недеља, 22. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коментар дана

Дјевојка из Арене

PDF Штампа Ел. пошта
Јована Папан   
среда, 21. октобар 2009.
„Србијанка, Србијанка, три љубави своје има, прва ми је госпе моја, друга ми је љубав твоја, а трећа је била боја“ певала је у недељу увече пред пуном Београдском ареном „њихова а наша“ Северина. Концерт „Севе национале“ био је, сви се слажу, за памћење.

Наравно, као и месец дана раније, након концерта у Крагујевцу, када је „Далматинка“ премијерно постала „Србијанка“ по српским и хрватским медијима и форумима нашироко се дискутовало о њеном контроверзном „србовању“. Да ли нам се само „увлачи“ и „додворава“, да ли се „продала“ и „издала“ мајку Хрватску? Неки су је прогласили „јадном“ и „проданом душом“, некима се „желудац окренија“, неки би да јој одузму држављанство, а неки би да је усвоје као српску снајку.

Ипак, Северина је Северина, и ништа јој се не узима сувише озбиљно, па је и ова дискусија форумаша остала само једна споредна епизода њеног овацијама праћеног тријумфа у главном граду Србије. Њиме је показала да је од некадашње „дјевојке са села“ прешла огроман пут и постала један од најозбиљнијих играча на екс-ју естради. Свугде добродошла и вољена, али и, за разлику од својих главних конкуренткиња, спремна да свакој публици и сваком граду бивше нам заједничке државе пружи једнаку дозу (професионалне) оданости и љубави, Северина заиста претендује на титулу „балканске Мадоне“. И заиста, попут светске краљице попа, Северина је идол девојчица и гламурозна геј икона. Како штампа извештава, на београдском концерту мушкарци у публици били су на нивоу статистичке грешке. Репертоар јој сачињавају поскочице о мушко-женским односима и љубавне баладе, глас јој је не претерано раскошан али зато харизматичан, наступи у јавности су јој (по балканским мерилима) провокативни и контроверзни и укључују нападе на цркву и (мало)грађански морал, а стил јој је на тананој граници сексипила и неукуса. Истовремено успешно одржава имиџ заљубљене жене великог срца које куца само за публику и вереника, најбоље другарице којој се може исплакати на рамену, најбољег ортака за напити се у кафани, и грешнице из спаваће собе. За сваког понешто.

Још једна предност Северине у односу на конкуренцију јесте и то што је увек спремна да „ради на себи“ и мења се. То јој је донело неке од најбољих потеза у каријери попут радикалне промене првобитног имиџа „добре девојке“ или сарадње са Бреговићем који је од њеног последњег албума направио прави балкански турбо-дерт урнебес. И они који јој спочитавају због песмичица какве су „Криви спој“ или „Мала је дала“ сада се пењу на столове кад се у кафани заори „Гас, гас“.

Колико се из бројних интервјуа може закључити, и Северина, као и већина озбиљних звезда, заправо делује као једна пријатна и нормална особа, која себе не схвата превише озбиљно и са којом није досадно попричати. У сваком случају, она показује далеко мање уображености и каприциозности него просечни полуанонимни учесник Великог брата. То је и разлог због кога ће вероватно и у будућности, док њене конкуренткиње буду наставиле да се међусобно препуцавају по таблоидима, глуме лудило и парадирају са својим кучићима у Луј Витон комплетићима, Северинини концерти наставити да буду мега-догађаји о којима ће извештавати национални дневници у свим њеним балканским домовинама.

 

Од истог аутора

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер