понедељак, 23. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Рубрике > Политички живот > Једина слобода у Србији данас је слобода да се народ беспризорно затупљује и умртвљује јавност!
Политички живот

Једина слобода у Србији данас је слобода да се народ беспризорно затупљује и умртвљује јавност!

PDF Штампа Ел. пошта
Миланко Шеклер   
субота, 25. јул 2015.

Србија је постала друштво у коме не може баш свако да буде потпуно медијски испраћен и пропраћен! У Србији не може баш свако да постане медијски познат илити "медијска звезда"! Али се баш варате ако мислите да је то последица тога што су у Србији успостављени високи вредоносни захтеви, у смислу њихове естетске, етичке, моралне, уметничке и културне природе! Напротив, у Србији, "медијска звезда" не може постати свако, већ само онај ко је нико, ко је ништа, и ко иза себе доказано и сигурно није пружио никакав позитиван допринос друштву у било чему.

Само такви, руку на срце, заиста ретки, рекао бих мало слободније, "нељудски примерци људи" (иако имају људски контекст и форму, они не поседују у себи ништа што би представљало, бар у нечему примерно и примерено "људско биће"), могу у Србији данашњице, да постану медијски популарни и свеприсутни, да не постоји ни теоријска могућност да не знате за њих и сваку њихову будалаштину и неподoбштину, чак и ако то нипошто и никако не желите и нећете!

Хтели - не хтели, малтретираће вас сви медији у Србији (штампа, ТВ, интернет), са тим опскурним ликовима, њиховим "изјавама и мишљењима" о скоро свему и свачему, иако нико у Србији никада не би тако што пожелео да зна! На тај начин овакви медији у Србији имају, и сасвим је приљежно испуњавају, само једну једину улогу - да вас затрпају што већом количином тог информативног "ђубрета" како бисте што пре били принуђени да одустанете од сваке разложне и пожељне интелектуалне обраде и промишљања о свакој информацији која се тиче вас и ваше заједнице, у најужем (породица) и најширем (држава, друштво) смислу.

"Ђубретарски" медији инсистирају на томе да са целом јавности Србије поделе личне ставове тих "креатура", које потичу са потпуне друштвене маргине, као што су проститутке, криминалци, ситне душе, најнеуспешнији могући "професионалци" свих фела, разноразни умишљеници и психички болесници (посебно је огавно медијски злоупотребљавати те људе који су под неком дијагнозом и лече се!), и све у свему, опште узев, људи који по свом интелектуалном културном и образовном нивоу представљају само друштвено дно Србије!

Медији у Србији, чинећи такве особе "општепознатим" (и неком врстом националних хероја!), врше снажну промоцију њихове некултуре, примитивизма и баналности, уздижући је на ниво потпуне друштвене прихватљивости и, на крају крајева, чинећи је делом наше "опште културе".

Такав начин и принцип рада медија у Србији се увек оправдава на ништа мање баналан и примитиван начин! Наиме, ти исти медији на свако јавно прозивање и указивање на штетност по друштво таквог њиховог деловања имају увек један те исти одговор: "Ми смо приватни и комерцијални медији, и ми смо принуђени да на медијском тржишту Србије остварујемо профит, па се тако наша пословна политика највећим делом заснива на читаности и гледаности, а како бисмо могли продати што скупље рекламни простор".

И, ето, том изјавом се све завршава. Такву изјаву, као свету и ноторну истину, прихватају чак и премијери и министри културе ове земље. Дакле, велики страни оглашивачи (најчешће западноевропске компаније) диктирају наш културни, морални и људски суноврат.

Па зашто и не би када су матичне земље, седишта тих истих глобалних компанија (све огромне глобалне компаније по правилу су смештене увек у својим матичним националним државам, где су и основане, и по правилу су и највећи спонзори владајућих странака тих земаља, а самим тим су и кључни "кројачи" и "лобисти" владајућих и званичниих политичких ставова тих земаља), покушале да нас и физички униште током деценија санкција, ратова и агресије упућене према нама!

Сада им је та работа много лакша и много јефтинија! Сада ми сами финансирамо своје посрнуће и уништавање, тако што купујемо њихову робу, у њиховим трговинским ланцима, ослобођену свих наших царина, а на њима је само да нам пажљивим избором медија и стручним одабиром "прихватљивих" тема у тим медијима скроје "лудачку" потрошачку капу, лишену свега што има било какав идентитет и традицију јер то смањује и ограничава начин избора и куповину!

