четвртак, 30. јануар 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Нова економија: Вучићев шеф кабинета Ивица Којић координирао реконструкцију пруге ка Мађарској - „Назваћу свакога и убрзаћу све активности“
Хроника

Нова економија: Вучићев шеф кабинета Ивица Којић координирао реконструкцију пруге ка Мађарској - „Назваћу свакога и убрзаћу све активности“

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 29. јануар 2025.

 Шеф кабинета председника Србије Александра Вучића, Ивица Којић, имао је улогу у пројекту реконструкције и адаптације пруге ка Мађарској, открива Нова економија. Како се види из мејлова које је објавило Више јавно тужилаштво у Новом Саду, Којић је обећао извођачу радова да ће убрзати активности на овом пројекту.

„Тренутно још увек постоје следећи важни фактори који ограничавају напредак пројекта и да ли он може да се заврши у року, те Вас молимо да повећате степен координације“, наводи се у извештају који је кинески конзорцијум ЦРИЦ/ЦЦЦЦ послао Којићу.

Осим Вучићевог шефа кабинета, мејл са овим извештајем је адресиран и Генералном секретаријату председника, Инфраструктури железница Србије и фирми која спроводи надзор.

„Назваћу свакога и убрзаћу све активности“, одговорио је Којић извођачу радова.

Мејл је Којићу послат 9. јануара 2023. године. Ово је мање од месец дана након што је председник Вучић тражио од извођача радова да заврши реконструкцију пруге годину дана пре рока.

У мејлу Којићу, кинески ЦРИЦ/ЦЦЦЦ послао је документ насловљен „Извештај о главним питањима која ограничавају период трајања пројекта“.

У Извештају се наводи да ће деоница Нови Сад – Суботица – државна граница бити завршена до краја 2024. године „у складу са жељама и захтевима Његове Екселенције председника Вучића и Владе Србије“.

Међутим, постојала су питања због којих су из ЦРИЦ/ЦЦЦЦ тражили да се повећа „степен координације“.

Кинески извођач је навео пет фактора: Питање у вези са археологијом на земљишту које ће се користити за изградњу пруге, питање експропријације и рушења, општинских помоћних путева и токова на подручју Суботице, измештање гасовода на четири локације и – питање финансирања додатних радова.

„Да би се обезбедило превремено отварање деонице Нови Сад – Суботица 2024. године, потребно је затражити од српске стране да реши потражњу за финансирањем од 65 милиона америчких долара за додатне радове у 2023. години“, наводи се у Извештају који потписује представник конзорцијума ЦРИЦ/ЦЦЦЦ Џоу Син.

На сваку од пет тачака које је поменуо извођач радова одговорила је Слободанка Катанић, менаџерка за развој и инвестиције у Инфраструктури железница Србије.

Што се тиче финансирања додатних радова, навела је да је упућен допис Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Информацију да је председник Вучић тражио да се радови убрзају целих годину дана, и да је извођач за то тражио додатних 65 милиона долара, први је објавио Форбес.

(Нова економија-Н1)

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер