петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Фашизам више није "ante portas", него нам је у кући

Kоментари (121) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 29 децембар 2013 00:20
Дринко Кончарревић
Напокон један предиван, предиван текст о нашој просвети и образовању код нас, уопште. Читам пасус по пасус, застајем, размишљам и осећам се срећним. Тако просто и једноставно а гађа у суштину. Сетили сте ме једне епизоде из биографије мог. пок. оца који је био официр и професор. Те, за неке далеке 1955 године, мој отац је после прве године професуре хтео да обори целу класу питомаца завршне године. Начелник је преправио оцене, дошао је друг Тито, питомце прогласио за официре ЈНА. Они су, радосно, бацили шапке у вис а мој отац црвену партијску књижицу. У истрази која је уследила, утврђено је да је намерно бацио књижицу и добио је велики минус ... Он је свој став образложио: "немају знање за официре, нити ће то знање икад стећи". Рекли су му да није у праву... Нажалост, 91-ве ти официри већ са вишим чиновима, остали су без војске, државе а неки и без главе на рамену... Отац је "изненада умро" 1963 г. Ово је пример шта значи од школства правити играчку за набеђене стручњаке и алаве људе.
Препоруке:
92
5
2 недеља, 29 децембар 2013 00:45
Србин
Браво за текст.
Срби су најнападнутији народ на Планети од 1990 године, и тај напад и данас траје у разним облицима. У овоме периоду, главни нападачи на Србе су НАТО државе, дакле државе најмоћнијег војног фашистичког савеза, који су, поред уништавања Срба гвозденим обручем санкција, Србе и Србију УБИЈАЛИ и БОМБАРДОВАЊЕМ.

СРБИ СУ ЈЕДИНИ ЕВРОПСКИ НАРОД КОЈЕГ СУ ЗВЕРСКИ БОМБАРДОВАЛЕ ЕВРОПСКЕ НАТО ДРЖАВЕ, МЕЂУ КЈОЈИМА ЈЕ И НЕМАЧКА.

Бомбардовање Срба и Србије наставља се и кроз школе, како нам одлично приказа аутор(ка) текста, и на све могуће друге начине.

НАТО ЗВЕРИ ОРГИЈАЈУ НАД СРБИМА И СРБИЈОМ.
НАТО ЗВЕРИ ПРОВОДЕ ГЕНОЦИД НАД СРБИМА И СРБИЈОМ.
Препоруке:
88
6
3 недеља, 29 децембар 2013 00:49
Marko Gay
Znaci, trebalo je da Nemacka 1941-e mirno gleda kako njen smrtni neprijatelj Britanija preuzima Balkan?

Otprilike onako kao sto je Rusija 1990-tih mirno gledala kako Amerika preuzima vas region?

Ali vidite, Hitler nije Jeljcin. Razlika drasticna.
Препоруке:
12
97
4 недеља, 29 децембар 2013 02:24
Marko Gay
@ Србин

НАТО ЗВЕРИ ОРГИЈАЈУ НАД СРБИМА И СРБИЈОМ.


Kad treba glasati 2012-e, Srbi glasaju za NATO partije.

Kad se treba opredeliti 1941-e, Srbi izlaze na ulice Beograda da podrze Britansku imperiju.

I gde vi tu vidite silovanje Srbije ili orgijanje nad njom?

Gledano ovako sa strane, vise lici na iskrenu ljubav. :)
Препоруке:
18
54
5 недеља, 29 децембар 2013 02:24
straight
Ako vec ulazis u ozbiljnu politiku Marko , definisi koje su to vase "gej" teritorije? Za Srbiju kazes "vasa" , dakle koja je to "tvoja" teritorija?
Препоруке:
46
2
6 недеља, 29 децембар 2013 05:13
Marko Gay
@ straight

Razlog je mnogo jednostavniji nego sto pretpostavljate. Srbiju i Balkan ne zovem "moj region" jer ne zivim tamo, nisam roden tamo, i nemam drzavljanstvo Srbije niti kakve druge balkanske zemlje.

Uostalom, da se obracate Mongolcima, da li biste Mongoliju zvali "moja zemlja"?
Препоруке:
7
35
7 недеља, 29 децембар 2013 07:41
Sinisa Bogdanovic
Izvrstan tekst! Ne bih nista dodao!
Препоруке:
37
2
8 недеља, 29 децембар 2013 08:48
...
Одличан чланак. Међутим, додао бих следеће.
"Quo Vadis Србијо! Зашто си издала своју децу? Баш напротив, сопствена деца су издала Србију[/b]. Она то чине већ кроз три генерације.
"удружења ''Спасимо децу – спасићемо Србију''. Назив удружења морао би да гласи "Спасимо Србију - спасићемо децу". Огромна већина људи, када размишља о деци, сматра да је основно да им пружи материјалне услове. Међутим, добро ухрањени хедонисти, који не поштују никога, који не верују ни у шта, које не занима ништа осим задовољстава нижег реда - не могу да спасу Србију. Они који одрастају као апатриди неће ни знати шта је Србија("Нема овде ништа, брате, палим одавде, знаш, брате, оно, знаш оно")
Препоруке:
52
4
9 недеља, 29 децембар 2013 09:28
thinking maize
Узгред да приметим, Врбас је, слично Црвенки и Апатину, пре 2-ог светског рата био насеље претежно насељено немачком националном мањином, која се током тог рата показала не само НЕЛОЈАЛНОМ, већ и ДИРЕКТНО и то скоро 100% КОЛЕКТИВНО ИЗДАЈНИЧКОМ, па је на основу ЗАКОНА, који je био скоро ИСТИ у целој Источној Европи, једноставно ПРОТЕРАНА одузимањем ДРЖАВЉАНСТВА тим Немцима, а заправо НАЦИСТИМА! Протеривање те ИЗДАЈНИЧКЕ ПОПУЛАЦИЈЕ је ПРАВНО РЕШЕНО споразумом Тито-Брант из 1974, кад су ти ИЗДАЈНИЦИ материјално обештећени!? Ово што овај "професор" немачког, иначе Мађар по националности (sic!) јесте ЗАОБИЛАЗНО ПРАВНО НАСИЉЕ, еда се та деца НЕ БИ БУНИЛА кад им од идуће 2014 ПОТОМЦИ тих ИСТИХ ПРАВНО ПРОТЕРАНИХ и ПРАВНО ОБЕШТЕЋЕНИХ Шваба појаве и почну БУДЗАШТО да КУПУЈУ ЗЕМЉУ, а њих ПРЕТВАРАЈУ у СЛУГЕ! Јер, ЗА ПРЕТПОСТАВИТИ је да ће ОТПОР таквом сценарију бити НАЈВЕЋИ баш у БИВШИМ НЕМАЧКИМ, срединама у Војводини, које су САДА насељене Србима пореклом из крајева ПОСЕБНО СТРАДАЛИХ у WW2!?
Препоруке:
51
5
10 недеља, 29 децембар 2013 10:29
Fasizam je i u komentaru Marka Gaya!
"Znaci, trebalo je da Nemacka 1941-e mirno gleda kako njen smrtni neprijatelj Britanija preuzima Balkan?
Otprilike onako kao sto je Rusija 1990-tih mirno gledala kako Amerika preuzima vas region?
Ali vidite, Hitler nije Jeljcin. Razlika drasticna." Citirao sam celi komentar Marka "Gaya", koji je cist izraz fasizma! To je hvalospev Hitleru - i administrator nije smeo takav tekst pustiti! Inace me ne cudi da jedan "gej" tako pise, jer je "gej"-ikonografija po mnogo cemu cista kopija nacisticke ikonografije: ista ljubav za kozne uniforme, ista zestina, isti fanatizam, i isti zar sa kojim se progone svi koji ne misle kao oni, tj. nacisti onda, "gejevi" danas. Iz te price iskljucujem homoseksualce koji slede zov svoje prirode, ali ne podlezu opakoj "gej"-ideologiji! Najzad, tu ideologiju sire i neki koji uopste nisu homoseksualci, jer je ta ideologija pomaze u satiranju naroda i drzava, Srbija je najbolji primer, ona je pravi eldorado za "gejeve" u politickom vrhu!
Препоруке:
60
2
11 недеља, 29 децембар 2013 10:36
МЈ
По броју коментара на одличан текст који поставља важно питање- зашто држава укида учење руског језика, лако може да се дође до одговора. Људе то питање уопште не интересује. Текст о неком политичару изазове стотине коментара, текст о партизанима и четницима хиљаде коментара, а текст о руском језику и култури изазове десетак коментара. Опстанак Србије не да није реалан, него више никоме није ни потребан.
Препоруке:
38
8
12 недеља, 29 децембар 2013 11:13
Форевер Јанг
Изванредан текст и изванредна идеја да напокон почнемо да спашавамо своју децу. Подвукао бих следеће:
Миц по миц ''да се Власи не досете'', то јест Срби и Руси, у школском систему Србије је скоро стопостотно, пре свега изгуран, затим избачен, а затим и законом забрањен руски језик.

Е за ово можемо само кривити Русе. Ако се Србија није могла одупрети немачком притиску, ту је Русија морала да нам помогне, ако не због нас оно због себе саме. Исто тако као што Русија мора да нам помогне да отворимо један ТВ канал који ће ширити истину и родољубље. Немојте ми рећи да то Русија не може!
Препоруке:
39
3
13 недеља, 29 децембар 2013 11:14
koviljka novi sad
Radim u skoli i ovo je toliko tacno. na zalost prosvete
Препоруке:
48
1
14 недеља, 29 децембар 2013 11:19
AНА
@... (три тачке)
Прочитајте поново текст и схватићете да се ауторка управо бори на за конформистички, него за духовни спас деце у Србији. Кад се тако спасе деца, њихов дух када се спаси онда ће и Србија бити спашена.
Ако ученици (деца) не знају за Шумарице, нису крива деца, него одрасли.
Она не оптужује ђаке који фашистички салутирају него одрасле који су им испрали мозак и довели их у ову ситуацију.
Она је у праву. Децу треба спасити, да би спасили Србију ... само има ли међу одраслима довољно спасилаца - питање је на које одговор није познат, али се морамо борити да их буде!
Препоруке:
36
5
15 недеља, 29 децембар 2013 11:31
фристајло
Школа би морала бити место с ауторитетом и идеалом утврђених моралних педагошких и социјално адекватних и правих мерила вредности

То би било тако да је надгледа и организује држава са ауторитетом, утврђеним моралним вредностима, социјално адекватним мерилима.
То смо укинули, јер смо уместо социјализма, који је те критеријуме имао- изабрали капитализам, увежен са запада.
Сад имамо "Болоњу".
Одличан текст; ауторка је своју душу спасла.
И њој и нама остаје да чекамо неке догађаје који ће нас вратити тамо- где треба да будемо, а не где нас најгори угураше.
Препоруке:
31
3
16 недеља, 29 децембар 2013 11:53
Василиј Авчињиков
Текст гђе Тмушић-Степанов је пун истинског бола, али и збрканости појмова. Фашизам је фашизам (италијански), а нацизам: националсоцијализам. Комунистима, под чијом влашћу се и гђа Тмушић васпитавала, није одговарало да се помиње нацизам и објашњава онај други део његовог имена, па су све бацили на гомилу и то назвали “фашизмом“ (избегавајући незгодно помињање социјализма), намерно оставивши у главама васпитаника галиматијас. Немци нису били фашисти – него нацисти. Ја сам осам година (под обавезом – у оном времену!) морао “учити“ руски, а да ми руски случајно није био први језик (дете сам “Белих“ избеглица из Русије) којим сам говорио пре српског – од оног руског “наученог из елитне“ београдске гимназије (смејурија од бедног квалитета наставе), не бих могао ни да бекнем на руском. То се односи и на гимназијски енглески (без приватних часова: ништа). Руски ми у професији (лекар) није ни најмање користио – а енглески итекако. Па – видите шта ћете изабрати за своје дете.
Препоруке:
28
13
17 недеља, 29 децембар 2013 11:58
Rado
Da se čovek zaprepasti kada pročita ovaj tekst šta nam se sve ne radi na "PROMENI SVESTI", zatiranju srpskog identiteta, istorije, tradicije. Nije izgleda Hitler bez razloga prvu bombu bacio na Narodnu biblioteku Srbije. Jeste, bio je ludak ali oni oko njega su znali šta prvo treba uništiti jednom narodu da bi zatro njegove tragove, podjarmio ga i pretvorio u koloniju. Sadašnja Nemačka to radi još perfidnije. Imamo na delu "nemačku Evropu". Može im se kada ima ko u Srbiji da radi za njih. Ovaj tekst bi trebalo umnožiti i dostaviti svakom ministru, poslaniku, SANU, svakoj osnovnoj i srednjoj školi, svakom univerzitetu. "Bastilja" bi ga mogla u delovima uneti u svoj program.
Препоруке:
30
2
18 недеља, 29 децембар 2013 12:04
SuperBad
Autor bi mogao da se zapita kako se to desava u zemlji u kojoj su na vlasti bivsi komunisti,njihovi direktni potomci i ideoloski naslednici.Da li vazi omna narodna -Komunisti i fasisti ,isti,isti?
Препоруке:
13
10
19 недеља, 29 децембар 2013 12:05
Србин
За "Marko Gay"
НЕ МОГУ СЕ ЗЛОЧИНИ БРАНИТИ ЛАЖИМА, као што ти чиниш у своме одговору.
Kad se treba opredeliti 1941-e, Srbi izlaze na ulice Beograda da podrze Britansku imperiju.

Ово је ЛАЖ и истовремено метод којим империјално-фашистички Запад наступа у освајању Планете.
1)"Изашла" је САМО група "Срба" да "подржи Британску империју". Та група НЕ може представљати народ, не може представљати већину Срба. То што чиниш је ЛАЖ и МАНИПУЛАЦИЈА.
То и јесте суштина "демократије" Запада, да за своју пропаганду користе групе својих плаћеника ПРОТИВ ОГРОМНЕ ВЕЋИНЕ НАРОДА кога те плаћене групе "представљају". Зато је термин "демократија" постао синоним за појам НАТО фашизма, ЗВЕРСКОГ ФАШИЗМА.
Да не наводим да је групу "подржавалаца" Империје платила Империја, што је данас познато.
Што се тиче ЗВЕРСКОГ ОРГИЈАЊА НАТО држава над Србима, па то тече непрекидно од санкција, бомбардовања,хашког трибунала, ОКУПАЦИЈЕ,ЛАЖНИХ ИЗБОРА,пропагандног терора и неслободе,...
Препоруке:
32
1
20 недеља, 29 децембар 2013 12:10
Број један
''едукацијом популације и њеном евалуацијом са све силабусом и осталим новокомпонованим просветним идиотаријама''
Стране речи и изрази врло често служе прикривању праве суштине означеног појма. Врло често се и губе права значења речи услед тог процеса.
У потпуности се слажем са изнесеним ставовима од стране ауторке.
Само бих хтела да додам да сам приметила да израз "едукација" тј. образовање јесте уствари кодна реч за индоктринацију тј. за процес (не)насилног усађивања идеја или ставова код одређене особе и све то са изостанком критичког преиспитивања онога што је научено. Кад у једном тексту постоји велики број страних речи и израза, а онај који је то написао се не труди да то преведе на нормалан језик, тај је, без сумње, или надмен (што би рекли поменути "препотентан) или је глуп. Често буде и обоје од поменутог.
Препоруке:
28
4
21 недеља, 29 децембар 2013 12:38
...
@AНА
ауторка управо бори на за конформистички, него за духовни спас деце у Србији."


Схватио сам. И мене брине ово друго, што сте сами рекли:“ има ли међу одраслима довољно спасилаца - питање је на које одговор није познат“. Наравно да ћемо се борити; ја, на пример, овог тренутка пре свега треба да победим сопствени песимизам.
Препоруке:
25
0
22 недеља, 29 децембар 2013 13:44
Marko Gay
U svakom ratu obe strane ubijaju ljude i cine "zverstva". Kolicina toga ne zavisi od moralnih kvaliteta i ludila zaracenih strana, nego od vojnih potreba. Defilovanje lesevima ne sluzi da vam otkrije istinu, nego UVEK da je prikrije.

Evo npr, neko je ovde pomenuo da je Hitler bombardovao Beograd. Ali je zaboravio da kaze da je jos neko bombardovao Beograd tokom Drugog svetskog rata i pobio mnogo srpskih civila.

Ovakve poluistine vas drze u ropstvu: necete se osloditi dok god verujete u lazi o Staljinovom gulag sistemu kao o monstruoznim fabrikama smrti.
Препоруке:
11
20
23 недеља, 29 децембар 2013 13:53
SM.
Potpuno se slažem sa autorkom.Napisan je tekst koji mami osmeh optimizma,ali i nekog unutrašnjeg revolta.Ako imamo profesore,kao taj gospodin iz Vrbasa da nam obrazuje decu,e onda smo....?
Da imate mogućnost da postavljate dužnostnike u zemlji Srbiji,dali bi bili predsednici vlada Cvetkovići,Dačići,Vučići,a ministri G.Knežević,Ž.Obradovim,Mrkić,Dinkić i ostala kompanija?Da predsednik države bude okrivljen za kupovinu diplome,a da se stvar nerasčisti to je nečuveno.
Препоруке:
19
0
24 недеља, 29 децембар 2013 14:09
Stanic Milan
Da,to je to!Najzad da neko otvoreno progovori o povampirenju fasizma koji je dobio pravo gradjanstva u R. Hrvatskoj,a u prikrivenoj formi javlja se u svim otcepljenim republikama.Da ne izostavim komentar M.Gay - ocito taj gosp.ima problem; jer se kod njega ne radi samo o hormonalnom fiziloskom kosmaru u organizmu,nego i u mentalnom sklopu.

Kako prepoznati fasizam kao ideologiju:
- ultranacionalizmu,
- rasizmu,kao koncentrisanom izrazu"iskljucivosti i prava jaceg,"
- jakoj drzavi i panteizmu,
- militarizmu kao osnovnom drustvenom odnosu,
- ekspanzionizmu(borba za zivotni prostor ili Lebensraum)
- antikomunzmu i antileberalizmu,
- idolatriji i obozavanju vodje i apsolutizacija fasitickog poretka
- totalitarnoj drzavi i zatiranje bilo kakve demokratske forme.Govoreci o parlamentarnoj demkratiji,Hitler istice,da "ove parlamentarne vaske razvile su besramnu vestinu laganja"
- ideoloski apsolutizam.Ovo je nabacano u fragmntima da bi se lakse prepoznao fasizam kao svetski poredak.
Препоруке:
7
13
25 недеља, 29 децембар 2013 14:23
Deda Djole
Srbija je izasla iz jednog . . . izma, ali, srecom, nije usla u drugi . . .izam.

Danas zivimo u nekoj vrsti demokratije. Ona nas pomalo plasi jer demokratija je stanje sveta u kome je sve neizvesno.
Препоруке:
2
22
26 недеља, 29 децембар 2013 14:41
Pol Korektan
Naslov i početak teksta nagovestili su da ćemo saznati nešto o fašizmu kao ideologiji koja se , zaista, sve više širi po Srbiji. Autorka je, međutim, odabrala da govori o školstvu i o proterivanju ruskog jezika iz nastavnih programa kao o manifestaciajama fašizma !?! Daleko od toga da treba ukinuti mogućnost izbora, pa ko voli ruski i želi da čita Čehova, Dostojevskog ... itd. u originalu, treba da mu se pruži mogućanost. Pragmatični pristup pitanju učenja i odabiru jezika nije na odmet. Nemački 'mora' da govori bar milion naših radnika koji su u Nemačkoj. Viđao sam primere kako naši vredni i ambiciozni ljudi u Nemačkoj tavore i rade najteže i slabo plaćene poslove zbog nepoznavanja jezika. To su činjenice, kao što je činjenica da Hitlerov jezik jeste jezik kojim su pisali Man, Breht ... i drugi Nemci antifašisti. Uz ovakve analize školstva morati bi sebe da ubedimo da, pošto govorimo srpski, da pripadamo agresorima, kako nas svet percipira... Jer to je imanentno logici ovog teksta
Препоруке:
5
25
27 недеља, 29 децембар 2013 15:15
Stanic Milan 2
Stanic M.-g.Vasilij Avcinjikov

U prvom delu svog komentara ispravno ste teoretski postavili problem u kom razdvajate fasizam i nacionalsocijalizam.Medjutim,sluzite se podmetanjem kad je u pitanju razlika izmedju Musolinijevog fasizma i Hitlerovog nacionalsocijalizma.Dragi gospodine, i sam sam zavrsavo socijalisticke skole,pa evo sto naucih:Idejni izvori Musolinijevog fasizma su francuski sindikalizam i Sorelova teorija ,nasilja,neohegelijanski etatizam i tradicionalni tal. nacionalizam i konzervatizam.Hitler u elaboraciji nacisticke ideologije koristi Cembrlenov i Rozenbergov rasizam i antisemitizam,pangermanizam i ultranacionalizm.Hitler je elaborirao celovitu politicku koncepciju sistematizovana u njegovom delu:"Moja borba".E,sad Vas ideoloski odijum prema ruskom jeziku i favorizovanje engleskog(lekar)preprucujem hirurgiju Pirogova,da vidite u kom vremenu i prostoru otac ratne hirurgije govori o zbrinjavanju ranjenika.Covek uvek mora znati sta je,da bi znao ono sto nije.
Препоруке:
11
6
28 недеља, 29 децембар 2013 15:23
Pol Korektan
Pol Korektan@
Broj jedan

''Kad u jednom tekstu postoji veliki broj stranih reči i izraza, a onaj koji je to napisao se ne trudi da to prevede na normalan jezik, taj je, bez sumnje, ili nadmen (što bi rekli pomenuti "prepotentan) ili je glup.(Broj jedan)''

Da li bi 'Broj jedan' mogao da nam kaže koji je to ''normalan jezik'' jer za takav nismo čuli i da nam, ukratko, dakle lapidarno, objasni kakva je to veza između nadmenosti i gluposti. Često su nadmeni ljudi izuzetno inteligentni a glupi još češće nadmeni ... pa možda postoji neka anketa o tom fenomenu? Inače zahvaljujemo se Broju jedan na ovoj rečenici - biseru logičke, mentalne i jezičke nedoslednosti.
Препоруке:
4
12
29 недеља, 29 децембар 2013 15:33
Marko Gay
@ Stanic Milan

Pa hajde da uzmemo taj primer koji ste dali, Hitlerovu primedbu da su politicari razvili besramnu vestinu laganja.

Jel to nije tacno u danasnjoj Srbiji, kao sto je bilo tacno u pre-Hitlerovskoj Nemackoj i Austriji?

Neozbiljno je realni i veliki problem parlamentarne demokratije - kad politicari iznevere i ignorisu obecanja data na izborima - sakrivati floskulama o zlom fasizmu. Umesto negiranja problema, trebalo bi traziti resenje.
Препоруке:
10
3
30 недеља, 29 децембар 2013 16:06
Василиј Авчињиков
@Stanic Milan 2: „...Stanic M.-g.Vasilij Avcinjikov. E,sad Vas ideoloski odijum prema ruskom jeziku i favorizovanje engleskog(lekar)preprucujem hirurgiju Pirogova,da vidite u kom vremenu i prostoru...“ Буди Бог с нама! Па, Пирогов је умро негде тамо...1881 године? Да ли Ви уображавате да се медицина од онда није покренула? Да ли имате појма шта значи англосаксонска – а шта руска литература у савременим медицинским достигнућима? Трагично... А, кад сте већ толики русофил – зашто не пишете макар (српском) ћирилицом? Ја сам казао да школско учење и ниво на такав начин стеченог знања руског (енглеског, или ког језика) ништа не вреди. Знате ли да сам ја уместо професорке руског (на брзину доквалификоване професорке српског) током свих 8 година гимназијског школовања у сред Београда морао прво да на глас читам текстове, јер професорка је имала смешан нагласак? Чему су такви могли да науче своје ђаке? А што се тиче практичне вредности језика, руски је инфериоран.
Препоруке:
12
7
31 недеља, 29 децембар 2013 16:15
Број један
Препознајемо се... Видим ради его, ради его... Има нас Југовића.
П.С.Стране плаћене паметњаковиће и издајнике српског (на)рода не желим да удостојим свог скромног одговора (lol).
Препоруке:
4
7
32 недеља, 29 децембар 2013 17:16
Србиновски
Ауторка текста је заробљена у прошлости.
Нацизам и фашизам из прошлог века, као идеологија трећег рајха и фашистичке Италије више не постоји или је у мањини.
Данас постоји само набилдовани национализам, који можемо препознати као неонацизам који опет има више облика.
Рецимо неонацизам више не сматра муслимане својим саборцима, већ ''отпадницима од беле расе и европских вредности'', док су Хитлер и Мусолини сарађивали са муслиманима, који су им били одани савезници.

Појавом Брејвика, настаје јудео-хришћански неонацизам чија је главна одлика исламофобија. Дакле то је спој европског свехришћанског национализма са јевреским национализмом.

Русије као наша братска држава и најближи савезник има на стотине неонацистичких група (имају своје кампове, тренинге итд) и они су највећи извозници неонацизма, када су у питању словенске земље. Не рачунајући Хрватску чији национализам подразумева неговање усташтва.
У Русији је чак национализован и комунизам, па тако имамо национал-бољшевике.
Препоруке:
7
16
33 недеља, 29 децембар 2013 17:28
Србиновски II
Треба бити искрен. Немачка је забранила своју неонацистичку странку, која је имала бедну подршку.
Треба бити искрен и рећи да једна Аустрија има странку FPO, у питању је крајња десница, коју српска дијаспора подржава, због антиисламских и просрпских стаовова лидера те странке, рецимо он је једини Аустријанац који је против независности тзв косова. Поносно носи српску борјаницу.

Треба бити искрен и рећи да једна таква странка у Швајцарској, трећа по јачини је такође просрпска, а чији други човек странке, Оскар Фрејзингер је члан клуба књижевника Србије. Такође обожаван од српске дијаспоре у Швајцарској.
Они су једини који су против независности тзв косова.

Ако нас у Европи подржавају само екстремни десничари, који су у опозицији, да не спомињем госпођу Ле Пен, док нас европске демократе понижавају и уцењују, онда шта очекивати од српске омладине.

Наши западни савезници су нас издали, једино Израел лобира за РС и њима свака част.
Препоруке:
9
8
34 недеља, 29 децембар 2013 17:35
Slavomir Srpski
Nerazumna profesorka pravi vecu stetu od koristi: njoj je prizivanje fasizma u Srbiju sredstvo da se bori protiv Ministarstva prosvete, sto je nakaradno, i lako onda moze da se i njen cilj diskvalifikuje ovakvim preteranim lazima. Profesor treba da zna da je ISTINA najace oruzje protiv neznanja i nepravdi,a ne strumentalizacija providnim lazima (nedostojna za one koji profesuruju!).Dakle Srbija je oduvek,pa i danas daleko od fasizma,i ovo samonabacivanje fasizma na Srbiju od doticne osobe odbacujem sa gnusanjem: neka ode u Zagreb da tako kalja Srbiju i nacice tamo iskreni aplauz.Nije tacno ni da je organizacija Vizental dosla da trazi fasisticke zlocince u Srbiji,vec samo da trazi od vlasti ako imaju neke informacije (preostale is UDBE u BGD) o osobama u bivsoj Jugi (Hrvatskoj najvise medju ustasama) koji bi im pomogli da te ustase tamo i pronadju(jer Zagreb im takve informacije ne bi dao nikada).Eto zasto oni dolaze u prijateljsku Srbiju a ne u neoustasku Hrvatsku!
Препоруке:
7
7
35 недеља, 29 децембар 2013 17:37
Вратити руски језик у наше школе
Мислим да се ради о одличном тексту који упозорава на опасне последице већ присутног фашизма у ЕУ а који је се одавно одомаћио и у бившим југо републикама и у покрајинама: у суседној Хрватској, Косову, БиХ, а нешто мање у Словенији. Избацивање руског језика као другог страног језика у корист немачког само је последица општих кретања у ЕУ где је у пуном успону немачки националфашизам! Неко је нашао везу између националсоцијализма, националфашизма и комуњаризма и мислим да се та веза најбоље потврђује по последицама присутним у бившим "комунистичким" државама у Европи где су некада јединствене, само славенске државе, Русија, Југославија, Чехословачка, под девизом "пролетери свих замаља уједините се" перфидно разбијене на републике и покрајине односно на будуће државе! За мене је руски језик и даље супериоран поготово у односу на тешки, инфериорни немачки, јер се углавном служим литературом из математике, физике, као и из историје и др. одличним књигамa и текстовимa типа:
Препоруке:
12
0
36 недеља, 29 децембар 2013 17:38
Вратити руски језик у наше школе-наставак
речника, приручника, енциклопедијана и сл. на руском међу којима је свакао на првом месту чувена МАТЕМАТИЧКА ЕНЦИКЛОПЕДИЈА, за коју се са правом може рећи да је издавачки подухват миленијума! Све владе од 5. 10. `00. у којима су били минстри, комуњарски синови, су систематски радиле не само на избацивању руског језика из школе него и на затирању српског културно-историјског идентитета! Међутим ако лаицима то није јасно јасно је осталим да се руски језик мора чим пре вратити у школе ако ни због чега другог а оно што се укупна моћ са Запада неустављиво помера на Исток. Доћи ће времена када на Западу ничега неће бити до голе мржње и зависти!
Препоруке:
18
0
37 недеља, 29 децембар 2013 17:48
Stanic Milan 3
Stanic M.-Vasilij Avcinjikov

Namerno sam ubacio jednu recenicu o Pirogovu-naravno kao metaforu, jer moram priznati da sam laik za biolosko-medicinsku nauku.Ali,cini mi se da i Vi niste na"Ti" kad je u pitanju politikologija,pa sam zato u fragmentima nabacao bitne razilke izmedju fasizma i nacionasocijalizma.Zato ostanimo svak u svom "zabranu" jer izvrtanje istorijskih cinjenica sa aspekta ideoloskog odijuma kad je u pitanju komunizam vodi coveka u slepu ulicu,komunizam je bio veoma ostar prema fasizmu kao ideologiji(za razliku od ovih danas).
Bilosko-mdicinska nauka na Zapadu nije napredovala zahvaljujuci genijalnosti tih ljudi,nego boljoj materijalno-tehnickoj bazi koja je omogucila bolji i tacnji kvalitet dijagnosticko -terapeutske procedure.
I jos nesto.Cirilica,latinica,gotica,kinesko idiogramsko pismo - sve je to moj gospodine alatka koja sluzi za sporazumevanje ljudi,a ne dokazuje njegovu "arijevsku" cistocu.
Препоруке:
7
12
38 недеља, 29 децембар 2013 17:50
Ученик
Молио бих да се погледа колико ученика је подигло руку, и да се не прича да је професор узвратио са "ХАЈЛ" то су обичне лажи и глупости, волео бих да видим све и једног професора како би успели да "савладају" све ове ученике на екскурзији, као што сам чуо на видео снимку професор је рекао "разлаз", и јако је глупо што се користе неке ствари да би се дошло до вишег циља,тј смене директора,са којим неки од професора имају приватне проблеме. Ученик са екскурзије :*
Препоруке:
7
15
39 недеља, 29 децембар 2013 17:59
ИВАНА С
Само ми кроз главу пролази једно-шта би се десило да се ово одиграло у САД? Како би прошао свако ко глорификује нацизам? Они тамо имају систем нулте толеранције на овакве ствари.
"Све по 'ладу да га не познаду" је стари, опробани систем где мало по мало завршавате посао, кад нема крупних потеза нема ни крупних реакција. Ако жабу убаците у лонац са кључалом водом она ће искочити, али ако је ставите у хладну и полако загревате-она ће се жива скувати. Е тако смо и ми дочекали да нам децу живу обаре, па су сад по њиховом "укусу". А уствари коме треба мислећи човек? Он стално нешто хоће, стално примећује, осећа да је вода врућа, одлично види шта се крчка и схвата да је на менију - ОН!
Препоруке:
14
0
40 недеља, 29 децембар 2013 18:06
NN
@ Slavomir Srpski

O kakvom nerazumu govorite pobogu? Zašto zamenjujete teze?
Deca nam ne znaju šta su Šumarice, a salutiraju nacistički!!!
Kakve laži? Kroz sistem obrazovanja nam se razbija nacija! To je činjenica, koja se ne može osporiti - kao što se ne može osporiti ni ovo što se vidi na snimku i fotografijama! Jedino, ako hoćemo da se pravimo slepi i gluvi!
Препоруке:
13
3
41 недеља, 29 децембар 2013 18:08
Slavomir Srpski
Ukoliko je ovaj tekst namenjen kritici Ministarstvu zbog izbacivanja ruskog jezika iz skolastva (ukoliko postoji takav zakon), onda je autor morao da naslov i tekst uperi ne na tezi fasizma u Srbiji (jer i boljsevizam je slican oblik fasizma), vec na EU-bezalternativnost v;ade i Ministarstva, koja favorizuje samo jezike iz EU drzava (Engleski, Francuski, Nemacki, Spanski)Sa druge strane, pragmaticno, posto najveci broj drzavljana u Srbiji koji idu na rad u inostranstvo koristi bas te jezike, onda tu i ima odredjenog smisla. Ruski jezik za vreme Brozov doba je bio favorizovan politicki a ne zbog potrebe za posao i rad.Danas potrebu za Ruskim jezikom (koji sa ja ucio) najvise moze da nam pojaca Rusija svojim ulaganjem u mesovita preduzeca, i vecim mogucnostima da mladi rade U Rusiji ili u trgovini sa ruskim trzistem.Tu veliki impuls mogu da daju i NVO sa fodacijom iz Rusije, kao i otvaranjem mnjihovih medija na srpsko-ruskom jeziku.Trebala bi profesorka da poseti rusku ambasadu u BGD.
Препоруке:
9
4
42 недеља, 29 децембар 2013 19:37
Marko Gay
Srbima je fasizam nesumnjivo tradicija jer su upravo oni vecinski glasali za pro-fasisticku stranku Milana Stojadinovica.

Srpsko svrstavanje uz Britaniju nije dakle posledica neke srpske ideoloske simpatije za Britaniju, nego delo britanskih spijuna u Srbiji, ALI i averzije pa i rasisticke mrznje koju Srbi gaje prema Nemcima.
Препоруке:
4
20
43 недеља, 29 децембар 2013 20:04
Slavomir Srpski, @NN
O kakvom nerazumu govorite pobogu? Zašto zamenjujete teze? Deca nam ne znaju šta su Šumarice


Zamena teze je da gospodja umesto da kritikuje rad Ministarstva prosvete (ako deca ne znaju za Sumarice) i za uvodjenje ruskog jezika, ona napada Srbiju ubacujuci nam nepostojeci fasizam u kucu, pa nas izjednacava sa Hrvatskom.

Mozda je gospodja dobila neke pare od ustaskog lobija u inostranstvu da ovako ocrnjuje Srbiju, i to bas u trenutku kada je Hrvatska u teskocama pred svetom, da bi nas relativizirala na isti nivo. Napala gospa i na Vizental, jer su posetili Srbiju da bi dobili pomoc o podacima o ustasama iz tajnih dokumenata UDBE, a koji moraju da su negde u posedu i danasnjih sluzbi bezbednosti! Umesto da pohvali posetu Vizentala, ona naprotiv nas ocrnjuje kao da mi stitimo naciste, i time lepo odradjuje posao onima kojima je u interesu da Srbiju izjednace sa Hrvatskom po ovom pitanju. Eto zasto ova gospa namerno ili zbog licne gluposti menja teze.
Препоруке:
5
11
44 недеља, 29 децембар 2013 20:16
Slavomir Srpski
Када је у наставку вести следило како је Зуроф најавио да ће у марту наредне године у Србији почети кампања центра "Симон Визентал" под називом "Последња шанса", од које се очекује да помогне откривање већине преживелих нацистичких злочинаца, мени се следила крв у жилама. Зашто баш у Србији,


Odgovor jednostavan:zato sto je to u Hrvatskoj nemoguce, dok ovde u izvorno antinacistickoj Srbiji ce dobiti najvecu pomoc,i izgradnju memorijalnog doma. Da se gospodja malo informisala bez ovakvih nebuloznih izjava, ne bi nama Srbima fasizam gurala u kucu, pa da u medijima budemo gurani u isti os sa Hrvatskim ustastvom koji je realni problem istican i od njihovih vlasti ali i u svetu.Stoga odbacujem tezu gospodje i njeno prljanje Srbije fasizmom. A to da ima koja grupacija nacista po svuda, ima ih i u SAD (i to naoruzanih),a SAD svakako ne prihvataju da je neko ocrnjuje fasizmom. Zasto bismo mi, koji smo dali hiljade zivota i zrtvi u Jasenovcu sebi nabacivali nacisticku sliku??
Препоруке:
11
2
45 недеља, 29 децембар 2013 20:23
фристајло
Marko Gay

ALI i averzije pa i rasisticke mrznje koju Srbi gaje prema Nemcima.

Ако се мало напрегнете- схватићете јој и извор.
Иначе, за то сте у праву- Срби мрзе Немце.
Највише онда- кад се праве да их воле.
И за то имају пуно покриће, свиђало се то неком или не.
Препоруке:
14
4
46 недеља, 29 децембар 2013 21:07
Pol Korektan
Pol korektan@
fristajlo
Marko Gay

Činjenica da najmanje milion Srba radi u Nemačkoj određuje većinu postupaka obe strane, i Nemaca i Srba. Tema referira prema aktuelnim dešavanjima, ona se bavi onim što se dešava u sadašanjosti/ dakle u ''vremenu koje više nije i nije još'' M.M. Ponty/. O prošlosti se ovde ne priča, odnosno ne pokreću se istorijske teme, niti se u pogon stavlja istoričarski diskurs. Čudno je, da budući inteligentni ljudi, u diskusiju o ovoj temi uvodite termine kao što su ljubav ili mržanja. To bi više odgovaralo diskursu o nekim drugim, takođe važnim pitanjima sentimentalne prirode koja su važna za zajednicu, ali ovde je ta tematika, u ovom kontekstu '' na odličnom petnaestom mestu''.
Препоруке:
3
5
47 недеља, 29 децембар 2013 21:24
Андрей
Госп Василиј Авчињиков (уствари Василий Овчиников) је из Белих, али је променио ћурак. Лекар, па енглез. Да рече "кинески језик", па да ну опростим. Мој лекару, руска медицина не сме да се потцењује. Мислим да нисте компетентни да упоређујете и сравњујете светска достигнућа у медицини. Треба да сватимо Радојку која жали за руским језиком. Има и за чим. Нпревазиђена је руска душа, руска литература, велики језик Пушкина и Достојевског. Министарства не уводе "европске језике" тек тако, као ћефнуло им се. У плану је, преко тих језика, смрт ћирилице, а са њом нестанак српског бића. То је геноцид над сопственим народом. Зато, драга Радојка, не осуђује било кога са стране. Мамац је у нашој кући. Тај вирус мора се уништити. Наша алтернатива мора да гласи "Србија, пре свега". Људи средње и старије доби су "просвећени", просветити треба децу. Српским вредностима, култури, историји, победама и поразима, истини о антифашистичкој борби. Много је избрисаних "Шумарица" по налогу разних Гаша.
Препоруке:
22
0
48 недеља, 29 децембар 2013 21:36
Андрей
наст
Разних доктора Кнежевића, САНУовића, Клајновића, који су германо романски лингвисти. Самим тим латинисти. Њима у свести лежу антићирилица, антируски. Њихови дедови и праведови су им уткали ген, тај црв вечито ради. Неко рече да срби не воле немце,или неке друге европљане. То је подметачина. Срби више не воле себе, срби нестају под притиском "да немамо алтернативу". Таквим притисцима на душу и тело (окупација, бесполица, ускоро и глад) срби су вековима од олевали. Сада, када вас даве невиђеним пропагандим вештинама, од којих се министри и целокупна власт бескрупулозно богати задржавајући се на власти (није важно да ли су у позицији или опозицији они су исти), народ мора да рећи куда даље. У опстанак или нестанак. У окупљање сопствених снага или окупаторских. Ако оде руски, одлази са њим и српски. У том грму је њихов циљ. Што Радојка каже "да се Власи не досете" односно "да срби не осете".
Нема ко да позове на јединство срба, на усвајање минимума националног програма у школам
Препоруке:
18
0
49 недеља, 29 децембар 2013 21:52
thinking maize
На страну што је г-ђа Тмушић-Степанов, МОЖДА, као професор руског имала ЛИЧНОГ разлога да напише овај текст, али она је указала и на ЧИЊЕНИЦУ да је србофобија западњака само одељак РУСОФОБИЈЕ! Па пошто је Запад ЈОШ НЕДОВОЉНО СНАЖАН да "удари" ДИРЕКТНО на Русе, жели овом ПРОМЕНОМ СВЕСТИ некако да придобије Србе за себе ПРОТИВ Руса или да их тако ослаби, да исти не би дали ПОДРШКУ Русији!? Укратко на мини-нивоу, релативно малим средствима Запад СТРАТЕШКИ ДЕЛУЈЕ! Ту није важно да ли су у питању Немци или Англо-Саси, њихов приступ је САД КООРДИНИСАН!? Ко то од Срба не види или је наивчина или БЕЗУМНО НЕОДГОВОРАН ЧОВЕК!? Ови што истичу САДАШЊУ предност учења немачког или енглеског језика, науштрб руског, као да заборављају да се СВЕ МЕЊА и да се треба ПРИПРЕМАТИ за будуће догађаје! У том смислу учење руског, ПА И КИНЕСКОГ ЈЕЗИКА, не да нису безумне, већ представљају ВЕОМА РАЦИОНАЛНЕ ствари!? И још нешто, КО О ЧЕМУ БАБА о УШТИПЦИМА, а српски комунци о антикомунизму, чак и тамо где га НЕМА!
Препоруке:
12
4
50 недеља, 29 децембар 2013 21:52
Лиман
Господо, срби цене немце, немци су велика нација и велика култура, своја култура. Немачки језик је велики језик великог Гетеа. Радојка дивно, са љубављу пише о свим језицима, код ње ниједан "нема алтернативу". Руски језик, као и руски народ, као и све руско - србима су најближи. Удар по руском је испланиран у Европи, да Европа достигне своје циљеве преко Балкана. Има много немаца, и оних који су се борили против партизана и четника, који веома цене србе и хвата их страх од срба. Срби су стуб Балкана и немцима је циљ да то буду они, а раде преко Европе. Срби треба да се заштите, не од немаца, него од Европе, преко Русије, која вековима сарађује са Немачком, које су данас пријатељске земље. Европска унија не постоји, постоји само ЕУ администрација, гљива на телу чланица, која ће им снагу исцрпети и на крају нестати, мирно или у рату. Европска администрација је непотребна, она је преузела компетенције суверених држава. Власт у Србији је ветрометини "сачувај их Боже - не знају шта раде".
Препоруке:
9
1
51 недеља, 29 децембар 2013 22:14
Бели Орао
Шумарице и заборављено Краљево су СрБска стратишта која се не смеју заборавити. Школски час који смо некад 20. октобра имали нажалост је због неких еUропских интеграција скрајнут, како се то модерно каже за заборав. Филмове типа "Стрељан је 5-и три" са младим Колетом Ангеловским и "Крвава Бајка" потпуно су заборављени, а о Десанкиној песми http://guskova.ru/~mladich/Desanka_Maksimovich/krvava_bajka_sr и да не причам.
Имам утисак да наставници и професори никад нису више ћутали него што данас ћуте, а да деца када им о томе причамо једноставно окрећу главу.
Какви год да су били партизански и други филмови на неки начин су говорили о херојској борби. Ми клинци нисмо знали да је Бата Живојиновић на Козари уствари био Србин који је подметнуо руку да жица не би прошла у скровиште, али смо знали да се он бори против злотвора.Зато @професорка учите децу и говорите им о Крвавој Бајци,о Шумарицама и Краљеву и ако имате додатне храбрости о издајницима који су преплавили земљу Србију.
Препоруке:
19
0
52 недеља, 29 децембар 2013 22:54
фристајло
Pol Korektan
Čudno je, da budući inteligentni ljudi, u diskusiju o ovoj temi uvodite termine kao što su ljubav ili mržanja. To bi više odgovaralo diskursu o nekim drugim, takođe važnim pitanjima sentimentalne prirode koja su važna za zajednicu