Профил идеалног потрошача са гледишта страних компанија (оглашивача у нашем случају) је човек који је потпуни идиот (јер паметан човек увек размишља!), без националног идентитета (јер човек са нацијом-или традицијом, купује и према тим критеријумима, на пример или домаће или савезничко!), без пола (купују сви све, и мушкарци и жене и деца!), без историјског сећања (са историјским сећањем неће робу из историјски "неприхватљивих" земаља, на пример НАТО бомбардерских земаља).

Страним компанијама нису потребне теме које народ "терају" на размишљање, на читање, на преиспитивање, критички приступ, јер тиме нестаје идеални идиот-потрошач, коме се једино могу све пожељне потошачке навике и наметнути и "измислити"! Паметан човек купује паметно, купује рационално! А њима треба "импулсивни" купац, који купује емотивно, безразложно, који се задужује као Грчка, и самим тим троши и њихове банкарске "производе", оних истих банака чији су власници опет исти, као и већ поменутих глобалних компанија!

Да ли вам је сада јасно зашто морате да знате шта једе старлета Бони, или колико често пере гаће Жижи, или колико се тушира Заза, с ким спавају, кога и како сексуално задовољавају, и за колику новчану накнаду, какве су им сексуалне навике и прохтеви!

Такве "неличности и нељуди" имају потпуно слободан приступ свим медијима Србије и могућност да изјаве било шта, што сигурно нема никаквог значаја за било кога и, што је најважније, они неће сигурно никада изнети неки критички вредоносни суд, на пример, о модерном европском друштву или Србији данашњице!

Али баш такви данашњи медији у Србији, са тим и таквим "креатурама" у њима, имају и једну далеко важнију, чак историјску улогу, већу него што сте икада и помислили да ће је имати, а то је да ће верно приказивати иреалну и праву слику данашњих времена у Србији, за генерације које ће доћи, и које ће моћи да наше данашње мизерне и надобудне, самопрозване лидере Србије, ставе на своје право и заслужено историјско место: у друштво наведених медијских звезда! Има ли ишта логичније него да нам се премијери, министри и политичке вође нађу у истом друштву и историјском контексту, скупа са тим опскурним ликовима у разноразним ријалитима! Па политички модел Србије управо и функционише по истом том моделу. Зато се и "елитни" представници и једних и других често међусобно познају, друже и сарађују, јер иду на иста заједничка тзв. "културна дешавања и догађаје". Они су животно везани пупчаном врпцом и као такви једино могу и нестати са медијске сцене Србије заједно! Склониће их Србија, у исто време, када дође тај дан!

Друштво у коме су медијске звезде овакве какве тренутно јесу у Србији је друштво у коме су и министри исти такви! У данашњој Србији, како за министарско, тако и за свако друго високо политичко и управљачко место, потребно је да си иста таква личност - опскурна, пропала и неуспешна у свему или, другим речима, да си исто тако нико и ништа! Неко редовно и високо и квалитетно образовање, уз већ доказане одличне стручне резултате, а уз културно понашање, аутоматски вас елиминише као кандидата за поменуте позиције!

Па погледајте само тај њихов "стручни" ниво (тако близак оном "Све на ниво", или "колекторском" нивоу, из народског серијала "Жикине династије"), погледајте то њихово бриљантно познавање матерњег језика (мислим на српски, а не онај црногорски "матерњи"), од кога се писменима врти у глави.

Д

Да објаснимо и тај чудесни друштвени феномен "генетског укрштања" и "генетске размене материјала", ове две стране, политичара и ријалити "јунак и јунакиња", и то како у форми директних партнерских и сексуалних односа, тако и у форми међусобне трговине или размене, тих за њих тако вредних и непролазних "материјалних" (не дај боже духовних) вредности, што се очитује, пре свега, у виду ванбрачне деце, и полујавних ванбрачних веза и односа, тзв. "медијских парова" који им узајамно дижу "рејтинг популарности".

А све је почело избором мистериозне личности за министра финансија Лазара Крстића, који се на тој одговорној позицији сналазио са дипломом средње школе, иако су га сви медији Србије, као и сам премијер, представили као "генија са Јејла", који, малтене, "самопожртвовано" долази да спасава Србију! О његовом "дрим- тиму" младих "зналаца" писане су бајке и хвалоспеви под насловима "Они спасавају Србију", испод којих су биле слике свима потпуно непознатих младих људи, у фејсбук позама, "напућене" и "ноншалантно" вештачки "монтиране" и "намештене", "фенси напућене", како се сликају са својим скупим сатовима и ципелама, са неизбежним великим "смарт" телефонима и таблетима и, наравно, великим шареним шољама, из којих пију кафу, док даноноћно и тешко раде спасавајући нас од "пропасти"!

Министар Лазар Крстић је први "старлета" министар у Србији! О њему се писало, он се сликао, он се намештао и пућио. Наш данашњи премијер се и сам својски трудио и одржавао ту новонасталу легенду о "малом и свемогућем Лазару", "дувао" је Вучић снажно у ту његову "непостојећу, а успешну" каријеру и биографију колико је могао, знајући да у крајњој линији дува у самог себе! Медији и Вучић су Лазара претворили у мит који хода. И? Како се завршило? "Митоман" Вучић знамо где је, али где је "чудотворац" Лазар?! Шта је то тако далекосежно урадио Лазар Крстић у Министарству финансија? Где је данас "мали" Лазар и шта ради? Како живи? Са ким? Лазар Крстић је први прави пример како се ни од кога и ни од чега може направити медијски популарна личност, и то чак на месту министра финансија! То је једини трајни допринос Лазара Крстића Србији!

После њега је већ било много лакше јер новоткривени начини и путеви за постављање "тренди" министара су савладани и утврђени! И сами знате ко је све сада министар у Влади Србије!

Да ли вам је сада јасно зашто у Србији највеће националне медије у власништву странаца или домаћих тајкуна врло често брани својим небулозним изјавама и сам премијер? Да ли вам то довољно говори о каквом се накарадном систему "слободних медија говори". Премијер штити слободу власника медија да раде шта хоће на својим телевизијама и медијима. Он штити приватне власнике медија да им нико не сме оспорити право да не информишу, већ да само "ђубре" њиву јавности Србије. А из такве "њиве" свашта може да никне!

Премијеру смета сваки покушај критике и напада на такве медије у Србији. Каже како он не може да утиче или нареди приватном власнику медија шта ће да емитује на свом каналу! Логично је да ће приватни власник када види тако комплексну и живописну личност великог Вође Србије (бивши четник, а садашњи протестант) емитовати само оно што неће да узнемирава вођину вишеструко-вишеслојно-сложену персону! Па није луд ваљда (власник медија, не премијер) да критикује овакву политику, па да себи направи проблем. И зато, ако и запослени појединци на тим медијима проговоре, брзо их власници ућуткају!

И зато ниједном приватном власнику медија не пада на памет да пише или улаже у културу, или, не дај боже, научно-образовни програм! Па шта да ради кад просвети и едукује "гомилу". Тако образовани и едуковани неће више хтети да гледају и слушају овакве медије, нити ће хтети да ћуте и купују.

Друштво у коме је довољно да сами мобилним телефоном снимите песму, коју сте сами написали, а која представља хвалоспев актуелном премијеру и председнику и тим чином заслужите да гостујете на телевизији са националном фрекфенцијом, говори довољно о степену политичких манипулација који у том друштву владају. Можете само да замислите да ли би исти "уметник" добио исту пажњу медија да је творац неке сатиричне и поспрдне песме о истом том "јунаку".

Друштво у коме се руше сви некадашњи традиционални вредоносни оријентири, који су давали општи осећај сигурности и припадности заједници, а у коме се покушавају успоставити некакви потпуно нови вредносни оквири, који су без икаквог историјског утемељења, срља ка потпуној националној дезоријентисаности. Све се жртвује за потрошача идиота! Друштво у коме се национална тема своди на подигнута три прста, ракију и навијање за наше спортисте није друштво које има будућност! Зато нас будућност неће и све нас је у њој мање (мислим на пад наталитета).

Нама који смо свега овога свесни не остаје много опција сем да делујемо! Будите спремни за то! Препознаћете и ситуацију и људе. Биће све много простије и лакше него што можете и да замислите.  

 

Од истог аутора

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер