петак, 22. новембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Хрватска: Повучен уџбеник из историје за четврти разред гимназије, споран део о "стварању модерне Републике Хрватске, вишестраначје и Домовински рат"
Хроника

Хрватска: Повучен уџбеник из историје за четврти разред гимназије, споран део о "стварању модерне Републике Хрватске, вишестраначје и Домовински рат"

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 18. децембар 2023.

 Хрватски министар науке и образовања избрисао је из Каталога одобрених уџбеника издање "Зашто је повијест важна? 4" за ученике четвртих разреда гимназије аутора Миљенка Хајдаровића, Ведрана Ристића и Никице Торбице, који издаје Профил Клетт. Један од од струковних портала, хисториографија.хр, оценио је овај потез противним “историјској науци и демократском друштву”, а из министарства одговарају да уџбеник у појединим деловима садржи нетачне чињенице и погрешна тумачења.

Министарство науке и образовања Хрватске повукло је уџбеник из историје, који је претходно добио све потребне дозволе.

Оно је у одговору за Н1 Загреб навело да је 18. октобра затражило од Агенције за одгој и образовање стручно мишљење да ли уџбеник садржи „нетачне и застареле податке који битно утичу на веродостојност садржаја и који упућују ученике на погрешне закључке или отежавају стицање знања“.

Додаје се да је Агенција после анализе уџбеника израдила стручно мишљење са закључком да спорни уџбеник „не следи у потпуности прописани курикулум историје“.

„Поучавање о интерпретацијама које уводе аутори у свој уџбеник, то јест проучавање и пропитивање дела и ставова појединих историчара (секундарних историјских извора) о појединим историјским догађањима и процесима нису прописани службеним курикулумом за наставу историје у гимназијама“, пише у одговору хрватског министарства.

Додаје се да поједине историјске карте садрже погрешне приказе, да поједини примарни историјски извори нису адекватно објашњени, а питања уз њих нису добро обликована.

„Сугестивна питања нису прихватљива у уџбеницима, а он их садржи у већем броју. У деловима уџбеника налазе се сугестивна питања и фотографије које ученика упућују на погрешне закључке те се не развија критичко мишљење и активно учење, посебно у поглављу уџбеника који се односи на стварање модерне Републике Хрватске, вишестраначје у Републици Хрватској и Домовински рат“, тврде из хрватског министарства.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер