субота, 27. јул 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Н1: Шта се крије иза одлуке да Ер Пинк нагло „слети“ - „Ко је превожен тим авионима и шта је било у њима“
Хроника

Н1: Шта се крије иза одлуке да Ер Пинк нагло „слети“ - „Ко је превожен тим авионима и шта је било у њима“

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 01. март 2024.

 Компанија "Ер Пинк" више не лети. Наиме, Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је са листе овлашћених ваздухопловних оператера скинуо три компаније - две у сувласништву Жељка Митровића и једну у власништву Николе Петровића. О томе је први јавност известио недељник ''Радар''. Прича наводно има још дубљу позадину - питање је ко је превожен тим авионима, као и шта је било у њима.

„Ер Пинк може да лети са било ког аеродрома који је погодан за полетање“, пише на сајту те приватне компаније, чија флота од 19 авиона, по свему судећи, више није погодна за полетање.

„Оно што се десило је да је европско тело вршило провере и да су установили бројне неправилности, обавестили су Директорат и те дозволе које је имао „Ер Пинк“ и повезана предузећа су заправо само предате Европској унији“, наводи новинар „Радара“ Вук Цвијић.

И тако су поменуте три компаније нестале са листе овлашћених ваздухопловних оператера.

„Знамо да су ти авиони не само власништво делом Жељка Митровића власника Пинка, него и многих бизнисмена везаних за ову власт, кума председника Србије Николе Петровића. На тим летовима се појављује Звонко Веселиновић, а ту су и неки бизнисмени познати од раније“, истиче новинар „Радара“ Цвијић.

Митровић потврђује да су избрисани из регистра, али тврди да је то на њихов захтев. Упитан како, када су им већ одизете дозволе за летење, кратко је одговорио:

„То није тачно“, навео је Жељко Митровић.

Извесно је да више не лете, али Петар Војиновић са портала Танго сиx каже да не зна да ли су европске колеге извршиле притисак на српски директорат.

„Једино српски ваздухопловни регулатор, односно Директорат цивилног ваздухопловства, може да суспендује АОЦ, односно сертификат за комерцијалан превоз путника. Овде још немамо објашњење због чега је наш Директорат то и урадио“, наводи уредник Танго Сиx Петар Војиновић.

Директорат је, наводи Цвијић, независно тело колико су независне и друге институције у Србији, заправо нимало. Али то није све, додају из Радара јер се много тога се још крије у „радарима“ авиона Митровића и Петровића.

„И ту постоји још нека позадина у којој ћемо се тек бавити у Радару, шта се ту још дешавало и шта се дешавало на састанку са људима из Европе и нашим директоратом и ко је превожен тим авионима, јер се сумња да је још нешто осим сумњивих путника превожено“, каже Вук Цвијић.

Поред „Ер Србије“, преостале су још три приватне авио-компаније које имају дозволу за обављење летова на територији Европске уније и налазе се на листи овлаћених оператера Директората цивилног ваздухопловства Србије.

(Н1)
 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер