Црква и политика
|
|
Георгије И. Мандзаридис
|
субота, 18. април 2009. |
Тумачење историје на основу економије није ваљано. То тумачење корисно је за она друштва која као најважнији циљ имају економију, као што је модерно друштво. Дубљи узрок није капиталистичко коришћење економије, већ „дух“ капитализма.
|
Црква и политика
|
|
Милован Витезовић
|
уторак, 10. фебруар 2009. |
У историји црквене и државне дипломатије тешко је наћи пример који се може упоредити са доследном и дугогодишњом дипломатијом Саве Немањића, на његовом путу од монаха до архиепископа, која је довела до самосталне СПЦ и до слободног српског краљевства.
|
Црква и политика
|
|
Синод СПЦ
|
уторак, 10. фебруар 2009. |
Одлуком Светог архијерејског синода, умољавамо Вас да овај наш допис изнесете пред Скупштину, на којој ће бити расправљано о овом питању, у нади да ће овом очигледном противуставном акту посланици ускратити своју сагласност.
|
Црква и политика
|
|
Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска
|
уторак, 06. јануар 2009. |
Сада пред Божић, мислимо да је најпотребније да се како представници власти, тако и сав народ у целини вратимо Богу и себи, да почнемо да мислимо на народ и државу као на целину, да престану међусобне деобе и сатирања.
|
Црква и политика
|
|
Глас ислама
|
недеља, 21. децембар 2008. |
Вијеће стараца, познато као Српска академија наука и умјетности (САНУ), мозак је савремене Србије. Кројачи србијанске политичке збиље. Оци ратова. Инспиратори етничких чишћења и бројних злочина. Сањачи о Великој Србији са опаким перима у руци.
|
Црква и политика
|
|
Милорад Вучелић
|
петак, 19. децембар 2008. |
У дугогодишњој прецизнио разрађеној стратегији уништавања наше земље, дошла је по свему судећи на ред и Српска православна Црква. Улогу егзекутора на себе је пруезео „српски Обама“, владика захумско-херцеговачки Григорије.
|
Црква и политика
|
|
Велибор Џомић
|
среда, 26. новембар 2008. |
Ниједан православни свештеник у Црној Гори нема право да каже да су само црногорски Срби или само Црногорци верници канонске Православне Цркве.
|
Црква и политика
|
|
Епископ Атанасије
|
уторак, 11. новембар 2008. |
Прича г. Миодрага М. Петровића у тексту ,,Оставка и избор патријарха” ни црквено-историјски ни канонски не стоји, јер је „завођење за Голеш-планину”, а дотични самогласни „саветник и стручњак” одавно је познат по сличним завођењима.
|
Црква и политика
|
|
Момчило Зечевић
|
уторак, 04. новембар 2008. |
Наиме, на вашем веб сајту видео сам да сте свештенику В. Џомићу дали простор да објави наставак свог псовачког памфлета упереног према аутору и рецензентима књиге, посебно према мени. |
Црква и политика
|
|
Протојереј мр Велибор Џомић
|
четвртак, 21. август 2008. |
Зашто је уважени академик ЦАНУ из текста своје дискусије избацио оно што је изговорио, а убацио оно што није изговорио?
|
|
Црква и политика
|
|
Епископ Иринеј
|
субота, 21. март 2009. |
По изгласавању закона о дискриминацији владика Раде први би пао под удар његових параграфа, а можда би, штавише, Пустињак цетињски завршио свој кратки живот као Пустињак хашки.
|
Црква и политика
|
|
Драгољуб Жарковић
|
уторак, 10. фебруар 2009. |
Када смо последњи пут чули глас цркве у пословима који нису баш државни. Рецимо, да кажу нешто о насиљу у школама и породици, корупцији и грамзивости, неку реч утехе за незапослене и болесне... Јок, слабо их то занима, за разлику од пастве коју то и те како занима.
|
Црква и политика
|
|
Никола Малбашки
|
четвртак, 08. јануар 2009. |
Није баш уобичајено да се у, такорећи, званичним српским државним новинама напада поглавар српске православне цркве. А када се то догоди баш на Божић, односно Бадње вече, онда је реч о правом и беспримерном скандалу, какав се није дешавао чак ни у време окупације.
|
Црква и политика
|
|
СПЦ
|
недеља, 28. децембар 2008. |
Са правом је казано да је економска криза повезана и са политичком кризом; као и то да непоштовање међународних права и игнорисање Повеље Уједињених нација о људским правима - као и гажење правде уопште, рађају политичку кризу, а ова економску кризу и финансијски хаос.
|
Црква и политика
|
|
Јована Глигоријевић и Зоран Мајдин
|
петак, 19. децембар 2008. |
Легенда каже да је, видевши силесију луксузних аутомобила испред Патријаршије, патријарх упитао портира чији су, и добивши одговор да су се њима високопреосвештени довезли, прокоментарисао "у чему би се тек возили да нису дали монашки завет". |
Црква и политика
|
|
Владика Григорије
|
среда, 10. децембар 2008. |
Поштујући елементарну људску логику и елементарну црквеност, чинило ми се најнормалнијим да - ако је већ ту молба првога међу нама, његовом руком потписана, у шта смо се сви увјерили и једнодушно прихватили - молбу старога, светога и немоћнога оца уважимо.
|
Црква и политика
|
|
Момир Турудић
|
петак, 14. новембар 2008. |
Мада у цркви за патријарха кажу да је само "први међу једнакима", сви знају колико је важно која личност заузима то место. Да није тако, не би избор патријарха изазивао толику пажњу.
|
Црква и политика
|
|
Миодраг М. Петровић
|
четвртак, 06. новембар 2008. |
Канонско је начело и црквена пракса да оболелог патријарха замењује најстарији по хиротонији или рукоположењу митрополит. Такав је у улози „бљуститеља”, а не патријарха, што значи да је хранитељ или чувар патријарашких права док је спречен да их спроводи.
|
Црква и политика
|
|
Јован Јањић
|
петак, 31. октобар 2008. |
Само предочавање патријархове молбе да му се одобри повлачење из активне службе код многих је подстакло сумње у њену аутентичност. Једно од питања која се постављају јесте: Зашто је и монах који је стално поред патријарха удаљен из болничке собе када је молба потписивана?
|
Црква и политика
|
|
Слободан Дурмановић
|
уторак, 12. август 2008. |
Иако звучи још луђе од те констатације, вреди се поново запитати и да ли реису Церићу неко у Лондону није можда сугерисао да пореди тамошње „етничке групе“ са овдашњим конститутивним народима
|
|