понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Полемика СНС и ДС током скупштинске дебате о железници
Хроника

Полемика СНС и ДС током скупштинске дебате о железници

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 16. мај 2013.

БЕОГРАД - Посланици републичког парламента претресли су данас 60 амандмана на нова законска решења о железници, а расправа о том закону у више наврата “пресецана је” оштрим полемикама махом напредњака и демократа.

Парламентарци су на тај законски предлог уложили 57 амандмана, од којих је влада прихватила 23, док је три амандмана уложио ресорни Одбор за просторно планирање парламента.

СВМ, ЛСВ и ЛДП су свако својим амандманима тражили да се управљање на делу железничке инфраструктуре пренесе на покрајину и локалну самоуправу, што влада није прихватила.

Посланица ЛДП Јудита Поповић је рекла да 45 одсто железничке инфраструктуре чини инфраструктура која се налази на територији Војводине и да се до сада лоше управљало том инфраструктуром.

Зоран Анђелковић из СПС је рекао да је од 1974. до 1990. године укинуто 287 километара пруга у Војводини када је ЖТП “Нови Сад” постојао као самостално предузеће и истакао да “пруге у Војводини нису девастиране само од 1990. до 2013. године, него и пре тога”.

“Ко спречава Војводину да улаже у пругу на пример Сремски Карловци и Беочин? Нико”, рекао је Анђелковић и нагласио да јединствени систем инфраструктуре мора да постоји.

Дебата је “скренула” и на полемике напредњака и демократа око рада кадрова у јавним предузећима, па и у “Железницама Србије”.

“Када говоримо о стручности директора Желеница, знам још десетак посланика који су се играли са електричним возићима када су били мали, али им не пада на памет да буду директори Железница. То како сте ви у Колубари са ћумура за роштиљ пресли на угаљ, а у Железницама са чишћења вагона на место директора, говори о вашој стручности и способности да водите земљу”, рекао је посланик ДС Срђан Миливојевић.

Реплицирао му је шеф посланика СНС Верољуб Арсић, који је навео да треба правити разлику “између чишћења вагона и чишћења благајни”.

“Прва лига која је била у претходној влади заснивала се на чишћењу благајни”, одговорио је Арсић, који је рекао и да пре свега треба гледати резултате, а да су “резултати претходне власти Развојна банка Војводине, Развојни фонд и Агробанка”.

“То су јако лоши резултати, а најумнији људи су тамо, само што се нису бавили тиме како да унапреде, већ како да почисте. Ипак бих био тај који чисти вагоне, а не благајне”, рекао је Арсић.

Арсићу је реплицирао Миливојевићев колега из ДС Јанко Веселиновић, који је рекао да нико није против да се истражи ко је чистио благајне, “да су их многи чистили”, али да њихово процесирање “није адекватно, односно да се процесуриају само они који имају неке везе са ДС”.

Демократе и напредњаци су полемисали и око тога ко свађа Београд и Нови Сад.

Тако је напредњак Зоран Бабић позвао посланике да престану да свађају делове Србије једне са другима и да престану да свађају Београд и Нови Сад.

“Ова влада је дала одговор на питање 'ди су наши новци'. Дат је одговор - ето су новци у Развојној банци Војводине и Развојном фонду Војводине - сагорени, потрошени и покрадени”, рекао је Бабић.

Реплицирао је шеф посланика ДС Борислав Стефановић, који је рекао да нико не покушава да свађа делове Србије и да су те тезе неистините и неодрживе.

Он је рекао и да је за “непотребну расправу” крива владајућа коалиција, а да је опозиција “само желела да додатно прецизира и омогући да још неко учествује у одржавању пруга које су у лошем стању”. 

Бабић је рекао да нису тачне тврдње опозиције да нема новца у Железницама да се одржавају пруге истичући да новца има када се “послује домаћински”.

Железнице су тако, како је рекао, “када су дошле у праве руке” само кроз гориво за друмска возила у три месеца ове године “уштеделе 10 милиона динара, за трошкове за фиксне телефоне два милиона, за дневнице у земљи 21 милион, за електричну енергију за вучу 31 милион динара…”

После низа реплика посланица ДСС Донка Бановић рекла је да је “склона да помисли” да се две странке на почетку сваког дана договоре да изазивају реплике тако да “сви проведемо сате слушајући оптужбе које иду са леве на десну страну и обратно”.

Њен страначки колега Јован Палалић упитао је на основу чега се траже нове надлежности за Војводину када покрајинка власт “није била у стању” да надлежности које су преузели реализују.

Министар Милутин Мркоњић је рекао да преузима обавезу да све што су посланици рекли “стави у један кош” и донесе коначну одлуку наводећи да је од 10 возова који су добијени из руског кредита пет отишло Војводини.

На то је шеф посланика СВМ Балинт Пастор рекао да се нада да ће неки од амандмана које су посланички клубови улагали, а тиче се управљања железничком инфрастуктуром бити усвојени.

Као аргументацију за свој став да Војводина треба да управља делом железничке инфраструктуре у тој покрајини, Пастор је навео да у Аустрији постоје сви облици својине, а да су немачке и италијанске железнице организаоване на регионалном принципу… 

Посланици актуелну седницу настављају у понедељак, 20. маја када ће разматрали амандмане на законе у области здравства.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер