Hronika | |||
Aleksandar Šapić: Interesne grupe se kriju iza opravdanih zahteva studenata, država da vrati ustavni poredak. Neću da cipelarim Vesića dok je na podu, iako on u teškim momentima jeste mene |
![]() |
![]() |
![]() |
četvrtak, 20. februar 2025. | |
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić apelovao je na državu da, kako je rekao, obezbedi funkcionisanje ustavno-pravnog poretka. Šapić je ocenio da se razne interesne grupe kriju iza, kako je naglasio, potpuno opravdanih zahteva studenata i poručio je da grad neće implementirati projekte gde postoji opasnost od blokada. Šapić je na konferenciji za novinare u Starom dvoru, podsetio da je, nakon što je grupa građana zapretila blokadom Pupinovog mosta, suspendovao odluku Sekretarijata za javni prevoz o skraćenju linija 704, 706 i 707. „Odmah je izašlo saopštenje predsednika opštine Zemun Gavrila Kovačevića koji se takođe tome protivi, gde nijednog trenutka nije osudio blokadu Pupinovog mosta, i mehanizam blokade kao način ostvarivanja bilo koje vrste interesa“, naveo je Šapić. Naglasio je kako smatra da su zahtevi studenata da se utvrdi odgovornost za pad nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, potpuno opravdani, ali da „pod plaštom“ studentskih protesta mnoge interesne grupe pokušavaju da se izbore za svoje ciljeve. „Blokade, opstrukcije i uvođenje novog društvenog poretka očigledno počinje da se prihvata od jednog dela aktulene vlasti. Tačno da sutra celokupna opozicija koja se sa Gavrilom Kovačevićem u ovom slučaju složila, i celokupna vlast složi oko toga kako se novi poredak uspostavlja tako što merimo snagu na ulici, blokiramo, opstruišemo, ja ću jedini ostati i dalje protiv toga“, poručio je Šapić. Mnogi sada, prema njegovim rečima, smatraju da je taj „metod legitimizovan, da ne kažem i legalizovan, jer ih niko ne sprečava“. „Ja mislim da je izvorni motiv dobar – da znamo šta se desilo (u Novom Sadu, prim. N1), ali sve omo što je iz toga proizišlo mislim da će da ima nesagledive posledice po srpsko društvo. Mislim da je čak i revolucija, kao nelegalan vid promene vlasti, manje štetan. Ona je terminisana, prođe ili ne prođe, ali ovo ubrizgavanje otrova je kao da vas razara rak. On može da metastazira na druge organe, zato mislim da je ovo mnogo opasnije“, kazao je Šapić. Zato je apelovao na državu da obezbedi funkcionisanje ustavno-pravnog poretka i poručio da do tada grad neće odustati ni od jednog projekta, ali neće ulaziti u njegovu implementacju ako postoji opasnost od blokada. „Neću da podstičem blokiranje ovog grada i uvođenje Beograda i države u haos“, poručio je Šapić i na pitanje novinara precizirao da se njegov apel odnosi na državu i one koji su odgovorni da se Ustav i zakoni sprovode. „Vi ovde stalno tražite da kažete da je to Vučić, a onda kažete da nije nadležan. Ako država uskoro ne bude povukla određene koreke i učinila sve da vrati ustavno-pravni poredak, posledice će biti nesagledive na bilo koga ko sutra bude vodio državu, bilo da je iz trenutne vlasti ili opozicije“, poručio je Šapić. Izmenama linija bi se ubrzala putovanja Govoreći o skraćenju linija 704, 706 i 707, Šapić je objasnio da je to bio samo prvi korak u sprovođenju jednog šireg projekta povećanja efikasnosti javnog prevoza. Sekretarijat za javni prevoz je, kako je naveo, utvrdio da bi se putovanja putnika iz Batajnice, Galenike i Zemun polja, skratila ukoliko tri pomenute linije ne bi više prelazile Brankov most. Na Brankovom mostu, kako je naglasio, dolazi do zasatoja zbog čega građani iz pomentih naselja putuju 64 minuta do Zelenog venca. „Po predlogu Sekretarijata, ostaje 13 minuta čekanje, zahvaljujući manjem broju vozila za tri minuta hvatate vozilo koje prelazi Brankov most, ali ga prelaze – i onda dolazite četiri minuta brže od tačke A do tačke B“, objasnio je Šapić i naveo da bi se u narednoj fazi povećao broj linija, i putovanje bi se skratilo na 57 minuta sa samo jednim presedanjem. Šapić je nalaze Sekretarijata za javni prevoz ilustrovao i fotografijama kolone od 19 autobusa u žutoj traci na Brankovom mostu, odnosno 13 autobusa koji stoje na okretnici Zeleni venac. Šapić je upitao i šta bi se desilo ako bi građani prigradskih nasilja iz kojih linije javnog prevoza ne idu direktno do centra grada, pobune i najave blokade. Ukoliko bi im se izašlo u susret, upozorio je gradonačelnik, u centru grada bi nastao kolaps i „Gavrilo Kovačević sa svojim gabaritima, ne bi mogao ni peške da prođe“. U protestu jedan odsto radnika GSP-a, pogon „Dorćol“ ostaje gradski Govoreći o današnjem protestu sedam sindikata GSP-a, Šapić je rekao da je reč o organizacijama koje zastupaju ukupno jedan odsto zaposlenih u tom preduzeću. Šapić je ocenio da su njihovi zahtevi politički, jer se oni ne bore za prava radnika, uslove rada ili visinu zarade, nego žele da odlučuju o tome kako grad upravlja svojim novcem. „Politički zahtev je kad kažeš – nećeš uvesti eltrobus nego da ostane trolejbus. To je upravljanje gradom. Čist politički zahtev je i oduzmi linije od privatnika i daj ih GSP-u. Znači ne zaposlite nove ljude, nego kako da vodimo grad“, kazao je gradonačenik. Dodao je i kako je reprezentativni sindikat koji zastupa više od 5.500 radnika GSP-a, obavestio gradsku upravu kako nemaju kapacitete da preuzmu linije koje trenutno drže privatnici. „Politički zahtev je da kažeš potroši 100 miliona evra budžetskih para, jer mi mislimo da je to ispravno. Za te stvari se ide na izbore“, poručio je on i ponovio kako grad još nije doneo odluku o javno-privatnom partnerstvu kojim bi trolejbusi bili zamenjeni elektrobusima. Naglasio je i da pogon „Dorćol“, kakva god odluka bila, ostaje u vlasništvu grada i neće menjati namenu i da, dok je on gradonačelnik, tu neće biti građen nikakav stambeno-poslovni kompleks. Pogon GSP-a u Bloku 66 će, s druge strane, biti izmešten iza Bloka 45, kod novog kineskog tržnog centra. Nakon izmeštanja tog pogona, zemljište u Bloku 66 će biti prodato na javnoj licitaciji i grad, kako je rekao, očekuje da od toga prihoduje više desetina miliona evra. Šapić je negirao i da se privatnicima u javnom prevozu bilo šta „daje“ i objasnio da oni rade pod istim uslovima kao i GSP, odnosno plaća im se po pređenom kilometru. „Svako vozilo GSP-a košta 20 odsto više nego bilo koje privatno vozilo, jer se plaća iz budžeta grada“, naveo je i precizirao da su privatnici sami dužni da kupuju nova vozila, dok se vozila za GSP kupuju iz budžeta grada. Ponovio je i da su se uslovi rada u GSP-u znatno poboljšali od kada on vodi grad, odnosno da su, pred nabavke novih vozila, plate gotovo udvostručene, a vozači rade pet dana u nedelju, a ne šest kao ranije. Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić nije želeo da komentariše hapšenje nekadašnjeg gradskog sekretara za legalizaciju Nemanje Stajića, naglasivši da želi da "cipelari" bilo koga dok leži na podu. Stajić je uhapšen jutros zajedno sa još sedam osoba, među kojima je i njegov brat Novak Stajić koji je, prema rečima tužioca Nenada Stefanovića, od prodaje nelegalno ozakonjenih nekretnina, stekao protivpravnu imovinsku korist od preko 5,4 miliona evra. Na pitanje novinarke N1 da prokomentariše ovaj slučaj, Šapić je rekao da je reč o osobi koja je bila deo gradske uprave pre nego što je on postao gradonačelnik, i da ne želi da se osvrće na taj slučaj. „Ja se trudim da ne komentarišem stvari, bez obzira što naravno imam stav (…) Jer onog momenta kada krenemo svi sve da komentarišemo… I to je takođe jedna vrsta uvođenja u haos o kojem sam pričao. Samo druga vrsta haosa“, rekao je Šapić i dodao kako nadležmnmi organi treba da utvrde da li je neko kršio zakon ili ne. „Ja neću da budem neko ko će da cipelari bilo koga. Ja ću vas podsetiti da su tražili od mene da cipelarim Gorana Vesića. Ja ne cipelarim nikoga ko leži na podu, za razliku od drugih“, poručio je Šapić. Podsetio je da je o bivšem ministru Vesiću, koji je obuhvaćen optužnicom za pad nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, govorio proteklih godina „kad niko nije smeo o njemu ništa da kaže“. „Kada su opozicioni mediji birali reči o Goranu Vesiću, iz različitih razloga, da ne bude sada nešto kažem više, pa da me zovu da kažem da li imam neka saznanja da je potplaćivao, šta je radio“, kazao je Šapić. Naglasio je i kako nema dokaze da je Vesić plaćao pojedine medije da o određenim ljudima pričaju neke stvari, ali da je to njegov utisak. „E, pa ja ne cipelarim nikoga, zato što je to deo mog ljudskog kodeksa. Pa neću da cipelarim ni one koji su danas možda u situaciji… Ljudi nek se brane ako su kršili zakon, a upitao bi sada one koji su Gorana Vesića veličali, a što ga danas cipelare? Gde su ti novinari kod kojih je svaki dan gostovao i koji su od njega pravili Svetog Petra? Što se od njega danas ograđuju? Što mu ime više ne izgovaraju“, upitao je. Šapić je rekao i kako njih treba pitati što više ne pominju Vesića, a ne njega koji je, kako je ponovio, o bivšem ministru govorio pre mnogo godina i stoji iza toga što je tada rekao. „Goran Vesić ako je nevin, nevin je. Ako nije nevin, neka odgovara. Ali ja ne cipelarim onoga ko leži na podu i krvari. Iako su to meni radili kad sam bio u teškim momentima, među prvima Goranu Vesić. A zato je to razlika između mene i njega. Ne samo fizička, nego i karakterna. Vidite mene i njega fizički, vidite odmah razliku. Ali karakterno morate da se upoznate sa našim delovanjem. E, bojim se da se sada već dobar deo ljudi upoznao o karakternoj razlici između mene i njega i mnogih drugih“, naglasio je. Šapić je podsetio i da je već više od 15 godina u politici i da jako dobro zna „kako funkcioniše ta sportska disciplina podmetanja svojim stranačkim kolegama i političkim protivnicima“. „Ja to nikad nisam radio. Ja s kim sam imao problem, ja ili sam mu rekao ovako uživo ili sam mu se javno obratio. I to svi znaju i u DS kad sam bio, to svi znaju i danas u SNS I voleo bih da dođe jedan novinar kod kog sam ja išao, ukoliko ovo sad što izgovaram nije istina, i davao mu neke podatke o nekome – lažne ili prave – podrivao, špijunirao, cinkario, voleo bih jednom da dođe“, dodao je. Šapić je kazao da to radi danas preko 90 odsto ljudi na političkoj sceni, „i to obično najviše upravo u svojim redovima, jer je borba za poziciju“. (N1) |