Početna strana > Hronika > N1: Šta se krije iza odluke da Er Pink naglo „sleti“ - „Ko je prevožen tim avionima i šta je bilo u njima“
Hronika

N1: Šta se krije iza odluke da Er Pink naglo „sleti“ - „Ko je prevožen tim avionima i šta je bilo u njima“

PDF Štampa El. pošta
petak, 01. mart 2024.

 Kompanija "Er Pink" više ne leti. Naime, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera skinuo tri kompanije - dve u suvlasništvu Željka Mitrovića i jednu u vlasništvu Nikole Petrovića. O tome je prvi javnost izvestio nedeljnik ''Radar''. Priča navodno ima još dublju pozadinu - pitanje je ko je prevožen tim avionima, kao i šta je bilo u njima.

„Er Pink može da leti sa bilo kog aerodroma koji je pogodan za poletanje“, piše na sajtu te privatne kompanije, čija flota od 19 aviona, po svemu sudeći, više nije pogodna za poletanje.

„Ono što se desilo je da je evropsko telo vršilo provere i da su ustanovili brojne nepravilnosti, obavestili su Direktorat i te dozvole koje je imao „Er Pink“ i povezana preduzeća su zapravo samo predate Evropskoj uniji“, navodi novinar „Radara“ Vuk Cvijić.

I tako su pomenute tri kompanije nestale sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera.

„Znamo da su ti avioni ne samo vlasništvo delom Željka Mitrovića vlasnika Pinka, nego i mnogih biznismena vezanih za ovu vlast, kuma predsednika Srbije Nikole Petrovića. Na tim letovima se pojavljuje Zvonko Veselinović, a tu su i neki biznismeni poznati od ranije“, ističe novinar „Radara“ Cvijić.

Mitrović potvrđuje da su izbrisani iz registra, ali tvrdi da je to na njihov zahtev. Upitan kako, kada su im već odizete dozvole za letenje, kratko je odgovorio:

„To nije tačno“, naveo je Željko Mitrović.

Izvesno je da više ne lete, ali Petar Vojinović sa portala Tango six kaže da ne zna da li su evropske kolege izvršile pritisak na srpski direktorat.

„Jedino srpski vazduhoplovni regulator, odnosno Direktorat civilnog vazduhoplovstva, može da suspenduje AOC, odnosno sertifikat za komercijalan prevoz putnika. Ovde još nemamo objašnjenje zbog čega je naš Direktorat to i uradio“, navodi urednik Tango Six Petar Vojinović.

Direktorat je, navodi Cvijić, nezavisno telo koliko su nezavisne i druge institucije u Srbiji, zapravo nimalo. Ali to nije sve, dodaju iz Radara jer se mnogo toga se još krije u „radarima“ aviona Mitrovića i Petrovića.

„I tu postoji još neka pozadina u kojoj ćemo se tek baviti u Radaru, šta se tu još dešavalo i šta se dešavalo na sastanku sa ljudima iz Evrope i našim direktoratom i ko je prevožen tim avionima, jer se sumnja da je još nešto osim sumnjivih putnika prevoženo“, kaže Vuk Cvijić.

Pored „Er Srbije“, preostale su još tri privatne avio-kompanije koje imaju dozvolu za obavljenje letova na teritoriji Evropske unije i nalaze se na listi ovlaćenih operatera Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.

(N1)
 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner