Početna strana > Hronika > Urušio se deo železničke stanice u Novom Sadu. Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić: Više od 30 osoba povređeno
Hronika

Urušio se deo železničke stanice u Novom Sadu. Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić: Više od 30 osoba povređeno

PDF Štampa El. pošta
petak, 01. novembar 2024.

Urušila se nadstrešnica Železničke stanice u Novom Sadu, na terenu je sedam ekipi Hitne pomoći i tri vatrogasna vozila, a ima povređenih, rečeno je za N1.

Stigla su i dva bagera koji treba da otkopaju ruševine.

Radi se o nadstrešnici koja se nalazi iznad ulaznih vrata u objekat stanice.

Do incidenta je došlo oko 12.00 časova.

Najmanje jedna osoba stradala, mnogo povređenih u urušavanju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu

Kako nezvanično saznajemo, najmanje jedna osoba stradala je u urušavanju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu. Mnogo je povređenih, a portal nova.rs javlja da se radi o više od 30 ljudi. Inače, ispod nadstrešnice nalazile su se klupe i veliki broj građana je bio na njima u trenutku pada.

Do nesreće je došlo danas nešto pre 12 sati. Veliki broj kola Hitne pomoći je na terenu. Tu su bageri i teška mehanizacija, koji pokušavaju da raščiste odvaljeni deo zgrade. Na licu mesta su i vatrogasci, Žandarmerija…

Inače, ova zgrada je prvi put renovirana 2021. godine, a nakon par meseci je ponovno krenulo renoviranje iste stanične zgrade. Svečano je otvorena 5. jula ove godine.

14:32

Gradonačelnik potvrdio: Više od 30 povređenih

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić izjavio je danas da je više od 30 osoba povređeno u urušavanju konstrukcije na zgradi Železničke stanice u tom gradu.

14:28

Infrastrukture: Nadstrešnica koja je pala nije bila predmet rekonstrukcije

Infrastrukture Železnice Srbije saopštile su da nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad- Subotica. Detaljnije u odvojenoj vesti ovde.

14:12

Tužilac na licu mesta

Više javno tužilaštvo u Novom Sadu saopštilo je da se preduzimaju sve mere i radnje u skladu sa zakonom radi utvrđivanja svih relevantnih činjenica i okolnosti obrušavanja dela zgrade Železničke stanice u Novom Sadu, javlja agencija FoNet.

"Povodom tragičnog događaja koji je izazvao uznemirenje javnosti, a koji se odigrao dana 1. novembra 2024. godine u Novom Sadu, kada je došlo do obrušavanja dela zgrade Železničke stanice u Novom Sadu, Više javno tužilaštvo u Novom Sadu obaveštava javnost da je na lice mesta izašao javni tužilac Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu, radi uviđaja", navodi se u saopštenju.

U saradnji sa Policijskom upravom u Novom Sadu i nadležnim inspekcijskim i drugim službama, preduzimaju se sve mere i radnje u skladu sa zakonom, radi utvrđivanja svih relevantnih činjenica i okolnosti u vezi sa uzrokom nastanka predmetnog događaja.

14:10

Čoban: Tu inače sedi i stoji mnogo ljudi

"Prošao sam nekih dva sata pre tog događaja, vraćao sam se iz Beograda, bio mi je bicikl vezan tu. Radovi su na stanici stalno, ali se činilo da su to neki molerski, staklarski radovi. Na tom mestu jako puno ljudi stoji, čeka, sedi, u šoku sam", naveo je Robert Čoban za N1.

Nadam se da su prilikom pada postojali neki zvuci upozorenja, da su ljudi uspeli da se sklone, dodao je.

"To je nadstrešnica pravljena kada je otvorena stanica ranih 60-tih. Stanica je rekonstruisana više puta u protekle tri godine od kada voz Soko funkcioniše, ali niko nije obraćao pažnju i na nju i i nije bila deo radova", rekao je Čoban.

 

U svakom slučaju u pitanju je ogromna tragedija i mislim da će predstavljati prekretnicu u našem odnosu prema bezbednosti, kaže Čoban. "Nije samo dovoljno da bude voz tačan i bezbedan već da cela infrastruktura oko njega funkcioniše", dodao je.

14:06

Gradonačelnik: Izražavam veliko žaljenje

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, stigao je na Železničku stanicu.

"Izražavam ogromno žaljenje što se ova tragedija dogodila u Novom Sadu. Gradske službe su u punom kapacitetu stavljene na raspolaganje nadležnim državnim službama. U skladu sa svim procedurama, nakon što istražni organi obave uviđaj, obavestićemo javnost o daljim koracima. Grad je u neprestanom kontaktu sa nadležnim organima i preduzeće sve neophodne korake. U ovom trenutku sva naša pažnja je usmerena na pružanje pomoći svima koji su pogođeni ovom nesrećom", rekao je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić za RTV.

13:58

RTS: Veliki broj ljudi sedeo ispod nadstrešnice

Kako je javio dopisnik RTS-a u trenutku pada nadstrešnice veliki broj ljudi sedeo je na klupama koje se nalaze ispod, a ljudi u holu su kupovali karte.

13:53

RTV: Na svakih pet minuta pristižu kola sa povređenima u KC

Na svakih pet minuta pristižu kola Hitne pomoći sa povređenima, javlja reporterka RTV-a.

13:53

Nova.rs: Više od 30 povređenih

Više od 30 osoba je povređeno prilikom urušavanja Železničke stanice, javlja portal Nova.rs.

"Preko 30 ljudi je povređeno, to je poslednji broj koji imamo, a biće možda i veći. Još ne znamo ima li mrtvih, dok ne budemo sigurno ne smemo ništa da pričamo. Zvone nam telefoni neprestano, zovi roditelji da pitaju za decu, ali nikome ništa ne govorimo dok ne budemo znali definitivno kakvo je stanje. Ovako nešto se još nikada nije dogodilo,ovo je katastrofa! Na terenu su sve raspoložive ekipe hitne pomoći i vatrogasaca. Trenutno se sklanja beton koji je pao, to je ogromna količina, a tamo su i dizalice i kranovi. Na sve načine, što brže i efektnije pokušavamo da dođemo do žrtava. Verujte da dajemo sve od sebe", kaže izvor Nova.rs iz Zavoda za hitnu pomoć Novi Sad.

13:50

Arhitekta: Urušavanje dela Železničke stanice znak nebrige i nemara prilikom gradnje

Urušavanje nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu znak je nebrige i nemara prilikom gradnje, kaže za N1 arhitekta Slobodan Maldini. Neko je u tom lancu veoma pogrešio i istraga će sigurno pokazati o čemu se radi, navodi on.

Arhitekta: Urušavanje dela Železničke stanice znak nebrige i nemara prilikom gradnje

Urušavanje nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu prilikom čega je najmanje jedna osoba stradala dok je više njih povređeno, znak je nebrige i nemara prilikom gradnje, kaže za N1 arhitekta Slobodan Maldini. Neko je u tom lancu veoma pogrešio i istraga će sigurno pokazati o čemu se radi, navodi on.

Komentarišući da je došlo do urušavanja nadstrešnice na stanici koja je nedavno renovirana i puštena u rad, Maldini kaže da se kod nas ruši čak i novogradnja te da nam to još jednom govori o našoj nebrizi, odnosno o nemaru prilikom gradnje.

„Ovo znači prvo da je loš projekat, da je možda dobar projekat, ali je loše izveden, da je možda dobro izvedeno, a da je bio loš nadzor nad svim tim, možda da je bio dobar nadzor, a da je na kraju zaključak tog nadzora bio pogrešan. Svakako, neko je u tom lancu veoma pogrešio i videćemo, istraga će sigurno da pokaže o čemu se radi. Da li je loš projekat, da li je loš izvođač, ili je nešto treće, može da bude i neka viša sila u šta sumnjam“, kaže on.

Prema rečima arhitekte, građani treba da budu zabrinuti jer je ovo, pre svega, jedan neverovatan propust.

„Neverovatno je tako nešto da se desi u 21. veku, kada imamo mehanizaciju, kada imamo sve elemente – imamo standardizaciju materijala, gradnje, svega toga. To je prosto neverovatno. Znamo da se dešavaju slučajevi rušenja mostova, ali to se zna zbog čega se to desilo, da li je zbog korozije, da li je zbog više sile, zemljotresa i tako dalje. U ovom slučaju ne znamo još uvek, vrlo je rano da dajemo nekakve preliminarne zaključke, ali moguće je i da je ljudski faktor. Ako je ljudski faktor, onda smo stvarno, stvarno na ivici nepoverenja u institucije ovde u Srbiji“, objašnjava Maldini.

Kaže da veruje da će se saznati šta je dovelo do ove nesreće.

„Da li će to ustanoviti državni organ – sigurno hoće, s druge strane verovatno ćemo imati nezavisne komisije. Imaćemo i stručne komisije koje će se sigurno time baviti i samo se nadam da će rezultat svega toga biti da mi promenimo naš odnos prema izgradnji onakvoj kakva jeste danas – a to je prebrza, uštede u materijalima, uštede u radnoj snazi, nepoštovanje propisa. Sve to dovodi do ovakvih situacija što je veoma, veoma loše, pogotovo za našu građevinsku industriju i naravno za naše građane“, kaže Maldini.

13:47

Apel dobrovoljnim davaocima krvi

U Zavodu za transfuziju krvi još uvek ne znaju tačan broj povređenih u nesreći koja se dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu, ali apeluju na građane dabi u ovom trenutku značilo da se davaoci krvi odazovu. Trenutne rezerve krvi O i A krvne grupe su smanjene.

13:46

Stiglo pogrebno preduzeće

Stiglo je oko 13.40 i vozilo "Konkordije", pogrebnog preduzeća, na parking kod Železničke stanice, javila je reporterka N1.

13:45

Skraćeno saobraćanje pojedinih vozova do Petrovaradina

Voz sa polaskom u 12:00 časova iz Beograd centra za Novi Sad, kao i iz Novog Sada za Beograd centar u 13 časova, izuzetno saobraćaju do i od stanice Petrovaradin. Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju, napisali su na sajtu Srbijavoz.

13:45

Ko je radio rekonstrukciju?

Izvođač radova na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, čiji se deo danas obrušio, bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC („China Railway International Co.Ltd“ i „China Communications Construction Company Ltd“).

Zgrada je svečano otvorena 5. jula ove godine.

Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu počela još u oktobru 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u martu 2022. godine, pisao je Danas.

Ubrzo je ponovo zatvorena zbog radova.

Rekonstruisana zgrada železničke stanice otvorena je 5. jula ove godine, svečano, u Novom Sadu – drugi put.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić tada je istakao da je železnička stanica Novi Sad rekonstruisana u dve faze.

„Uz uslove Zavoda za zaštitu spomenika sačuvan je izgled stanice kakav je imala ranije, po čemu je i poznata“, izjavio je tada Vesić.

Železnička stanica u Novom Sadu izgrađena 1964. godine po projektu arhitekte Imrea Farkaša.

O izvođaču radova

Izvođač radova bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC („China Railway International Co.Ltd“ i „China Communications Construction Company Ltd“).

Ovaj konzorcijum firmi China Railway International Co.Ltd y (CRIC) i China Communications Construction Company Ltd (CCCC) bio je generalni izvođač radova za inženjering, nabavku i izgradnju (EPC) na deonici pruge Beograd – Stara Pazova, odgovoran za projektovanje i izgradnju pruge Beograd – Stara Pazova.

Kako je sam konzorcijum objavio u Večernjim novostima početkom 2023. godine, kineski izvođač radova odgovoran je i za izgradnju projekta pruge Novi Sad – Subotica – državna granica.

Rekonstrukcija u dve faze

Portal eKapija je u julu ove godine podsetio da je uoči puštanja u saobraćaj brze pruge od Beograda do Novog Sada, stanična zgrada železničke stanice u Novom Sadu delimično preuređena, kada je ugrađen lift koji spaja hol i perone stanice, a urađeni su i sadržaji za decu, čekaonica na prvom spratu, fasada prema peronima i prostor ispred stanične zgrade.

Ipak to je, ispostaviće se, navodi ovaj portal, bila samo prva faza sređivanja ove stanične zgrade, čiji je centralni hol sa šalter salom u međuvremenu u potpunosti zatvoren za putnike, a oni su preusmereni u manji, bočni hol stanice gde su otvoreni privremeni šalteri i koridor za protok putnika u dolasku i odlasku. U centralni hol uselili su se majstori kada su krenuli i znatno ozbiljniji građevinski radovi u staničnoj zgradi, u odnosu na prvu fazu radova.

„Kako su proletos precizirali iz Infrastrukture železnice Srbije, ovi radovi obuhvatali su završetak zamene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta u stanici Novi Sad. Radovima druge faze rekonstrukcije obuhvaćena je i zamena kompletne stolarije u staničnoj zgradi, kao i uređenje šalterskih prostorija. U staničnom vestibilu izgrađena je i galerija. Rekonstrukcijom stanice Novi Sad bili su obuhvaćeni i radovi u tehničkim prostorijama – Centru za daljinsko upravljanje, Telekomandi, prostorijama otpravnika vozova, relejnim i TK prostorijama, kao i u drugim tehničkim prostorijama“, objavila je tada eKapija.

13:42

Mnogo vozila Hitne, tu je i Žandarmerija

Saobraćaj se preusmerava, voz ne saobraća po redu vožnje, tu je i autobuska stanica, pa se i autobusi preusmeravaju. Raskrnica je do pola zatvorena.

Kod KC vojvodine ima Žandarmerije i puno ljudi koji dočekuju vozila Hitne pomoći.

13:22

Bageri raščišćavaju otpali betonski deo

Zgrada je nadavno rekonstruisana, i to dva puta. Svečano je otvorena 5. jula.

Obraćanja zvaničnika još nema, a bageri raščišćavaju otpale delove.

13:05

Došao gradonačelnik Novog Sada

Na mesto nesreće je došao gradonačelnik Novog Sada, a ministar graševinarstva Goran Vesić saopštio je da prekida radnu posetu Crnoj Gori i da kreće ka Novom Sadu.

(N1, Direktno.rs)

 
Pošaljite komentar

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, Rio Tinto otvoriti rudnik litijuma u dolini Jadra?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner