Početna strana > Hronika > Boriša Mandić: Katastrofa nemerljivih razmera, poginuli piloti u MIG-u su bili moji đaci; Ovo više ne sme da se radi, godinama smo savetovali, predlagali i nudili rešenja - niko nas nije poslušao
Hronika

Boriša Mandić: Katastrofa nemerljivih razmera, poginuli piloti u MIG-u su bili moji đaci; Ovo više ne sme da se radi, godinama smo savetovali, predlagali i nudili rešenja - niko nas nije poslušao

PDF Štampa El. pošta
petak, 25. septembar 2020.

Bivši pilot Boriša Mandić u potresnoj izjavi za naš portal objašnjava da su piloti koji su danas nastradali u u letelelici MIG -21 bili njegovi đaci i smatra da je njihova smrt "katastrofa nemerljivih razmera".

“To su moji studenti, duboko želim i saučestvujem u bolu njihovih porodica. Biće vremena da se o svemu tome priča i da se izvuku pouke”, kaže Mandić.

Poručuje da treba sesti za sto i izvući pouke da se ovakve nesreće više ne bi ponavljale.

 “Ja sam čovek koji je godinama leteo u toj mašini i mnoge naučio da lete u njoj. Mi smo godinama savetovali predlagali nudili rešenja, niko nas tada nije poslušao.

Mandić dodaje da je reč o malobrojnoj populaciji pilota, koja, kako objašnjava,”mnogi znači, koja je previše skupa, a gubi se…”

“Biće dana da trezveno kažemo, ljudi desilo se to, to više ne sme da se radi”, zaključuje Mandić.

U padu vojnog aviona MIG 21, koji se jutros oko 9 sati srušio u okolini Malog Zvrornika, a kako je saopštio okružni javni tužilac “sasvim je izvesno da su poginula oba pilota”. Avion se srušio u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka, saopštilo je ranije Ministarstvo odbrane, povređen je i meštanin.

Bivši pilot MIG 21: Bez obzira na to što se ugrađuju novi delovi, oni su u skladištima stajali i po 30-40 godina - materijal je vremenski sam od sebe propao

Pilot u penziji Predrag Grandić smatra je uzrok pada vojnog aviona MIG 21 otkazivanje "vremešne" tehnike koja je ugrađena u letelicu. U padu aviona jutros oko 9 sati, u okolini Malog Zvornika "izvesno su poginula oba pilota", saopštio je tužilac Okružnog javnog tužilaštva u Šapcu. Naš sagovornik kaže da je reč o sigurno uvežbanoj posadi i iznenađen je ovakvim ishodom.

“Bez obzira na to što se ugrađuju delovi, oni su u skladištima stajali i po 30-40 godina. To što je novougrađeno, to ne znači da taj materijal vremenski nije sam od sebe propao”, objašnjava naš sagovornik.

“Dočekao sam penziju u toj letelici, to je jedan siguran, stabilan avion, samo ga je vreme pregazilo”, kaže Grandić.

On navodi da je avion koji jutros pao stigao 1986. i najnovije iz te flote nabavljene u doba SFRJ.

“Vek tih aviona, kad su stigli kod nas bio je procenjen na 20 godina, posle je produženo na 27. Ovaj je stigao do 34 godine. Znam da je on pre par godina vraćen u operativnu upotrebu, sve je bilo provereno i ispravno. Ne znam kakvi su bili uslovi i kako se došlo do te situacije”, dodaje ovaj iskusni pilot.

Kaže i da je iznenađen fatalnim ishodom i padom aviona.

U svojoj karijeri i on je imao slično iskustvo, kada se na “ekstremno maloj visini katapultirao”.

“Ni sam ne znam kako sam se se spasio”, priča naš sagovornik.

(Nova.rs)

Videti još: Avion "mig 21" Vojske Srbije srušio se u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika; Poginula oba pilota, povređen meštanin