недеља, 25. август 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Горан Весић: Протести против ископавања руде јадарит немају никакве везе са екологијом, то је покушај смене власти на силу
Хроника

Горан Весић: Протести против ископавања руде јадарит немају никакве везе са екологијом, то је покушај смене власти на силу

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 25. август 2024.

 БЕОГРАД - Министар грађевинарства, саобраћај и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да протести против ископавања руде јадарит немају никакве везе са екологијом, већ је то покушај смене власти на силу.

"Да овдашњи протести имају везе са екологијом, организатори не би блокирали железницу која је најеколошкији вид превоза. Блокаде су заправо њихов начин да зауставе привреду, изазову хаос у земљи и на силу промене власт и они то не крију. Не интересује њих ни литијум, ни Јадар, ни животна средина, ни здравље, а ни грађани. Само власт", рекао је он у интервјуу за данашње "Вечерње новости".

Додао је да је на протестима било људи који искрено страхују да би рудник могао да загади земљиште, реке, па и воду за пиће јер се, како је рекао, годинама води страшна кампања лажи и нестина.

Према његовим речима, управо зато је председник Србије Александар Вучић кренуо у разговоре са грађанима, да им каже оно што често у мору дезинформација и неистина не могу ни да чују, а то је да је ископавање и прерада ове руде заправо шанса за Србију, али и да ова власт сигурно не жели да науди својим грађанима нити да остави загађену земљу будућим генерацијама.

"Копања неће бити ако нови тим Министарства здравља каже да литијум може на било који начин да угрози здравље људи", нагласио је Весић.

Он је навео да је Србија прва у Европи по стопи раста, да је животни стандард на знатно вишем нивоу, да су девизне резерве земље рекордне, а да би експлоатација јарадита и те како допринела додатном економском развоју.

"И не бих рекао да ће литијум већ бити превазиђен, јер је потражња за њим све већа. Европска унија (ЕУ) је готово у потпуности зависна од увоза литијума, а према подацима Европске комисије потражња ће порасти чак 12 пута до 2030. године", истакао је он.

Одговарајући на питање како види упозорења Русије и Кине да иза протеста стоји Америка и да ли је у Србији могућа реприза Мајдана, рекао је да у Србији никакве репризе Мајдана неће бити, нити ће бити блокаде железница и путева и додао да се власт у Србији неће мењати на силу, нити на улици.

Говорећи о ефектима престанка наплате накнада за грађевинско земљиште, Весић је навео да се одлука о укидању наплате, од пре 13 месеци, показала као исправна, јер је тиме омогућено да се крене у неколико великих пројеката, па су велике компаније почеле изградњу нових фабрика и отвориће се нова радна места.

Весић је рекао и да ће се наредних година радити на обнови и изградњу локалних и регионалних путева, у шта ће у четири године бити уложене две милијарде евра.

"Са две милијарде евра можемо да урадимо око 4.000 км локалних и регионалних путева, а када томе додамо да Министарство из својих средстава ради око 500 км годишње, у наредних четири до пет година моћи ћемо да урадимо и обновимо 6.000 км локалних и регионалних путева", навео је он.

Весић је додао да, будући да у Србији има око 16.000 км таквих путева од којих око 7.000 км није у најбољем стању, значи да са овим улагањима могу да се заврше и реконструишу готово сви путеви.
Министар је навео и да радови на београдском метроу теку предвиђеном динамиком и да ће врло брзо почети градња станица, као и да је у међувремену расписан тендер за пројектовање треће линије метроа.

(Танјуг)

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер