Hronika | |||
DŽulijan Asanž: I pored blokade 15 miliona dolara, neprocenjivo je gledati svet kako se menja |
ponedeljak, 04. jul 2011. | |
Asanž je snimio ironičnu verziju Masterkardove reklame sa sloganom "neprocenjivo", u kojoj izlistava troškove koje je "Vikiliks" imao zbog pravnih sporova. Pa su tako tu - "5.000 dolara za 20 bezbednih telefona, milion dolara za pravne troškove u pet zemalja, 200.000 dolara za servere u više od 40 zemalja, 500.000 dolara za Asanžov kućni pritvor i, najgore od svega, 15 miliona dolara izgubljenih donacija nakon blokade računa" - navodi se u jednominutnom spotu. Reklama se završava tako što Asanž, koji je u kućnom pritvoru u Norfolku, takođe se pojavljuje u spotu, tražeći zasluge za podsticanje Arapskog proleća. Asanž u spotu gleda snimke demonstracija na Bliskom Istoku i Severnoj Africi, dok narator govori: "Gledati svet kako se menja kao posledica vašeg rada: Neprocenjivo. Postoje neki ljudi koji ne vole promene. Za sve druge, tu je Vikiliks". Spot je namenjen prikupljanju (novih) donacija. Masterkard, koji je i ranije tužio zbog parodija na svoje reklame, još nije komentarisao da li će pokrenuti isti proces protiv "Vikiliksa". (Blic) |