субота, 09. децембар 2023. | |
Носилац изборне листе "Србија против насиља" Мирослав Алексић позвао је тужилаштво да утврди веродостојност писма које је некадашњи власник таблоида Објектив Александар Папић наводно упутио председнику Србије Александру Вучићу у вези корупције при изградњи аутопута Рума-Шабац-Лозница. Алексић је позвао тужилаштво да утврди да ли су тачни наводи из писма да је азербејџанска компанија Азвирт, која је ангажована на изградњи тог аутопута, дала осам милиона евра Српској напредној странци (СНС) преко некадашњег директора Коридора Србије Дмитра Ђуровића. „Папић је био блиски сарадник Небојше Стефановића и у писму говори о проблемима које је имао са Звонком Веселиновићем и Синишом Малим. Говори како је добијао претње од Звонка Веселиновића, контроверзног бизнисмена са Косова и Метохије који се бави путном инфраструктуром“, казао је Алексић на конференцији за новинаре у Скупштини Србије поводом Међународног дана борбе против корупције. Носилац листе „Србија против насиља“ на изборима 17. децембра оценио је да ти наводи „морају бити проверени“. „Заслужују одговоре тужилаштва и институција ако их још имамо јер све време ћуте и у служби су режима. Да ли зато Србија данас дугује 36 милијарди евра јер највећи део тог новца је отишао на путну инфраструктуру? Да ли грађани могу да очекују да ће се наставити пљачка ако ова власт остане и после 17. децембра“, упитао је Алексић. Он је упозорио да по степену корупције у Европи, Србија дели друго и треће место са Албанијом што је по његовим речима, резултат слабљења владавине права и јачања аутократије у Србији претходних 11 година. „Према подацима организације Транспаренси Интернешнл, Србија у последњих шест година у континуитету назадује у борби против корупције и од 180 земаља у свету налази се на 101. месту. Нема институције која се данас бави борбом против корупције у Србији, правосуђе је разорено што потврдјује да је власт генератор корупције“, навео је Алексић. Додао је да је „по правилу, сваки пројекат у Србији уговорен без тендера, без јавних набавки и по нетранспарентним процедурама“ наводећи као пример Моравски коридор. „По пројектној документацији Саобраћајног института ЦИП 2012. године вредео је 480 милиона евра а понуда коју је Србија тада добила за 110 километара аутопута износила је 500 милиона евра. Шест година касније тадашња министарка Зорана Михајловић потписује нови уговор на 800 милиона евра а данас ће грађани за изградњу тог коридора платити три кредита у износу од 1,6 милијарди евра. То је 14,5 милиона евра по километру, што нигде не постоји посебно кад је реч у равничарском пределу“, рекао је Алексић. (Бета) |