Početna strana > Hronika > GSP Beograd se zadužuje 22 milijarde dinara za kupovinu novih vozila, koja nije bila predviđena Programom poslovanja za 2025. Opozicija: Svaka Šapićeva odluka u poslednjih godinu dana nema ni ekonomsku, ni zdravorazumsku opravdanost
Hronika

GSP Beograd se zadužuje 22 milijarde dinara za kupovinu novih vozila, koja nije bila predviđena Programom poslovanja za 2025. Opozicija: Svaka Šapićeva odluka u poslednjih godinu dana nema ni ekonomsku, ni zdravorazumsku opravdanost

PDF Štampa El. pošta
subota, 28. decembar 2024.

Za kupovinu autobusa i tramvaja GSP Beograd će se zadužiti još 22 milijarde dinara, predviđeno je novom odlukom ovog javnog komunalnog preduzeća, za koju je "zeleno svetlo" dala Skupština Beograda u sredu 25. decembra. Ono što čudi je, međutim, činjenica da ništa od ovoga nije bilo predviđeno Programom poslovanja GSP za 2025, koji je pred gradske odbornike stigao nedelju dana pre sednice. Program je "preko noći" izmenjen, a iznos za kupovinu novih vozila uvećan za čak 24,76 milijardi dinara.

Umesto 17,24 milijarde dinara, koliko je GSP Beograd ukupno trebalo da utroši na kupovinu novih vozila tokom šest godina – od 2025. zaključno sa 2030, ovo javno komunalno preduzeće u tu svrhu opredelilo je čak 42 milijarde dinara tokom istog perioda.

Ovo je predviđeno „revidiranim“ Programom poslovanja GSP Beograd za 2025. godinu na koju je Skupština Beograda dala saglasnost.

Prvobitni je bio – drugačiji.

Naime, u dnevni red, sedam dana pre sednice održane 25. decembra, uvrštena je jedna verzija Programa poslovanja GSP Beograda, kojom je za nova vozila predviđeno pomenutih 17,24 milijarde dinara, u periodu od 2025-2030. godine.

U prilogu Programa se navodi da je opredeljeno po 3,45 milijardi dinara u 2025, 2026. i 2027. godini, što čini ukupno 10,34 milijarde dinara.

Međutim, novim Programom poslovanja GSP Beograd za iduću godinu, dostavljenim Skupštini Beograda svega nekoliko dana kasnije, za nova vozila predviđen je ukupan trošak od 42 milijarde dinara, i to po sedam milijardi svake naredne godine, zaključno sa 2030. godinom.

Planirana finansijska sredstva za nabavku svih dobara samo u 2025. godini tako su, sa 5,53 milijarde dinara iz prvobitnog plana, porasla za gotovo tri milijarde – na 8,49 milijardi dinara koliko se navodi novim programom poslovanja.

Uz novi program – novo i zaduženje

U paketu sa revidiranim Programom poslovanja GSP za 2025. godinu, odbornicima je stigla i Odluka o dugoročnom finansijskom zaduženju JKP GSP Beograd, koju je doneo Nadzorni odbor ovog preduzeća 23. decembra – svega dva dana pre održavanja sednice Skupštine Beograda.

Obrazloženje u odluci je šturo. Samo je navedeno da će se GSP dugoročno zadužiti kod poslovnih banaka u iznosu od 22 milijarde dinara, „na ime investicionih ulaganja predviđenih Programom poslovanja za 2025. i budućim programima ulaganja, sa planiranim periodom realizacije od 2025. do 2030. godine“.

Investiciono ulaganje se odnosi na nabavku novih vozila za prevoz putnika, a na sednici je precizirano da je reč o autobusima i tramvajima.

„Za donošenje predloženog akta postoji neodložna potreba jer bi se nesprovođenjem javne nabavke vozila onemogućilo ili znatno otežalo obezbeđenje kvalitetnog, nesmetanog i kontinuiranog obavljanja prevoza u punom obimu, što bi imalo štetne posledice po interese građana, odnosno za obavljanje poslova iz nadležnosti grada“, stoji u obrazloženju odluke ovog javnog komunalnog preduzeća.

Ovo se navodi kao razlog zašto je predloženo da se, po hitnom postupku, dopuni predloženi dnevni red sednice Skupštine Grada Beograda.

Stojmenović: Možda se probudimo u gradu gde privatnik ne želi da izveze autobuse na ulicu

„Svaka odluka donesena od strane Šapića u poslednjih godinu dana nema ni ekonomsku, ni zdravorazumsku opravdanost“, kaže za portal N1 Natalija Stojmenović, šefica odborničke grupe ZLF-PSG u Skupštini Beograda.

Ona ističe da, „u gradu u kome se prave kružni tokovi jedino da bismo ispitivali koliko automobila može po minutu da u njima bude zaglavljeno“, najnovija odluka o ukidanju trolejbusa čija je kupovina bila jedna od glavnih poruka kampanje za izbore, pokazuje da, kako ističe – „ne da nema plana, nego da za tako nešto gradonačelnik nema kapaciteta“.

„Jer, normalna logika vam kaže da nešto ne ukidate dok ne postoji alternativa da se krećete gradom. Osim što je suluda, ona služi samo da izvlači pare iz džepova građana. Kako drugačije objasniti ukidanje nečeg što ste hteli da kupite? Onda, veća zaduživanja GSP-a koji je sad besplatan samo za preduzeće naplate karata jer se sva njegova zaduživanja plaćaju parama građana, a sve veći broj linija se daje privatnicima. Ovo vođenje grada sistemom: ‘Danas sam ustao na desnu nogu pa mi je ovo palo na pamet’, dovodi do toga da jedan dan možemo da se probudimo u gradu gde privatnik ne želi da izvede autobuse na ulicu, bez trolejbusa čiju smo mrežu pre godinu dana obnavljali i sa zakrčenim kružnim tokovima koji se grade kao da automobili lete preko njih“, kaže Natalija Stojmenović i dodaje: „Mi plaćamo i Šapića i njegovu nesposobnost da bismo živeli u zarobljenom i zaglavljenom Beogradu“.

(N1)

 
Pošaljite komentar

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, Rio Tinto otvoriti rudnik litijuma u dolini Jadra?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner