekti predaje tržišta stranoj bankarskoj mafiji, koja iznosi pare iz zemlje, pljačka nas kroz užasne kamate, manipuliše kursom dinara i sl.
Ne zna se koji deo preduzeća koja su u međuvremenu propala bi opstao u nekim idealnim uslovima, da se nisu jurile penzije i državni projekti u sektoru usluga, te tržište nekretnina, ali ono što je trenutno to je da ta preduzeća svojim gubicima guše one koje ostvaruju zaradu ili bi mogli da ostvare zaradu.
Voćarski kraj, kakav je Smederevo, svakako je mogao da zaradi više i stabilnije voćarstvom nego preradom gvožđa koje nema i kojom je zagađuje okruženje koje predstavlja prednost u odnosu na druga.
O plaćanju bogatijim putnicima avio karata od strane siromašnih, nema potrebe trošiti reči.
Evo ja mislim da treba da služe najviše putnicima i robi Srbije A NE DA GRAĐANI SRBIJE FINANSIRAJU PUTNE PRAVCE ZA STRANCE.
Kad se mi popravimo biće nam bolje,a vi koji očekujete neke tehnokrate da preuzmu gubitaše živite u iluziji.
Srbija je van svake sumnje zemlja lopovske vlasti, ali to nije ni to nekakva posebnost pošto vlasti su svuda u manjoj ili većoj meri lopovske - što pre svega zavisi koliko im narod veruje i dopušta da ga krade, što pre svega zavisi od nivoa informisanosti a ovaj narod jeste loše informisan.
Ekonomski rast treba da se bazira na tri oslonca: uvećanju produktivnosti rada, investicijama i inovacijama. Progres u svim pravcima moguć je samo preko smanjenja troškova: finansijskih, upravljačkih i infrastrukturnih, preko razvoja ljudskog kapitala i formiranja konkuretnih uslova za vođenje biznosa.
Važan uslov razvoja je makroekonomska stabilnost, dalje smanjenje inflacije i odgovorni budžet. Posebnu ulogu u diverzifikaciji ruske ekonomije treba da odigra razvoj infrastrukture, a centralno pitanje jeste ljudski kapital. U Rusiji se realizuje projekat čuvanja nacije, pa se posebna pažnja poklanja demografskim i zdravestvnim programima.
(slobodna interpretacija izlaganja Vladimira Putina na Peterburškom Ekonomskom Forumu)
Sve je ovde rečeno.
Pozdrav iz BJRM
Isto tako treba postupiti sa Zelezarom Smederevo (Srpsko akcionarsko rudarsko topionicarsko industrijsko drustvo -SARTID), koja je osnovana 1913. Da lepo isplatite sve sto ste duzni, moze i u naturi, pa sa ostalim radite po volji.
Koliko cete platiti za pobijene vlasnike i radnike, rasprodatu imovinu u bescenje, ratne reparacije koje ste slali u Sloveniju, Hrvatsku, Albaniju i BiH umesto u Srbiju, kao da je Srbija bila agresor na sebe samu... o tome u posebnim pregovorima.
Umesto toga autor razmislja kako da u najboljkoj liberal-komunistickoj tradiciji dotuce sve sto je prezivelo sva haranja ovih pola veka, ne bi li i ono malo radnika dotukao.
RESTITUCIJA pre svega.
P.S. Ko su ti ljudi bez časti koji o tranziciji govore a imovinu vlasnicima nisu vratili?
Imaju 2 čoveka na Heathrow aerodromu, za pomoć i informacije.
Imaju 3-4 koji prodaju karte, prostorijama u centru Londona.
I, zamislite, imaju još osoblja, više od 10-ak službenika, šefova, podšefova u "Back room.
Naravno, kada se u Srbiji menja vlast, menja se i direktor i ko zna ko još.
I kako da firma bude rentabilna?
Ali sada, kada bolje razmislim, potpuno ste u pravu - ima. Samo se političarima ne dopada napuštanje moći nad ekonomijom i imovinom... Nema im krađe onda.
Odavno znam da Belgija nema (državnu) Saben-u.
Poznate su mi, vrlo dobro "muke" Alitalia-e, Olimpik-a, ...
Još poznatije mi je da JAT, ni pre nije mogao da se razvija
na potrebama "dijaspore" ili domaćih putnika, pogotovo ne, danas.
/Dobro znam kolike su-Singapur Erlajnz, Silk Er i
Tajger, sve 3 iz Singapura, a stanovnika kao pola Srbije.
Bar 50% njih ne putuju avionima./
Nego, da li znate koliki je prihod od preleta(samo)
preko teritorije Srbije, pored toga što je deo
vazdušnih puteva premešten preko Rumunije i ...?
Da li znate da ti prohodi idu privatnoj agenciji
(srpski specijalitet)za kontrolu letenja?
Naravno, možemo zatvoriti JAT, aerodrome(leteli smo
iz Temišvara, nije daleko) tražiti izmeštanje svih
vazdušnih puteva preko Srbije.
Naravno, još lakše je ukinuti železnicu(ko se još vozi vozom).
Putničke brodove na Savi i Dunavu, ionako odavno
nemamo, pa što da ne prepustimo reke alasima.
Autoputevi, kome ..?
Srbija zna-poljoprivreda i-.
S. Savić
Zatvorimo je, odmah.
Porušimo je i očistimo, hitno.
Zna se, toliko hektara zemlje,
može da se zaposli, bar 10.000
zemljoradnika, a svi, još, gazde
na svom.
Pokažimo Japanu, koliko greši,
uvozeći rudu gvožđa (umesto
grožđa) čak iz Čilea.
Dokažimo da i mi nešto znamo.
Inače, japanski poljoprivrednici
proizvode najskuplji pirinač na
svetu, a država ih obilno dotira.
Ne, oni nisu "gubitaši".
Oni profitiraju.
Još kada im mi kažemo, pa nas
poslušaju i očiste sve svoje
železare, tešku industriju, ..,
gde će poljoprivrednicima "biti kraj"
sa de govorimo o celom Japanu.
Zato, napred, zatvaraj, očistimo,
traga da nema, pravac-raj na zemlji!
S. Savić
Holandija ,Danska...
I onda, jednog dana, dođu unuci Đinđića, Vlahovića, Đilasa, Koleta, Čumeta, Hamovića, Bogićevića i ostalih i kažu:
Vratite nam našu dedovinu!
Zna se da ni u jednom sistemu prvobitna akumulacija nije bila poštena. Zna se ko su bili i Kolarac i kapetan Miša, a ne verujem da je i recimo Geca Kon bio "čist" ili Mitić...
Setimo se i "peskara", vojnih liferanata, koji su vojsci prodavali brašno sa peskom.
To što svi traže posao preko stranke je problem dublje prirode koji se ne rešava otpisivanjem državnih preduzeća, jer ljudi u Srbiji vide da ništa sem tih preduzeća i par velikih privatnih firmi ovde ozbiljno ne radi. Pri tome NIS i Fiat možemo ubrojati u državne firme zbog značajnog učešća u vlasništvu. Racionalan pristup. Kresanje troškova. Investicije u ta preduzeća. Dobro plaćen stručnjak na čelu koji bi bio plaćan po učinku.
Da, i obavezno promena prvog slova, inače je sve unapred osuđeno na propast.
Putničke brodove na Savi i Dunavu, ionako odavno
nemamo, pa što da ne prepustimo reke alasima.
Autoputevi, kome ..?
VAŠE TVRDNjE SU:
1. jat = ukupan saobraćaj u Srbiji
2. međunarodni saobraćaj = ukupan saobraćaj u Srbiji
I OBE SU NETAČNE, zašto su netačne mene prosto mrzi da objašnjavam, budući da je to jasno svakome ko se imalo razume u saobraćaj, ili ima trunku razuma i čulo vida.
1. Korupcija,
2. Nezaposlenost,
3. Siromaštvo.
Sve aspekte politike i javnog života valja posmatrati kroz prizmu tih problema, što vlasti ne rade decenijama.
Što se mene tiče, najbolji i najbrži način za rešavanje tih problema je u povlačenju države iz ekonomije i posledičnom razvoju malih firmi a to se postiže pre svega velikim radom u sferi zakonodavstva i javnih finansija.
Ideja da država insistira da siromašni podržavaju državne gubitaše, i to posle više decenija, kada se zna da su to prosto kanali za prosleđivanje novca i pljačku, a da oni entiteti koji su stvarno javni - kontrola leta, bezbrojne agencije i uprave budu izuzete iz javnih finansija te da se nastavlja sa parafiskalnim nametima, čini celu stvar smešnom i tragičnom, te je nejasno kako ljudi ne razumeju osnovne mehanizme brutalne pljačke koja se može JEDINO sprečiti najpre spoznajom a potom i delanjem.