Црква и политика
|
|
Отац Антоније
|
понедељак, 22. фебруар 2010. |
Црква траје много дуже него држава и она има своје каноне за све ове ствари које ми сада имамо пред собом. Они који се сада позивају на то да раде по канону грубо га руше и овде се ради о узурпацији епархије од стране Синода.
|
Црква и политика
|
|
Епископ Атанасије
|
среда, 17. фебруар 2010. |
Не може се бранити владика Артемије стварањем парацрквених групица које прете не само јединству епархије, већ и целе СПЦ. Не може се градити култ једне личности, а истовремено газити ауторитет патријарха, Светог синода и свештеног Сабора СПЦ.
|
Црква и политика
|
|
Ана Радмиловић
|
понедељак, 15. фебруар 2010. |
Да ће Артемије проћи слично као српски лидери на Косову који су препознати као лопови који у име „одбране српства“ раде свакојаке непојамне марифетлуке, требало је да буде јасно још од случаја Црна Река.
|
Црква и политика
|
|
Патријарх Иринеј
|
четвртак, 28. јануар 2010. |
Та деоба између истока и запада траје вековима. Можда је време дошло да о том проблему приступимо на најозбиљнији начин. А како се може приступити ако нема разговора. Tај догађај и сусрет је неопходан да би почели да се решавају проблеми.
|
Црква и политика
|
|
Ђорђе Вукадиновић
|
уторак, 26. јануар 2010. |
Зато се понекад комично, а понекад трагично клатимо час на једну, час на другу страну, уместо да будемо то што јесмо, и схватимо да то треће значи своје, да значи самосталност и самосвојност од које се – чак и када се то жели – не може побећи, а да се не престане бити.
|
Црква и политика
|
|
Велибор Џомић
|
понедељак, 11. јануар 2010. |
Избор патријарха жребом између тројице кандидата спутава амбиције властодржаца на овим просторима, који су се, још од Кнеза Милоша Обреновића, увек трудили да на свој начин и из различитих потреба у мањој или већој мери утичу на избор црквеног поглавара. |
Црква и политика
|
|
Михаил Шкаровски
|
субота, 09. јануар 2010. |
Немачки посланик у Загребу је 2. децембра 1941. у извештају Белину по први пут поменуо идеју о стварању ХПЦ. Почетком 1942. немачко посланство је већ добило задатак да изврши притисак на Павелића.
|
Црква и политика
|
|
Епископ Артемије
|
среда, 06. јануар 2010. |
На Божић је извршена чудесна тајна: обновљена је природа тиме што је неизменљиви Бог постао човек. Нека би се свеблаги Господ Христос родио данас и у нашим душама кроз нашу смирену веру, кроз нашу еванђелску љубав, кроз наше молитве, пост, милостиње, кроз наше еванђелске врлине.
|
Црква и политика
|
|
Митрополит Амфилохије
|
уторак, 05. јануар 2010. |
И овога Божића смо заједно са својом браћом и сестрама на Косову и Метохији, колевци нашега народа. Поручујемо им у љубави Христовој да се врате својим косовским огњиштима и остану да живе са својим светињама, чувајући наше Косово, „грдно судилиште".
|
Црква и политика
|
|
Никола Кнежевић
|
недеља, 27. децембар 2009. |
Политичка теологија мора ослободити државу од политичког идолопоклонства, а човека од политичког отужења и развлашћивања. Она мора тежити демитологизацији државе и друштва. Разграђујући владајуће политичке односе она мора приправити пут хришћанским вредностима.
|
|
Црква и политика
|
|
Григорије Војводић
|
четвртак, 18. фебруар 2010. |
Без обзира на то ко је коме ту мрачан, владика Артемије се нашао на путу многима, од ситних српских лифераната, тајкунчића и политичара па све до великих “босова” нарко-мафије, међу којима су и чланови бивше администрације Била Клинтона и ЕУ.
|
Црква и политика
|
|
Велибор Џомић
|
уторак, 16. фебруар 2010. |
Парадокс је да патријарха Иринеја верској толеранцији уче они који су и те како нетолератни прво према Српској цркви, а потом и према свакој традиционалној цркви и верској заједници која се не уклапа у њихов идеолошки калуп.
|
Црква и политика
|
|
Дамир Мариновић
|
недеља, 31. јануар 2010. |
Наравно да се од патријарха очекује више флексибилности и дипломатског такта и вештине него од владике, али наравно не по сваку цену и не науштрб истине и правде. Због тога на том путу тражења мере, умерености и обазривости истина не сме да заврши као колатерална штета. |
Црква и политика
|
|
Ана Радмиловић
|
среда, 27. јануар 2010. |
Џозеф Бајден, као и председник Тадић, вероватно мисли да политика коју води манастир Високи Дечани представља модел неке будуће политике коју ће Србија морати да води на Косову. А то је разговор и напор да се сачува шта се сачувати може.
|
Црква и политика
|
|
Епископ нишки Иринеј
|
петак, 22. јануар 2010. |
(Политика, 26.4.2008)
Ми не можемо да говоримо о положају римског епископа у садашњем стању, када католици себе сматрају одвојеним од Православне цркве. Немамо ништа против да папа поново буде први међу једнакима, али тек када се врати у цркву.
|
Црква и политика
|
|
Живица Туцић и Радомир В. Поповић
|
понедељак, 11. јануар 2010. |
Живица Туцић: Ја бих рекао да је календар астрономско питање, а не теолошко и да су цркве у свим системима, у свим државама, користиле онај календар који је користила држава.
Отац Радомир: Минимум минимума је да сви хришћани бар Васкрс славе истог дана.
|
Црква и политика
|
|
Миодраг М. Поповић
|
субота, 09. јануар 2010. |
Знамо за безброј случајева позива Цркви да се „рационализује”, „прилагоди времену”. Црква постоји већ скоро два миленијума, и тако ће бити до краја света. А историја је све те „авангардисте” сместила на место које им припада, па ће тако сигурно бити и убудуће.
|
Црква и политика
|
|
Патријарх васељенски Вартоломеј
|
среда, 06. јануар 2010. |
Морамо сви да се жртвујемо ако хоћемо да сачувамо Земљу. Нажалост, људи обично жртвовање доживљавају као губитак или предају. А, ипак, корен ове речи има мање везе са „бити без нечега”, а више са „учинити нешто светим”.
|
Црква и политика
|
|
Нил Едисон
|
среда, 30. децембар 2009. |
Шта год појединци мислили о истицању распећа, или било ког другог религијског симбола у школама, одлука било о њиховом уклањању или задржавању требало би да буде донета кроз демократску расправу и дебату а не диктатом закона.
|
Црква и политика
|
|
Миленко Пешић
|
четвртак, 24. децембар 2009. |
Довољан је летимичан поглед на сајт „хрватских православаца” па да се посумња у њихове искрене намере да негују свој специфичан православни идентитет. Многи се питају да ли је то наставак акције застрашивања Срба и Српске православне цркве у Хрватској из 2008.
|
|