Хроника | |||
Покрет за преокрет: Да ли је пруга Нови Сад - Суботица могла бити нова надстрешница да је отворена када је Александар Вучић планирао? |
![]() |
![]() |
![]() |
среда, 09. април 2025. | |
Покрет за ПРЕОКРЕТ затражио је од Владе у оставци и Инфракструктуре железнице Србије, на основу Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја, све релевантне информације о радовима на деоници пруге Нови Сад-Суботица од новембра 2024. године до данас. Подсећамо, да је председник Србије Александар Вучић вршио притисак да се пре рока отвори брза пруга Нови Сад-Суботица, а отварање је било најављено за 24. новембар 2024. То се није се десило због пада надстрешница у Новом Саду. У међувремену је помињао датум 8. децембар 2024, да би потом саопштио на ТВ Информер „да није реално да први Соко крене пре фебруара 2025. године” правдајући одлагања тиме да нико неће да стави потпис и тиме гарантује да су радови на овој прузи урађени како треба и да је све безбедно. Будући да је и нови рок истекао питамо се да ли ће деоница Нови Сад-Суботица бити отворена, посебно имајући у виду допис Инфраструктуре железнице Србије кинеским извођачима где су побројани озбиљни проблеми на скретницама дуж целе пруге. Шта би се десило да је пруга отворена како је Александар Вучић планирао, по моделу Железничке станице у Новом Саду, без потребне документације? Јуче је искључена струја на мрежи пруге Нови Сад – Суботица – Келебија, али и станичним зградама на тој траси, укључујући и станичну зграду у Новом Саду “због недостатка дозволе за прикључење” што значи да је пруга пуштена у рад у новембру она би користила струју за пробни рад, а тај пробни рад не подразумева превоз путника и терета већ служи за пробе, као што и име каже. У захтеву за приступ информацијама тражимо податке о томе које документе је имала Инфраструктура железнице Србије за пругу Нови Сад – Суботица и станичне зграде, шта је од докумената до сада прибављено и који недостаци на прузи и станичним зградама још постоје. Такође, како је писао недељник Радар, у документу из Инфраструктуре железнице Србије који је потписао в. д. директора Владимир Максимовић, наведени су на чак 135 страна бројни недостаци на брзој прузи Београд– Нови Сад. За неке од недостатака пише: „Потребно их је хитно уклонити јер угрожавају животе путника.“ Поставља се питање зашто јавност о томе није обавештена, посебно уколико имамо у виду да се још увек суочавамо са последицама несреће због корупције у Новом Саду. Нема сумње да је Александар Вучић планирао отварање деонице пруге Нови Сад – Суботица - Келебија без обзира на недостатке, али га је незадовољство народа због трагедије у Новом Саду спречило у томе. (ПзП) |