Уколико намерно превиђате разлоге увођења појмова које наводите у дискусију- то је ствар Вашег политичког става и моралних норми које сте усвојили.
Уколико заиста не видите разлог- то је онда ствар непознавања материје о којој износите став, а по мало и -интелигенције.
Ви изаберите шта је од та два случаја Ваш.
Препоруке:
5
2
53 понедељак, 30 децембар 2013 00:10
Харалампије
Браво за чланак. Страшно је шта "ми" себи и нашој деци радимо.
Стално ми је пред очима упозорење Арчибалда Рајса, великог пријатеља Срба - Чујте Срби, чувајте се себе!
..Толики патриотизам у рововима а истовремено толика могућност да се у међустраначкој борби стигне чак и до националне издаје, до угрожавања националних циљева. Као да се ништа није променило од времена Рајса и као да ништа нисмо научили од његових упозорења и трагедија које смо преживели (и пре, а посебно после тога) у Другом светском рату, у последњим ратовима на простору екс Југославије, НАТО агресије, окупације Косова и Метохије... Код нас, да би се побеђивало, РЕДОВНО СЕ У ПОМОЋ ПОЗИВАЈУ СТРАНЦИ, што обавезује на захвалност. А странци се радо одазивају настављајући са тако успешном методом да се влада уз помоћ лошијег. Јер, од лошијег када дође на власт, захвалност је издашнија (приватизација, концесије и сл.)
Препоруке:
10
0
54 понедељак, 30 децембар 2013 00:18
Писмо госпођи Хелги
Ово смо ми некада као ђаци учили у школи. Данас је то немогуће, јер нам ова власт затире памћење.

Непозната госпођо Хелга,
Пише Вам Живана, домаћица из Крагујевца
Ваш син је госпођо Хелга стрељао мога сина.
Ни мрава није згазио ни ружну реч рекао,
а мога сина више нема ...
Ваш син је убио мога сина.

Треба знати много правих речи
да би се описала цела истина
истина велика ко звездани простор
мој син, тек 16 година ...

Мога сина више нема.

Његов живот био је трен,
а смрт његова траје.
Ево већ низ година траје његова смрт.

Треба ли све мајке да изгубе по сина
па да се онда у болу разумемо?

Је ли рат морање?
Је ли рат посао за човека?
Може ли се живети без рата?

Никад се рат не завршава
ни за победнике, ни за побеђене.

За мајке рат траје све док има памћења.
Њима је убијено рађање
убијена крв крви
убијен очињи вид.

Зауставимо убијање.
Непозната госпођо Хелга
не шаљи синове који ће убијати наше синове
Не шаљи, не шаљи.
Препоруке:
15
0
55 понедељак, 30 децембар 2013 00:47
Drago
"Фашизам више није "ante portas", него нам је у кући"

Na veliku radost srpskih antikomunista.

Kukuruz koji misli da misli@ Nisam primetio da u tvojim komentarima napadas fasizam, vec samo pominjes Svabe u negativnom kontextu, ne i ideologiju koja ih je vodila...ali sta ocekivati od antikomunista osim da cute kada treba kritikovati fasizam.

"а српски комунци о антикомунизму, чак и тамо где га НЕМА"

Kakav izjava tipicna za antikomuniste.
Ti si medju najpoznatijim komentatorima koji, IAKO CLANAK NEMA VEZE SA KOMUNIZMOM, NITI SE MOZE POVEZATI SA BILO KAKVOM POLITIKOM, krece prosipanje bolesne mrznje po komunizmu u Titovo vreme iako clanak govori o sadasnjim desavanjima na drugoj strani planete.
Tako da optuzivati neke "komunce" da govore o komunizmu, a ti, kao antikomunac, pominjes komunizam u negativnom smislu CAK I TAMO GDE NEMA KOMUNIZMA, je dno novog karakternog dna.
Tvoja mrznja prema komunizmu me nije ni ovoga puta razocarala.
Препоруке:
6
7
56 понедељак, 30 децембар 2013 00:50
thinking maize
Мммм, да, "Писмо госпођи Хелги" је НЕКАД МАЕСТРАЛНО интерпретирала Мира Ступица, али зато је њен рођени брат Бора Тодоровић позивао још колко прошле године да се гласа за Чеду Јовановића и Косово "пусти низ воду"!? Стари Римљани би рекли "O tempora! O mores!" Само незнам шта би рекли стари Срби да ОВО САДА виде!?
Препоруке:
13
2
57 понедељак, 30 децембар 2013 02:14
Нена
Браво,Рацо!Нека и други људи ван просвете чују шта се дешава у просвети. Тргнимо се из летаргичног сна!
Препоруке:
12
0
58 понедељак, 30 децембар 2013 07:35
Pol Korektan
fristajlo@
Pol Korektan

Da, znamo za izgovore loših đaka - oni koji znaju da pišu a ne znaju da misle uhvate se za neku slovnu ili gramatičku grešku pa time žele da diskvalifikuju oponenta. Oni drugi, koji ne znaju ni da pišu, ni da misle ... oni vrše 'transfer' pa svoj problem / u Vašem slučaju nedostatak inteligencije/ prebacuju Drugom.
Препоруке:
1
2
59 понедељак, 30 децембар 2013 10:04
Сара
Одличан текст! Овако пишу само паметни и храбри. Колико је ауторка у праву, показују и коментари, посебно они који јој контрирају. Желим јој да истраје.
@Ивана С -браво, Ивка!
Препоруке:
5
0
60 понедељак, 30 децембар 2013 10:21
thinking maize@ Drago
Пошто се досад нисмо "сретали"& полемисали Поштовани Друже дугујем вам појашњење. (При том не кријем да сам некомуниста.) Наиме сама ауторка је говорила о ПОТИСКИВАЊУ НАСТАВЕ РУСКОГ и свега руског из српске просвете и друштва, као и ПРОМОВИСАЊУ "вредности" оних који су нас у више наврата у прошлом веку НАПАЛИ и то у НАШОЈ земљи!? Ауторка је за такво понашање користила реч "фашизам". Сам сам користио речи "русофобија" и "србофобија", које су као ПОЈАВЕ СТАРИЈЕ, па и ЗЛОЋУДНИЈЕ од фашзма и нацизма!? Неко други "осети потребу" да "појасни" ауторку "гледе" ТЕРМИНА "фашизам" инсистирајући на изразу "нацизам" (што је СТРОГО ГОВОРЕЧИ ТАЧНИЈИ ИЗРАЗ овога што се ПУЗАЈУЋИ УВЛАЧИ у НАШЕ ДРУШТВО и РАЗАРА га!), па наведе и ПОТПУН назив тог термина "национал-социјализам", са алузијама на "социјализам"! Е та, ЈЕДНА-ЈЕДИНА алузија (ПРИ ЧЕМУ ЈЕ нисам изрекао!) ЈЕ ПОСЛУЖИЛА СРПСКИМ МАРКСИСТИМА ЗА салву протеста!? Тј. ако су српски марксисти увређени ЗБОГ ЈЕДНЕ-ЈЕДИНЕ ПРИМЕДБЕ, шта да кажемо ми остали!?
Препоруке:
3
1
61 понедељак, 30 децембар 2013 11:49
сељак беземљаш
Не бих желео да ми госпођа Радојка замери на мом вероватно збрканом писанију.
Нема потребе понављати причу о "доброј" омладини. Да ми имамо добру омладину рекао је н.с.н.н.и.н. скраћено вољени друг тито. И то је сада аксиом.
Нешто као мисли Мао Це Тунга "како се год окренеш задња страна ти је позади " и сличне мудрости.

Наука међутим упркос мудром вођи има своје објашњење.
Породица је каже психологија прво осећање заједништва и то осећање се стиче после треће године Од седме до једанаесте године стиче се осећање завичајности.
"На самом почетку адолесцентног доба централни догађај јесте откривање прошлости " пише Др. Светомир Бојанин дечји психијатар.
Дакле са 14 година се осваја прошлост, сазнаје се да живот није од данас до сутра. Као у песмици СОКОЛОВИ Бране Црнчевића пита се адолесцент

Где су моји преци, соколови,
зар их није било, зар су били снови?
наставак
Препоруке:
10
0
62 понедељак, 30 децембар 2013 12:25
...
Потискивање "свега руског" из друштва и културе није новијег датума; то је рађено - још како! - и за време Броза.
Препоруке:
13
0
63 понедељак, 30 децембар 2013 12:36
thinking maize@ сељак беземљаш
Поштовани, Лане Гутовић је био пун "ЦРВЕНИХ" "бисера" и НЕНАДМАШАН у њиховој интерпретацији, мада ни Пера Божовић није био лош! У том смислу наводим неке од њих: 1) И несврстана Костарика спашће нас од четника! 2) Ко то каже, ко то смије раставити нас од Замбије! 3) Шта је рекао Лењин пред Зимским дворцем, два дана пред Октобарску револуцију у 3 сата ноћу: "Ух што је хладно, у п.... материну!" 4) Шта је рекао друг мао зе Донг, кад је схватио колики су губици Црвене армије били током Дугог марша: "Све је с...., сем п....., а и то је с...., ако је уз ветар!" И наравно ЛЕГЕНДАРНА песма Бране Петровића "Лењин пљачка банку"!
Препоруке:
5
6
64 понедељак, 30 децембар 2013 12:50
брм
СРБИ СУ ЈЕДИНИ ЕВРОПСКИ НАРОД КОЈЕГ СУ ЗВЕРСКИ БОМБАРДОВАЛЕ ЕВРОПСКЕ НАТО ДРЖАВЕ, МЕЂУ КЈОЈИМА ЈЕ И НЕМАЧКА.

Србија је једина земља на свету која је икада напустила НАТО пакт у ком је била од 1956. као једна од најважнијих чинилаца ... и за то била богато награђивана високим животним стандардом неутемељеним у резултатима привреде.. шта би ви урадили са издајницима да сте на месту НАТО пакта? .. а шта предлажете за вође који "дивљање" нису предвидели?
и њихове стручне службе попут Горана Јефтовића?
Препоруке:
1
9
65 понедељак, 30 децембар 2013 13:26
сељак беземљаш
наставак
Где су моји преци, соколови,
зар их није било, зар су били снови?

Зар прстима морам да поскидам дане
који су покрили Високе Дечане?

Зар је прошлост била дим, магла и пара,
и зар тражим царство кад се сећам цара?

Зар Душана Силног да четкају четке
и зар ја постојим ако немам претке?

Фарисејство, лажи, глупости, гротеске,
моје срце тражи оца место фреске.

Сви ми дугујемо себе некој деци,
будимо потомци, да би били преци

Шта је могао да сазна адолесцент,када су га закони природе повели да сазнаје прошлост у школи, породици, окружењу...
Нашао се у времену распада једне збркане идеологије . У причи о "историји" коју је монополизовала једна ултра радикална и насиљу склона група. Живећи у распадању лагарија и полуистина, у полуслободи. Неспособни да јасно и логички мисле , ни они ни родитељи. Плодна је то њива за свако ђубре.
наставак
Препоруке:
6
1
66 понедељак, 30 децембар 2013 13:37
...
nastavak
Прво, филмови. Амери су носили уске панталоне. Имали су беле зубе. Били су духовити. Руси су били некако напаћени. Стално су се нешто жртвовали. У томе је било неке дубине. Али површност беше привлачнија.А ми - клинци. 87. полицијска станица. Па Дуго топло лето. Доктор Килдер. Кад је почињао Градић Пејтон, улице би опустеле. Нико ме није терао да читам Ану Карењину. Међутим, читао сам је, у невреме. Хормони још не беху прорадили. Нисам разумео ама баш ништа. Видео сам да се Љевин набацује некој госпођици, али је попио корпу (после је био стрпљив, и она је пристала) . Књига је била врло дебела и лепо је мирисала. На трафици си могао да купиш Зелени додатак, или Х-100. Двостубачна штампа. Питер Чини, Мики Спилејн, Вилијем Ајриш.Све сама привлачна имена. Све жене су носиле чарапе беж боје а сви мушкарци су имали широка рамена. Амери су се стално тукли дршком пиштоља по глави, али онда би се страдалник истуширао, попио виски и све је било у реду.
Препоруке:
12
1
67 понедељак, 30 децембар 2013 13:39
...
nastavak
Имали су рупице у бради. Уносили су се један другом у лице кад говоре; не свиђаш ми се, господине, ни мало ми се не свиђаш, говорио је Хемфри Богарт. И кнез Андреј (Николај Тихонов) је био леп. Стално су га мучиле неке сумње, надимао се од амбиције. Онда су га ранили и гледао је небо изнад Аустерлица. Моје другарице су мрзеле Пјера Безухова. Био је дебео и носио наочаре. Урбана деца нису волела Русе. Када смо уписивали пети основне, бољим ђацима је било дато да уче енглески.
Онда, музика. Ћале и кева су хвалили музику из филма Пастир Костја, али ја то нисам имао прилике да чујем. Међутим, када сам први пут чуо Spencer Davis group, Keep on running, зинуо сам од чуда, и од тада нисам престао да зевам и да се чудим. Ћале је хвалио песму Еееј ухњем а ја сам се прекинуо од страха. Слушао сам California dreaming . Замишљао сам Мајка Хамера како плаћа пиће риђокосој на крају бара, подиже крагну капута и одлази у ноћ.
Препоруке:
13
1
68 понедељак, 30 децембар 2013 13:40
...
nastavak
Рекли су ми да читам Максима Горког. Моји универзитети. Држао сам Зелени додатак испод јастука. На корицама су били облакодери, у позадини авион, у првом плану тип са шеширом и пиштољем. У другој руци је држао зелембаће, читав свежањ. А Максима Горког читам и сад, што спорије, да продужим уживање.[/b]
Препоруке:
13
1
69 понедељак, 30 децембар 2013 14:11
сељак беземљаш
наставак
Када се прича о ревизији Првог светског рата треба проучити да је програм КПЈ СКЈ својом суштином ревизија резултата рата, ревизија Цера, Колубаре,Кајмакчалана.
Комунисти су ругајући губитницима говорили и писали да губитници "нису у покретима угњетених југословенских нација видели природног и моћног савезника" и да је "многонационална југословенска држава од почетка грађена на основи националног угњетавања"
Ово је смртна пресуда,(политичка, економска па и физичка)и појединцима и политичким снагама који су 1918 године на резултатима Првог светског рата учествовали у припремању малих и великих скупштина
у Банату, Бакој и Барањи, и Срему, и Црној Гори, и Босни и Херцеговини и Далмацији да би се пре 1 децембра прикључили Србији. Да ли их је неко питао у
Јајцу 1943 или на АСНОСу у Београду 1944 да ли хоће
Србију од Врања до Бограда.
БЕЗ ОВОГ ОПШТЕГ ОКВИРА НЕ МОЖЕ СЕ СХВАТИТИ НИШТА ПА НИ ДЕШАВАЊА У ВРБАСУ.
наставак
Препоруке:
10
2
70 понедељак, 30 децембар 2013 15:09
Pol Korektan
Po prostoru koji zauzima, vremenu koji troši prvo sebi pa onda i drugima, vidi se da je ovaj stvarno bez zemlje. Ima jednu zemlju, Srbiju, pa je virtuelno brani. Ako, to je lumpenproleterijat radio pa se i vlasti domogao. Nego, umesto da uzurpira ljubaznost domaćina koji, očito je, neće da mu trud propadne ... nije li uputnije da ovaj seljak napiše memoare. To bi bio dragocen doprinos klasnom pitanju u XXI veku kada je pitanje klasa nekako zamagljeno.
Препоруке:
2
4
71 понедељак, 30 децембар 2013 15:14
сељак беземљаш
наставак
Досељеници у Врбас су већином из Црне Горе. Шта се дешавало у главама људи док је "диктатура пролетаријата" мењала националне свести. Већина су Васојевићи, дакле многи су им преци остали по необележеним гробницама 1941-1945. И означени су као "издајници " Како се то преломило у главама када се сазнавала прошлост. Режим је ради опстанка комбиновао физичку силу са економском манипулацијом, засновану на донацијама и кредитима.
То је створило неискрене присталице. Полуспособне.
Невероватну масу са одликама малограђана.Нешто налик староримским лумпенпролетерима.
Идентификоваће се са средњеевропским малограђанином.
Дакле са оним европским слојем који прави добре колаче и крваве идеологије. Наши лумпен мало грађани цупкају испред врата и чекају да их европски малограђани пусте у кућу.
Политика КПЈ је суштином била антируска. Са формирањем малограђанске класе то је добило замах.
наставак
Препоруке:
8
2
72 понедељак, 30 децембар 2013 15:40
Нимбус
1.
Текст Радојке Тмушић Степанов је заостао у делимичној прошлости, делимичној садашњости и делимичном геноциду.

Најпре, дајте дефиницију и критеријуме - шта је то геноцид?
Шта је геноцид, етноцид, културцид?
Затим критеријуме треба применити одговорно и проверавајући сваки податак и доказ.

Овако, добијамо збрку која се претвара у паукову мрежу у коју се сами заплићемо.

Шумарице? Ко је тамо стрељао, кога и колико? Ако упаднемо у замку идеолошки острашћеног багателног "пребројавања", ићи ћемо на руку онима који управо то раде у Сребреници, не би ли од Срба направили геноцидни народ.
Јесу ли Немци у Шумарицама стрељали 7.500 цивила или 2650? А јесу ли Партизани можда на истом месту, или неком сасвим сличном, починили сличан злочин који се нигде званично не помиње? У чему је разлика између стратишта која су чинили Немци, од "пасјих гробаља", или од стратишта која су партизани правили често удружени са усташама?
Препоруке:
8
4
73 понедељак, 30 децембар 2013 15:47
сељак беземљаш
наставак
Наш лумпен мало грађанин и л.м. грађанка се годинама ругала Русима дивећи се својим ципелама и панталонама. Не разумевајући свој "статус" купио у западној робној кући продајући совјетима сопствени производ. Наша привреда се и срушила када су совјети престали да купују. За привредом школство здравство......
Дуга прича али то је оквир у коме влада велика збрка и у коме се дешавају судбине.

Један мој мали савет. Децу ће мо спасити ако их научимо занатима.
Овај савет већина доживљава као увреду. Све сам го интелектуалац а нико неће да прочита Ану Карењину.
Препоруке:
7
2
74 понедељак, 30 децембар 2013 15:59
Нимбус
2.
Друго, зашто, кад говоримо о геноциду над Србима, имамо у виду само Други светски рат?
Страдање Срба у Првом светском рату има све "атрибуте" геноцида - намеру,идеологију, државну законску "подлогу", "технологију", извршиоце. Аустроугарска и Немачка су биле премережене логорима у којима је уморено Срба колико и у WW2. Довољно је написати: Добој, Арад, Јиндриховице, Матхаузен. Ауторки је, међутим, пола свести о геноциду спржено идеолошким жарачем којим је руководио крвави аустроугарски каплар. Зато код ње нема ни свести да је геноцидна "политика" настављена и после рата.
У том смислу, потпуно је погрешно правдање злочина који су почињени над дунавским Швабама. Једноставно, такви злочини се ничим не могу правдати. У Книћанину је уморено најмање 12.000 цивила. Или неко мисли да деца од 6,7, или 9 година нису цивили? Будите сигурни, тамо није страдао нико ко је крив. Оних 170.000 што су били криви, утекли су благовремено.
Препоруке:
8
0
75 понедељак, 30 децембар 2013 16:18
Нимбус
3.
Таква идеологија "реторзије" се не може прихватити. Прво, зато што је није ни било - да јесте, како би прошли још неки балкански народи и етничке скупине?
Друго, нису само Немци том приликом страдали, већ (пишем о цивилима) не мање и Срби. Џелат је био исти.
Дакле, ми не треба да негирамо злочин који је непорецив, већ да идентификујемо јасно џелата.
Но свакако, ни то нам не даје право на нову реторзију, овај пут према поменутим џелатима, који су је иначе заслужили.

Коначно, Немачка је прекршила и сопствени устав учествујући у агресији НАТО 1995-1999-..., у чијем се продуженом деловању може препознати намера и систем ка окончању пројекта геноцида започетог 1914.

За крај: Свакако треба деци кроз домаће васпитање и школски систем вратити свест о геноциду који траје. На жалост, не може то ни ауторка, јер је сама жртва спржене свести, а неће моћи ни школа, јер ће тамо деца учити да су Срби криви. То је услов за улазак у ЕУ, који се никада неће догодити.
Препоруке:
10
0
76 понедељак, 30 децембар 2013 19:32
сељак беземљаш
@thinking maize
Пријатељу стари,да ли можеш да наведеш закон на основу кога кажеш да су одузимане непокретнсти од фолксдојчера.
Пре два месеца листао сам један комплетан захтев за повраћај непокретности.
Изводи из земљишних књига,изводи из књига рођених,и на врху захтева ОДЛУКА Некаква комисија од три члана
донела одлуку о одузимању земље и куће. Као разлог наводи комисија да лица од којих се непокретности одузијају имају немачк држављанство.
Одузима се на основу одлуке АВНОЈа одржаног у Београду августа 1944 у Беграду.
Одлука је правно ништавна имовина ће бити враћена наследницима. Колико тих захтева има и колико ће их бити, ја не знам. Неко зна али ћути. Како ће се враћати, натурално или новчано ја не знам.Знам да је наследник посетио оне који живе на имању које он сматра својим.Каже да су направили нову кућу.
наставак
Препоруке:
2
1
77 понедељак, 30 децембар 2013 20:10
NN
@ сељак беземљаш
Kud si bre otišao? Šta filozofraš čoveče? Halo!!!
Deca nam ne znaju šta su to Šumarice, a znaju broj kopački nekog belosvetskog fudbalera i gde je JK ugradila nove silikone! I za to su oni krivi?
AJDEEEEEEE!!!
Idi čoveče kupi parčence zemlje i plevi bašticu.
Препоруке:
8
5
78 понедељак, 30 децембар 2013 21:09
...
Био је леп дан, небо патетично плаво. Седео сам преко пута писца ММ-а. Он је хвалио фолксдојчере. Ја сам дисао; овде сам научио да се не једим. А Шумарице? – ипак нисам издржао у једном тренутку. Он је поћутао, па је рекао: а Книћанин?... уосталом, додао је, нама је, овде, било добро. Тиме ништа није рекао о самој ствари, али јесте о себи. Нема несреће коју није уновчио.
Препоруке:
12
0
79 понедељак, 30 децембар 2013 21:10
thinking maize@ сељак беземљаш
Ако је то тако, да Титина Југославија НИЈЕ ДОНЕЛА "крштен" закон о ОДУЗИМАЊУ држављанства и имовине дунавским Швабама, слично Бенешовим декретима кад су држављанство и имовина одузимани судетским и другим чешким Немцима, онда смо ми Срби и држава Србија у ДЕБЕЛОМ ПРОБЛЕМУ! Знам да је МОРАЛНО ПИТАЊЕ такође ВАЖНО, ал, кад Вас НАПЉУЈУ, као што су то западњаци урадили почев од 1991, онда џаба нам да ДОКАЗУЈЕМО да је за то КРИВ Тито и његови!? Уосталом, видите Украјинце из Галиције, иако су И ОНИ претежно православни, МРЗЕ Русе из ДНА ДУШЕ и НЕПОСРЕДНО се СТАВЉАЈУ у службу Запада, иако су за "голодомор" КРИВИ Совјети, пре свега Стаљин, док је НЕПОСРЕДНИ ОРГАНИЗАТОР НАСИЛНОГ ОТКУПА ХРАНЕ (који је довео до смрти од глади око 7 милиона Украјинаца 1932/33!?) био УКРАЈИНАЦ Хрушчов!? Џаба Русима да ДОКАЗУЈУ тим ФАНАТИЦИМА, кад НИШТА НЕ МОГУ ДОКАЗАТИ, сем преко "Гаспром"-а!? У том смислу неко наше ИНСИСТИРАЊЕ на МОРАЛУ ОБИЋЕ нам се о ГЛАВУ!? Видите и сами КО води кампању рехабилитације Шваба!?
Препоруке:
2
3
80 уторак, 31 децембар 2013 01:53
Нимбус
Да ли то пријатељи упућују горке стрелице ка мени? Па није фер.
Недавно смо имали сличну тему и онда сам упозоравао на мазохистичку, да не кажем самоубилачку лудост наших вођа, е ради подршке Мађарске на нашем "путу у Европу". Резиме:
1. Парламент Србије признао злочине над Мађарима `44 и извинуо у име свих нас, мада ни држава Србија ни Срби нису одговорни.
2.Мађарски парламент није реципрочно узвратио.
3. Хортију није суђено као ратном злочинцу. Ни други злочинци нису кажњени. Образложење: у тадашњој Мађарској није постојала кривична категорија "ратног злочина". Рација и сл. су биле "акције регулрне војске". Супротно, дижу им споменике.
4. Председник Николић примио делегацију СУБНОР, потврдио њихов неприкосновени антифашизам и обећао да "прекрајања историје" неће бити(иако су директно одговорни за злочине због којих се извињавао).
Сада понављамо исто, само још горе. Ко ту једини страда? Па морамо ли баш сами себи омчу да намичемо, ако нам је већ и суђенo?
Препоруке:
8
0
81 уторак, 31 децембар 2013 10:18
сељак беземљаш
@thinking maize
Не знам како ствари стоје. Лоше сигурно. Знам да ми живимо у "правди" а не по закону. Зато губимо спорове.И као држава и као појединци. Гајена је наша неспособност да не разликујемо правду и законе. Најмање важно,вероватно је та собом задовољна комисија помешала националност са држављанством
Ми нисмо обележили СТРАТИШТА ГДЕ ЈЕ СТРАДАО НАШ НАРОД.Ако јесмо пише нешто глупо. Нисмо пребројали страдале. Та манипулација са Шумарицама служи да нас прикаже као лажљивце. Југославија је од 1971 добијала економску и политичку подршку да би Срби заборавили геноцид у НДХ. Било нам "лепо"стекле се извесне навике, па кад су измакли чанак испред носа ми се зачудили.
Ми ће мо да спашавамо децу. Прво да признамо да смо седели на брдима костију наших предака и грицкали кости.
Ми смо нашим штедљивим прецима само потрошачи. "Уштекали" смо се да проћердамо оно што су они стекли. Као код Чехова у Вишњику. На бомбоне.
наставак
Препоруке:
7
1
82 уторак, 31 децембар 2013 10:38
сељак беземљаш
нн
Нисте се квалификовали за саговорника.
Остали сте испод црте.
Пробајте да се бавите физичким радом.
Препоруке:
4
4
83 уторак, 31 децембар 2013 11:05
сељак беземљаш
@---
Тај писац из С., је типичан пример члана српског покрета обнове.
Узорита појава и производ титоизма.

То што нема радова на тему са које социјалне и психолошке основе су кренули у
"обнову" доказ је наше духовне закржљалости.

Осећа се недостатак да поред искреног Данојлићевог Добрислава стане и неискрени М.М.
Да се комплетира епоха.
Препоруке:
9
1
84 уторак, 31 децембар 2013 12:59
...
@сељак беземљаш
"Тај писац из С


нема речи коју није погазио. Рекао је, никад у ВАНУ. Приступио је. Онда му је Србија дала националну пензију, из захвалности што јој се руга. Најопакије је исмејао оне који су му највише помогли; из освете, што су га видели у невољи.
Препоруке:
14
0
85 уторак, 31 децембар 2013 13:23
drJela Bisic
Posle procitanog clanka(a bez komentara)samo kratko autorki:Cenjena,dete se ne vaspitava u skoli,vec u piorodici.Ono posle,sve sto mu se u skoli servita,gleda kroz prizmu vaspitanja koje je dobilo u porodici.Ja sam vise o istoriji naucila od babe i oca-nego iz svih udzbenika i knjiga.Sve sto je doslo kasnije-gledala sam kroz prizmu koju su mi oni dali.Isto kao i Vi,kroz predskolsko slusanje narodnih pesama od Vase bake.Zato nije zakazala skola-ona je instutucija(izdajnicke)drzave.Zakazala je porodica,koja dozvoljava da joj TV(jos jedan organ drzave)vaspitava decu.Zato ona znaju sve crtace-a niko se vise ne seca epskih pesama.Jos malo,pa ce,kao genocidne,biti zabranjene.Da je roditeljima,a i bakama i dekama(a i drugima-tetkama,ujnama,strinama..)stalo do dece-ne bi ih prepustali drzavi da ih vaspita.Posto porodica ne zeli da vaspitava decu-nije ni cudo da su ona kao da su izasla sa TV,iz serija o americkim drzavnim skolama(koje su kao zatvori,ako nisu gore).
Препоруке:
5
0
86 уторак, 31 децембар 2013 17:57
Nenad
Tragično je da Srbija svo ovo vrijeme nije smogla snage da se sama suoči sa vlastitom crnom stranom historije, brojnim konclogorima po Srbiji i ratnim zločincima pa to sada radi ostarjeli Zurof. On poznato je ne odustaje tako da će zasigurno naći poimence zločince koji su aktivno sudjelovali u radu tih konclogora gdje je pobijeno desetine hiljada nevinih Jevreja i drugih. Srbija je umislila da niko ništa ne zna pa je čak krenula u rehabilitaciju tadašnjih naci-kolaboratora.

Avaj, sada će to suočavanje biti puno bolnije jer nije dobrovoljno, a pridružiti će mu se vjerojatno zahtjev Njemačke za kažnjavanjem zločina nad Folksdojčerima. A možda se i Mađarska i Hrvatska pridruže (Bleiburg). Prirodno će nastaviti sa Principom kao povodom za II sv. rat. Princip naravno nije bio borac za slobodu već borac za osvajanje teritorija BiH i to zapad dobro i dokumentovano zna.

Srbija će morati da revidira svoje imaginarno viđenje historije, svi zločinci samo ona je borac za pravdu.
Препоруке:
0
7
87 уторак, 31 децембар 2013 20:25
Momir
Ako nam je predsednik četnički vojvoda, a njegov savetnik zastupnik revizije procesa Draži Mihailoviću normalno je da se vrši revizija istorije i u Srbiji i van nje .
Препоруке:
1
4
88 уторак, 31 децембар 2013 23:08
Milijana @ s. b. @ CRAZE
Gosin SB, taj nesretnik tek posta
clan CKSKJ a posle DVA dana se
CKSKJ raspade!
A etiketira komunce, SAM ON KOMUNAC.
PA onda otporas.
SAda koketira sa don kikotom
i srancom pansom.
Polupismeni poluintelekt, odaje ga
vokabular:
SPO glagol "pojasniti"
idiom "BITI U PROBLEMU"
JADNI jado
Препоруке:
0
0
89 среда, 01 јануар 2014 02:07
Ау
@dr.Jela Bisic
Дете у школи мора да се и ВАСПИТАВА и образује.Довде смо и дошли у школству, зато што је школа постала место ''укуцавања'' података у дечје главе!О којој породици данас ви говорите?
О оној када су деца у вртићу већ од пола седам ујутру, а у школи од седам – пола осам и тамо остају до четири – пет поподне, па и касније? У савременој породици ретко живе три генерације. Родитељи прво ''покупе децу'' па иду кући. Мајка уморна спрема нешто за јело, отац у најбољем случају помаже мајци. Обедује се и пада ноћ!Ретко ко са ким и прича. Сви уморни.
Да је држава нормална, као што није требала би да у великом проценту на себе преузме васпитну улогу, а ону емотивну, родитељску нити може, нити треба да покушава да преузме.
Ја колико сам разумео ауторка се бори да се у школама када је васпитање у питању, држи до традиције и патриотизма, да се промене програми, да се издвоји оно што је битно за одржање националног кода. Немојте нас поредити са Америком. За нас има наде. ИПАК!
Препоруке:
4
0
90 среда, 01 јануар 2014 11:57
Zivojin
Odlican tekst uvazene profesorke Ruskog jezika. Nije Ruski jezik slucajno izbacen iz skolskog programa. To je osmisljeno i priprmljeno u zapadnoj (anglo-saksonskoj i vatikanskoj)kuhinji. U direktnoj je vezi sa zatiranjem Srbske cirilice. Ministri Gaso i Zarko su samo izvrsioci projekta. A pocelo je jos sa Vukovom "reformom", koju je usmjeravao germanizovani slovenac Kopitar. Njemu se puno vise zurilo sa udaljavanjem Srbskog od Ruskog jezika, nego Vuku, posto je bio visoki sluzbenik beckog redarstva. Potrebno je organizovano se zalagati za vracanje Ruskog jezika u skolski program, kao jednog od dva strana jezika.
Pored toga, Ruski se moze lako uciti i pracenjem TV programa Russia 24, RTR Planeta, itd. "Ruski u 100 lekcija" je vrlo lagano i korisno stivo. Lako se razumiju i prevode strucne knjige i clanci. Moj djed je bio kao austro-ugarski zarbljenik u okolini Pskov-a. Zbog velike slicnosti dva jezika i dr. cesto bi rekao unucima:"djeco, jedan smo narod". Veliki pozdrav za NSPM!
Препоруке:
1
0
91 среда, 01 јануар 2014 12:53
drJela Bisic
Da,dete u skoli mora i da se vaspitava,a ne samo obrazuje.Medjutim,to skolsko vaspitanje treba da dodje na neku osnovu,i svakako dolazi,jer do 7. godine zivota dete je u svakom sucaju bilo vaspitavano.Vaspitanje,o kome mi ovde govorimo,je proces socijalizacije.I deca koju odgaje divlje zivotinje prodju kroz taj proces-ali se ne prilagodjavaju ljudskom drustvu,ne uce da zive u njemu.Svako dete ima utiske o drustvenoj sredini u kojoj se nalazi-i to su utisci koje zelimo da ima,ili neki drugi.I naravno da skola mora da nastavi te procese,i da uci decu istoriji i sl.Samo sto je skola organ drzave,a drzava kroz skolske programe sprovodi svoju politiku.Politika sadasnje srpske drzave je da se istorija zaboravi,i jos mnogo toga da se zaboravi.Skola je pravi odraz drzave,koja je stvara.Zato se ne moze menjati skola,skolski programi,a da se ne menja drzava,njena ideologija.Ako drzava smatra da EU nema alternativu-to ce se uciti u skolama,i sve sto sa tim ide,takodje.Koliko gradjani imaju..
Препоруке:
2
0
92 среда, 01 јануар 2014 12:55
drJela Bisic
...uticaja na drzavu,koliko mogu da joj nametnu svoja misjenja,koliko je ona odraz zelja gradjana,a koliko....To je posebna prica.I zato sam i napisala komentar.Kao dete rodjeno i odraslo u komunistickoj diktaturi,a u porodici koja(uglavnom,ne svi clanovi porodice)tu diktaturu nije prihvatala-imala sam drugaciji pogled na skolsko gradivo od vrsnjaka,koji su bili iz drugacijih porodica.Tako i danas,deca koja su iz porodica koje su tradicionalnije,vise nacionalno orijentisane,na neki nacin patrijarhalnije,vise religiozne(bez obzira na vrstu religije)itd...drugacije gledaju na sadasnji skolski program od dece koja su iz nekih drugacijih porodica.Vi mi,Au,pisete da nas ne uporedjujem sa Amerikancima.Vas opis porodicnog zivota,danas,u Srbiji;opis intenziteta kontakata roditelja sa detetom,itd-to je opis amerikanizacije(u najgorem smislu)srpske porodice,i odnosa roditelja i dece u njoj.Ne mogu institucije da zamene(potpuno)porodicu,ni kada su u pitanju stari,invalidi i sl,a kamoli deca....
Препоруке:
2
0
93 среда, 01 јануар 2014 13:05
drJela Bisic
...To je pokusano,u razlicitim sistemima(komunizam,kapitalizam...)i nije uspelo.Pa je zato pitanje prosto,odnosno odgovori su laki:Gradjani neka sprovedu inicijativu da promene skolske programe,ili promene drzavu,jos bolje.Neka gradjani osnivaju privatne skole,koje ce ispunjavati njihove zahteve kada je u pitanju obrazovanje i vaspitanje njihove dece.Takvih skola imate svuda,u svim kapitalistickim drzavama,kakva je danas i Srbija.Imate ih u Hrvatskoj,koja nam je istorijski i inace vrlo slicna.Ukoliko gradjani ne zele da im se deca vaspitavaju po modelu koji je odraz ideologije sadasnje drzave-treba samo da uzmu inicijativu,i da,dok ne promene ideologiju drzave,sami vaspitavaju svoju decu,pojedinacno,ili kao kolektiv istomisljenika.Na kraju mala pojmovna napomena:pojava koju opisujete u stvari nije fashizam.Ne mozemo da tu rec upotrebljavamo kao neku vrsrtu univerzalne pogrde ili psovke.Fashizam je diktatura,koja velica naciju,a ekonomski spada u korporativni kapitalizam.Imao je i...
Препоруке:
2
0
94 среда, 01 јануар 2014 13:06
drJela Bisic
...komponentu socijalne drzave.Dakle definicija je jasna(mada ja kao laik,bas ne mogu da je izrazim)i ovo o cemu se pise u clanku,nasa drzava i njen skolski sistem,nemaju veze sa klasicnim fasizmom.I na kraju,a trebalo je na pocetku:Srecna vam svima Nova godina!Bog vas,sve,blagoslovio!
Препоруке:
3
0
95 среда, 01 јануар 2014 15:11
Vera Sobat, Vojvodjanka, Srpkinja
@ Nenad, KROAT....ko to rece: Hrvati nisu hrabri, ONI NEZNAJU za STID !!!

Nenade, NE VREDI ti kroat, nista ne pomaze, glupo i jadno je kad se kroat -
trudi da Srbe pokaze kao sto ti to zelis!
Monstruoznost koja se zove, JASENOVACKI LOGORI, S.Gradiska itd.....KLANJE
SRPSKE DECE = 74.000, FASISTI ste bili i ostali, i tu KRV u kojoj plivate, necete
oprati dok vas ima!!!

@ Marko Gay, Vasu gej- MRZNJU prema Srbima ne -
mozete simuliranim "znanjem" da sakrijete!

Verujem da Vama kao homoseksualcu, patrijarhalni stav Srba nikako nemoze
da prija, ali, kao mnogima iz LGBT, LDP + LSV itd....sve te "teorije" koje ovde sirite i po hiljadati put ponavljate, ne pomazu da tај vas problem akceptirate!

To sto ste, nije lako ziveti cak ni na zapadu, g.Marko Gay....ali, to je sto je, pa
kada vec ne mozete bez Srba i diskutovanja sa nama, onda malo manje te -
mrznje....
Препоруке:
3
1
96 среда, 01 јануар 2014 22:30
thinking maize@ Г-ДА "сељак беземљаш", па "Нимбус", а онда ТРОЛОВКА "Milijana"
Рецимо да сте Г-ДИНЕ "сељаче" У ПРАВУ, ал БИТИ у ПРАВУ, баш много НЕ ВРЕДИ код оних "КОЈИ СЕ НЕ ДРЖЕ ЗАКОНА ко ПИЈАН ПЛОТА" ко што колко ономад рече ЊИХОВ "трипут највећи"!? Па се ТО ЊИХОВО ПОНАШАЊЕ, као ЗАРАЗА пренело на оних 90% популације која и чини цвијићевску "ФЛОТАНТНУ МАСУ"!? Јер, како рече велики историк (и АНТИСЛОВЕН!) Арнолд Тојнби: "ОПОНАШАЊЕ је ОСНОВНИ ВИД МУЛТИПЛИКОВАЊА ДРУШТВЕНОГ ПОНАШАЊА"! Па кад имате ФУКАРУ на ВЛАСТИ "ФЛОТАНТНИ", тј. ОБИЧАН НАРОД из СТАТУСА ДОМАЋИНА пада у "статус" ЛУМПЕНПРОЛЕТЕРА! Отуд и Цеце, Јеце, Шабани и ини, отуд не таблоидизација, већ ПРЕТХОДНА ЕСТРАДИЗАЦИЈА српског јавног живота, културе и политике! Уосталом, сетите се КАКО је Дачићева некадања партијска другарца и "министарка" Нада Поповић-Перишић "КИТИЛА" глумце по ЈДП са стотинама марака, КО НА СВАДБИ, пошто је сазнала да су "радници у култури на срамно ниским платама"!? Морала је ПРВО да дође другарца Нада да би САД ОСТАЦИМА српске културе ЗАПОВЕДАО "диригент" ПО ДОС-овском "мандату"!?
Препоруке:
2
5
97 среда, 01 јануар 2014 22:38
thinking maize@ "сељак беземљаш", па "Нимбус", а онда ТРОЛОВКА "Milijana", наставак
Знате, Ваше и г-дина "Нимбуса" настојање је добро замишљено, ал ко што стоји у Библији "будите мудри као змије, а питоми као голубови", јер већ БАРАБИЗОВАНОЈ МАСИ баш и не прија ПРОФЕТСКИ ЖАР и ПРАВЕДНИЧКИ ГНЕВ, она реагује само на "НИНА-НАНА" са "Фарме", "ВБ"-а, "Информера", "Курира" и иних КЛОАКИ ове КАНАЛИЗАЦИЈЕ што се зове "српски медијски простор"!? Ето видите, КАКО и ОВАЈ НАШ ПОТОЧИЋ СВЕЖЕ и ПИТКЕ ВОДЕ што НСПМ јесте покушавају да ОБЛАТЕ, ЗАМУТЕ и ЗАТРУЈУ њиховим КОМЕСАРСКИМ УПАДИЦАМА! Читајте: "Gosin SB, taj nesretnik tek posta clan CKSKJ a posle DVA dana se CKSKJ raspade! A etiketira komunce, SAM ON KOMUNAC. PA onda otporas. SAda koketira sa don kikotom i srancom pansom. Polupismeni poluintelekt, odaje ga vokabular:
SPO glagol "pojasniti" idiom "BITI U PROBLEMU" JADNI jado" Ко што видите НИГДЕ ПОДМЕТА, НИ ПРИРОКА, обашка тачке зарези, ЋИРИЛИЦА НИ БРИГЕШАкод другарце "Milijane"! А ОНА се Вама Г-ДИНЕ "сељаче" ОБРАЋА и то пошто Вас НЕКИ ЊЕН КАМАРАД ОБЛАТИ!? Обашка што ИЗМИШЉА!
Препоруке:
2
6
98 среда, 01 јануар 2014 22:51
thinking maize@ "сељак беземљаш", пa "Нимбус", a oнда TРОЛОВКА "Milijana", други наставак
И како рече Г-ДИН "...": МОЛИТВА! Наравно И УПОРНОСТ, јер "Помози сам себи, па ће ти и Бог помоћи"! Но, да се вратим на тему моје СУГЕСТИЈЕ (а не критике Г-дине "Нимбус"!). Приступ РАЦИОНАЛНОГ и ЛОГИЧНОГ ИЗЛАГАЊА у вези овог ОКСИМОРОНА званог "партијска држава" сасвим је на месту, јер овај сајт има и ЕДУКАТИВНУ УЛОГУ (мислим да је овај "странски" израз овде ПРИМЕРЕНИЈИ него ИЗРАУБОВАНО "просветитељство"), пре свега за наше МЛАДЕ, али факат је да се овде БОРИМО са ТРОЛОВИМА, а наши млади поред АРГУМЕНАТА, као ПРАКТИЧНИ ЉУДИ (јер такво је њихово време!), веома пазе на УВЕРЉИВОСТ оног о чему пишемо! Отуд моје често "ОТКРИВАЊЕ ИДЕНТИТЕТА", јер САМО ТАКО могу ЗАИНТЕРЕСОВАТИ МЛАДОГ ЧОВЕКА за моје СТАВОВЕ!
Препоруке:
1
6
99 среда, 01 јануар 2014 23:01
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", трећи nastavak
Отуд и моји неологизми, онда кроатизми (који су често заправо СРПСКИ АРХАИЗМИ, забачени као много што-шта од нашег света!), онда "модерна" "скраћена граматика" и сл. ТЕХНИКЕ приближавања МЛАДОМ ЧОВЕКУ! И знате шта још, млад човек данас, ПО ПРИРОДИ СТВАРИ и ВРЕМЕНА ГДЕ ЖИВИ, иако често ЗАИНТЕРЕСОВАН за ИСТОРИЈУ (јер "капира" да му је НЕКАД НЕКИ Тито "закувао" ову "чорбу", коју сада ЊЕГОВА генерација МОРА да "куса"!), просто НЕМА ВРЕМЕНА за ТЕМЕЉНУ ДЕМОНТАЖУ УЖАСА званог Титина ПАРТИЈСКА ДРЖАВА, више реагује на неке ПОЈАВНЕ ФОРМЕ те СКАЛАМЕРИЈЕ коју чине ЗАЛУДНИ& НЕПОТРЕБНИ ЉУДИ! Стил мог коментарисања јесте не да укажем на ПОТРЕБУ УКЛАЊАЊА тог Титоистичког ОКСИМОРОНА , јер питање његовог уклањања се НЕ ПОСТАВЉА, већ ОХРАБРИВАЊА младих на СЛОБОДНО МИШЉЕЊЕ које ће их довести до ЗАКЉУЧКА да је Титин ОКСИМОРОН заправо ПРИВИД, да су људи који га ОЛИЧАВАЈУ и КОЈИ ЖИВЕ НА РАЧУН СВИХ НАС заправо БЕСПОТРЕБНИ "ЉУДИ БЕЗ СВОЈСТАВА", који се не требају ЕЛИМИНИСАТИ, већ ИСМЕЈАТИ и ИЗЛОЖИТИ ТРЖИШТУ!
Препоруке:
2
6
100 среда, 01 јануар 2014 23:14
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", још мало па...
Знате, не ПРАВДА, ни ЗАКОНИ, већ ТРЖИШТЕ је оно чега се БОЈЕ ови "ЉУДИ БЕЗ СВОЈСТАВА", који сачињавају и ОДРЖАВАЈУ у ЖИВОТУ ОКСИМОРОН зван Титина ПАРТИЈСКА ДРЖАВА! Јер, СВЕ ДРЖАВЕ од 1944 на овим просторима су Титине ПАРТИЈСКЕ ДРЖАВЕ! И ГЛАВНА "економија" у тим "државама" је ДОГОВОРНА "економија" или БУРАЗЕРСКА "економија"!? БУРАЗЕР (што ЊИХОВО "друг" заправо значи!) Тито је ЈЕДНО говорио, а ДРУГО РАДИО! БУРАЗЕР Милошевић је говорио ТРЕЋЕ, а ДРУГО радио! БУРАЗЕРИ Ђинђић, Коштуница, Тадић, Тома-диплома, заједно са БУРАЗЕРИМА Дачићем и Миладином су ЧЕТВРТО, ПЕТО, ШЕСТО, СЕДМО, ОСМО, ДЕВЕТО... говорили, а ДРУГО радили! (На страну то да ли су неки од њих ЖЕЛЕЛИ да буду "буразери" или не!? УЧЕШЋЕМ у ОКСИМОРОНУ званом Титина партијска држава они су ОБЈЕКТИВНО ПОСТАЈАЛИ БУРАЗЕРИ!) Према томе МОРАМО ИЗНАЋИ НАЧИН да се ти БУРАЗЕРСКИ "ЉУДИ БЕЗ СВОЈСТАВА" РАЗОТКРИЈУ пред младима! И да млади виде да они РАЗНО ГОВОРЕ, а ДРУГО РАДЕ! А (НЕ)ДЕЛА, као (ЛОШИ) ПРОИЗВОДИ се НАЈБОЉЕ ПРОЦЕЊУЈУ на ТРЖИШТУ!
Препоруке:
2
6
101 среда, 01 јануар 2014 23:28
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", ...крај
То тржиште ИДЕЈА мора да буде РЕАЛНО ТРЖИШТЕ иначе ће и даље да "пролазе" ЊИХОВА Г.... упакована у ЛЕП& ШАРЕН ПАПИР са машницама и Кити-мацама!? Знате, УВЕК ће они, како рече Г-ДИН "..." на НАШЕ Шумарице, Јасеновац, пасја гробља и Голе отоке да ИЗНАЂУ Книћанин, Блајбург, "монархофашистичку диктатуру" или чак Стаљина, јер САМО ОНИ су "Богом дани", само ОНИ, СТИРОПОРСКИ ЉУДИ (како рече ЊИХОВ гласноговорник Бас, који у "Светој масти" АНТИЦИПИРА "жеђогладомор", а на СТИРОПОРУ!), ће "спасти Србију"!? Зато НЕ СМЕМО говорити САМО о ЗАКОНУ (иако је важно!), САМО о ПРАВДИ (иако је важно!), већ ПРЕ СВЕГА о ПОКВАРЕНОЈ& НЕПОШТЕНОЈ ТРГОВИНИ ИДЕЈАМА, о ЊИХОВОМ "УВАЉИВАЊУ ЦИГЛИ" и борити се да Пи-Ар НЕ БУДЕ МОРАЛНИ СУДИЈА, "СИЛИКОНКЕ" не буду ВРХОВНЕ "естете", а Џи-Кеј& Бас "моралне громаде"! Знате, МОРАМО ЗАКОРАЧИТИ У БЛАТО, да бисмо ИЗАШЛИ СА ЦЕЛИМ НАРОДОМ из ЊЕГА! А ЊИХ ОСТАВИЛИ у БЛАТУ! Јер, ПРОСЕЧНОСТ и АНОНИМНОСТ (што ДРУШТВЕНО БЛАТО ЈЕСТЕ!), јесу ПРАВЕ МЕРЕ& ДОМЕТИ тих "ЉУДИ без СВОЈСТАВА"!
Препоруке:
2
6
102 четвртак, 02 јануар 2014 00:05
thinking maize@ "сељак беземљаш", пa "Нимбус", a oнда TРOЛOВKA "Milijana", POST SCRIPTUM
Поштована Г-ДО дубока МУДРОСТ се крије у речима да се "ђаво крије у детаљу"! Знате, кад Вас ТРОЛ нападне, не толико Вас ЛИЧНО (мада има и тога), колико да ОБОРИ& ОБЛАТИ ИДЕЈЕ и Србију КОЈА је БИЛА и ЗА ЧИЈИ ПОВРАТАК се ЗАЛАЖЕМО, поред НАЧЕЛНИХ СТВАРИ, ЛОГИЧНО ИЗЛОЖЕНИХ, ПОРЕД ГНЕВА ПРАВЕДНИКА, веома је корисно ВИДЕТИ тај чувени "ЂАВОЛСКИ ДЕТАЉ" на коме се РАЗОТКРИВА и где ПУЦА у ПАРАМПАРЧАД и где се РАЗВЕЈАВА СВА ТА ИДЕОЛОШКА МАГЛА коју тако пажљиво одржавају "ЉУДИ без СВОЈСТАВА"!? Ево, не што се ради О МЕНИ, већ што је то СЈАЈАН ПРИМЕР за МАНИПУЛАТИВНУ МАШИНЕРИЈУ коју, као CONDITIO SINE QUA NON њиховог постојања& СОЦИЈАЛНЕ ТЕЖИНЕ, одржавају гореиментовани "ЉУДИ без СВОЈСТАВА", навешћу ЛАПСУС ДРУГАРЦЕ "Milijanе", лапсус "ДОСТОЈАН" Банета Вукашиновића, ДОЖИВОТНОГ "Мистер Лапсуса" СФРЈота! Елем, другарца "Milijanа" ПРОГЛАСИ ме ни мање-ни више него за "ЧЛАНА ЦК СКЈ"!?!?!? Знате, нисам тајио мој "младалачки грех", али ЛАЖЉИВОСТ "ЉУДИ без СВОЈСТАВА" је БЕЗ ПРЕМЦА! Значи, СТРАШНО!
Препоруке:
2
6
103 четвртак, 02 јануар 2014 17:26
Nenad
@Vera Sobat

ne treba da se nervirate. Niti su Srbi počinili zločine u konc-logorima po Srbiji, na Blajburgu, u Sarajevu i u Srebrenici, niti Hrvati u Jasenovcu i Oluji. Zločine su počinili ZLOČINCI.

No jalovo je uvijek iznova iznositi različite brojke o Jasenovcu koje kod vas idu od milion pa do evo 75.000. Malo je ipak preveliki raspon za grešku. Da se nadovežem na vašu drugu tvrdnju, zločine na djecom u Jasenovcu počinili su neljudski zločinci. Isti oni koji su snajperima u Sarajevu pobili hiljade djece.

Vaš problem je kolektiviziranje zločina, razlog zbog kojega je u bijeg krenula čitava Krajina poistovjećujući se sa lošim stvarima koje su napravili pojedinci iz njihovih redova. Kolektivizacija zločina daleko bi nas dovela jer bi po tom pravilu trebalo nestati podosta naroda sa zemaljske kugle.

Kao što se vi ne osjećate svi krivi za Srebrenicu, tako ni mi za Jasenovac. Više je to bijes što smo im dozvolili nečinjenjem.
Препоруке:
2
5
104 четвртак, 02 јануар 2014 18:20
Fašizam je krenuo 90-te
Šta je fašizam. U osnovi to je rasna teorija o nadmoći jednog naroda, o zauzimanju teritorija 'inferiornih' naroda i o protjerivanju tih naroda da se napravi 'prostor' za nad-narod.Sve je to krenulo iz Beograda devedesetih. Planski, organizirano, temeljito. Fašizam je nažalost već dugo na ovim prostorima, samo bio je loše prikriven.
Препоруке:
1
5
105 петак, 03 јануар 2014 00:04
thinking maize@ Fašizam je krenuo 90-te
Да, фашизам јесте кренуо од 90-тих, ал од 1890-тих, од времена "OCA DOMOVINE" dr Anta Starčevića, као и од његовог ИДЕОЛОШКОГ СЛЕДБЕНИКА dr Josipa Franka!?
Препоруке:
6
3
106 петак, 03 јануар 2014 02:14
Vidoje S. @ Doktorka Jela Bisic
Najdraza Moja Jelo,

Ne osvrci se na smrdibube !

Hvala ti za sve !

Volim te ko Boga !

Ziva mi Ti i zdrava bila !

Uspravna ko prava J E L A !
Препоруке:
2
7
107 понедељак, 06 јануар 2014 21:37
Ау
@drJela Bisic
Нико Вас није нападао ... само док се овде филозофира и сецирају се термини да се утврди право значење, дотле нам деца у школи уче да су Абанци староседеоци, а Срби дошљаци, Козара? - никад чули, Колубарска битка, Церска битка - компјутерска игрица?
Деца нам из школе излазе можда пуне главе, али празне душе, а то је зло.
''А зло добра донијети неће''
Препоруке:
1
0
108 понедељак, 06 јануар 2014 23:13
drJela Bisic
Nekad nije bilo kompa(pa ni igrica).Ljudi su,uz ognjiste,vaspitavali decu.Sada gledaju TV,sede za kompom svako za sebe,bez reci razgovora.Vi hocete da vam drzava vaspitava decu,a i sami vidite kakva je.Menjajte je ako mozete.A dotle sami radite i vas i njen posao.
Препоруке:
1
1
109 понедељак, 06 јануар 2014 23:22
@Thinking Maize
znači vi tvrdite da je fašizam ovdje krenuo od jednog napola Srbina (Starčevića) i jednog Jevreja (Franka).
Препоруке:
0
2
110 уторак, 07 јануар 2014 12:21
Ау
@drJela Bisic
Ви сте баш нешто љути! Мислим да је ово разговор глувих. На ову државу треба да се утиче да буду бољи школски програми на благо деце и свих нас. Утиче се на разне начине, један је и изношење мишљења на овом угледном и утицајном сајту. Из текста се да закључити, да ова држава треба да промени школску политику и престане да овако васпитава омладину. У школама је много људи - предавача који колико год могу исправљају кардиналне грешке државе, када је школство у питању и на часу и у својим иступањима.
Ако не можеш да промениш државу, то не значи да не треба да је критикујеш за оно за шта је треба критиковати.
Како бисте ви променили државу?
Препоруке:
1
1
111 уторак, 07 јануар 2014 17:53
drJela Bisic
Za Au:uvek je dobro pogledati tudja iskustva,bez obzira da li su u pitanju istomisljenici ili ljudi potpuno drugih ubedjenja.Sta rade roditelji,u drugim drzavama,kada nisu zadovoljni skolama,odnosno vaspitanjem i obrazovanjem koje one pruzaju njihovoj deci?U celom(kapitalistickom)svetu,i u najrazvijenijim i u najnerazvijenijim zemljama,ljudi se organizuju i(pre nego promene dravu,sto nije lako)osnivaju privatne skole za svoju decu.U tim skolama,koliko god to zakon dozvoljava,postoje programi koji odgovaraju ovim roditeljima.Postoji i atmosfera koja je onakva kakvu oni goce,za svoju decu.Sa razvojem interneta-postoje i roditelji koji samostalno ili u grupama svoju decu obrazuju od kuce,ne samo zato sto im je skola geografski udaljena,nego i inace,da bi skolovanje sto vise drzali pod kontrolom.U privatnoj skoli ne moze da vam se provuce sitni prodavac droge kao profesor,niti alkoholicarka i narkomanka kao profesorka.Oblacenje ucenika(i ucenica)je onakvo kakvo zele njihovi roditelji...
Препоруке:
1
1
112 уторак, 07 јануар 2014 17:54
drJela Bisic
...Na taj nacin ne postioze se,kako bi neko mozda pomislio neki elitizam u klasnom,ekonomskom smislu,vec pre svega se kontrolise vaspitanje i obrazovanje dece,i njihovi kontakti.Kod nas,moze lako da se desi da drug(ili drugarIca)iz klupe vaseg deteta bude dete dilera,koji su se razmnozili.Internzitet ucenja je u takvim skolama veci,programi su savremeniji i siri,deca su pod vecom kontrolom,kako u skoli tako i posle skole,jer se,u vecini slucajeva,druze sa drugovima iz skole.O iskustvima iz SAD znam iz price.Tako postoje citavi pokreti roditelja koji zahtevaju ovo ili ono za svoju decu u skoli.Mislim,obzirom na stanje u njhovim drzavnim skolama,da nijedan roditelj,koji zeli dobro svom detetu,ne salje dete u te ustanove.Lice na zatvore.Moje neposredno iskustvo(iz Jordana)sa decom koja su se ovde skolovala je:njihove drzavne skole su katastrofa.Skolski program je uzas.Cak i mnoge privatne skole ne odgovaraju nazivu:skola.Privatne skole su raznovrsne,manje ili vise skupe,ali su ....
Препоруке:
1
1
113 уторак, 07 јануар 2014 17:56
drJela Bisic
...dobro resenje.Takodje moram da vam napomenem da je ranije postojalo tzv privatno ucenje(a verovatno postoji i danas).Ja sam tako u SFRJ zavrsila jedan deo svog skolovanja,i bila sam vrlo zadovoljna.Moze ucenik da gostuje na casovima(tzv hospitovanje)tek da vidi atmosferu.Sam uci kod kuce,dobrom uceniku obicno ne trebaju privatni profesori.Povremeno odlazi na konslutacije sa profesorima,u odabranoj skoli u kojoj ce posle polagati ispite,po jedan iz svakog predmeta.Vecina ucenika,koji su,kao i ja,ovako zavrsavali skolu,uspevala je da daje ispite jednog razreda za manje od jedne godine.Jedino sto ovde smeta je nedostatak"druzenje"Svakodnevnih kontakata,sa vrsnjacima u skoli.Ponekad to moze da bude i dobro.A sa onima sa kojima ucenik zeli da se druzi-moze da se druzi i van skole.Mozda je tako i bolje.O ovome,jednostavnom,dozvoljenom,starom resenju problema niko ne govori.Ne kazem da je ono potpuna zamena za skole-ali je dobro za pocetak,u medjuvremenu,dok se drzava(i...
Препоруке:
1
1
114 уторак, 07 јануар 2014 17:57
drJela Bisic
...programi.I skole) ne promene.U Hrvatskoj postje privatne skole,i to ne samo katolicke crkve.Katolicka crkva je u Zagrebu oduvEk(jos i kad sam ja ,davno,bila djak)imala klasicnu gimnaziju,koju su pohadjali i ucenici koji nisu bili katolici,ili vernici,jer je davala izvanredno opste humanisticko obrazovanje,znanje jezika(ne samo latinski,grcki...)a i znanje iz prirodnih nauka je uvek bilo zAvidno.dakle ne MOramo da pricamo o SAD(i drugim zapadnim zemljama)ili jordanu(ili Pakistanu,S Arabiji isl).Eto primera hrvatske,gde su pokreti roditelja koji traze izmene u programima ili osnivaju privatne skole(i placaju skolarinu u njima)razvijeni.zasto o ovome niko ni ne misli u Srbiji?
Препоруке:
1
2
115 субота, 11 јануар 2014 00:13
Ау
@ drJela Bisic
Ваша излагања су у реду, али ... Зар не видите да је настала криза родитељства?
Неко стварно нема кад од силног посла и бриге за голи живот, а неко није ни свестан да проблем постоји и шта треба да се учини.
И шта су ту деца крива?
Оставити их на милост и немилост лошој просвети и улици?
Лако је делити лекције, констатовати, грдити, наређивати.
Онај ко је међу децом у школи, ко их разуме, воли и учи, најбоље види колико је овај проблем присутан, колико је комплексан и како су брза решења немогућа, а препоруке типа ''удружимо се родитељи'' ЗА САДА су у овој држави чиста утопија.
А деца су сваки дан у школи?
Препоруке:
0
0
116 субота, 11 јануар 2014 21:48
drJela Bisic
Postovani gospodine Au,ja sam i pisala komentar zato sto znam za tu krizu roditeljstva.Medjutim ta kriza nema veze sa nacinom na koji se skoluju deca.Roditelji,koji zbog prezaoposlenosti nemaju vremena za svoju decu(koliko bi trebalo,ili koliko bi zeleli)su bas upravo oni koji trebaju da insistiraju da skola vaspitava njihovu deca na nacin koji oni zele.Ovde je medjutim u pitanju da gradjani Srbije kad god im nesto treba,kazu:Drzava treba...I stvarno,u mnogo takvih slucajeva,drzava je ta koja bi trebala,ali je cela prica uzalud,jer kod nas drzave nema.Ne mozete da cekate da vam drzava izgradi puteve,uvede struju,sredi telefoniju...nje nema.Sve sto mogu,gradjani moraju sami da cine,i da uz to traze da se drzava,konacno pojavi,i pocne da raadi svoj posao.Danas je vrlo tesko biti roditelj,zato sto drustvo kvari decu.Uci ih onome sto njihovi roditelji ne zele,a deca kao deca-slusaju svakoga,samo ne roditelje.Kad uvide da grese-vreme je vec proslo.Medjutim posvetiti se detetu/deci
Препоруке:
0
0
117 субота, 11 јануар 2014 21:53
drJela Bisic
..ne zahteva bas toliko vremena koliko se misli,jer dete vaspitate i dok kuvate i perete.Vozite se autobusom,gledate TV,idete na utakmicu,setate,idete u kupovinu,radite u basti.Dete ne vaspitaju samo roditelji,vec cela porodica(tako je najbolje)bake.deke,ujaci,stricevi,tetke,tece,ujne,strine,rodjaci,komsije,prijatelji.Uostalom ljudi imaju dete/decu zato sto ih zele,i zele sa njima da podele svoje vreme,svoj zivot.Sto se tice novca i zaradjivanja(u Srbiji)o tome nemam iskustva,tj kako je danas.Ali mogu vam reci da nije novac nesto sto moze da nadoknadi ljubav i paznju.Kad se pokriju osnovne potrebe-sve preko toga treba dobro odmeriti:da li je bolje imati vreme ili novac.Covek ne mora da ima auto,ne mora da ima veliku kucu,ne mora da zivi u skupom gradu,da menja namestaj i garderobu,a o jelu necu ovog puta.Po stamnovnicima Srbije se vidi(i po onome od cega boluju,i od cega umiru)da im nije problem nedostatak hrane-vec preterano jelo,sa svim sto sledi.Deca,naravno,nisu kriva.Nisu...
Препоруке:
0
0
118 субота, 11 јануар 2014 22:01
drJela Bisic
...kriva sto imaju prezauzete roditelje,sto su programi anacionalni,sto su skole lose,profesori nezainteresovani,drustvo takodje.Naravno da nisu kriva,ni ne mogu biti,ali ona ce trpeti sve posledice od toga.Bice lose formirana kao ljudi,sa problemom identiteta(jer nacionalni identitet spada u identitet licnosti)nece biti obrazovani -pa ce im profesionalne mogucnosti biti umanjene,a ni kao ljudi nece biti siroko obrazovani,pa nece lako funkcionisati.Mozda ce se navuci na drogu,ili traziti spas u alkoholu.Mozda ce bezati od odgovornosti,pa nece osnivati svoje porodice,a kada ostare-bice sami.O njima ce,trebati,da vodi racuna ista ona drzava,koja ih je i gurnula u sve te probleme.Deca nisu krivs,i zato se udruzujte.Pomazite jedni drugima,Ne cekajte da vam sa neba(=od drzave)padne sve sto vam treba.A to sto deca sede deo dan u skoli,svaki dan,je cisto gubljenje vremena.
Препоруке:
0
0
119 субота, 11 јануар 2014 23:55
@ drJela Bisic

Opet ne pričamo na istim ravnima! Izvinite, ako sam preterao, a koliko vi imate dece?
Ja naprimer imam troje i sam sam ih odgajio i vaspitao, a u školi imam još mnogo, mnogo učenika, koji su mi kao deca ... ali nemam mogućnosti da kvalitetno utičem na roditelje, to jest skoro nikako, jer ih viđam veoma retko. Onda gledam da pomognem deci i da na razne načine opominjem državu da bude bolja prema deci, pa će ta deca biti bolji roditelji od svojih i konačno će krenuti na bolje, istina polagano, ali će krenuti. Hvala na polemici, ja sam je završio.
Препоруке:
0
0
120 недеља, 12 јануар 2014 08:39
Светислав Костић, Порука Нене Хрисафовића из Француске
На тему и у чланку о ревизији 1. Св. рата.Овдје E-Mail мог пријатеља и вршњака из Сарајева, Нене Хрисафовића који након тудија у Београду није добио посао у СФР Југославији, отишао у Француску гдје се прославио као конструктор првог француског сателита АРИАНА, Истог смо годишта и пензионери. Његов хоби, писање и слање интересантних мејлова. Тако и овог текста који потврђује кривицу Нјемачке за 1. Свјетски рат и следствено томе, и за 2. свj рат.Neno poruöuje: Ovo bi trebalo da se objavi u VESTIMA a takodje, prevedeno na francuski, u B.I. Ja bih uradio ovo drugo i predlozio  B.I. da nisam trenutno bolestan i nemam snage da to uradim. Hoce li se naci neko da to uradi? Jer ove godine se priprema velika hajka na Srbe povodom stogodisnjice Prvog svetskog rata. Srdacno, Neno.
Препоруке:
0
0
121 недеља, 12 јануар 2014 20:10
drJela Bisic
Nije polenika,samo kratak odgovor za Au::Ja imam cetvoro zive dece.A da se moj sin ozenio u godinama u kojima sam ja to ucinila-sad bih bila prababa.Ne mozete vi uticati na roditelje da budu roditelji.To bi oni trebali sami da znaju i hoce.Tesko nama ako roditelje treba na to podsecati.Vi,kao nastavnik/ucitelj/profesor mozete da pomognete-ali zna se sta su i ko moraju da budu roditelji. U jednom skorom clanku u NSPM komentarisala sam kafic-generaciju(ljubitelje slobodnog vremena).Tesko nama ako su to roditeoji nove generacije dece.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер