Početna strana > Hronika > Diloit: Žene kontrolišu 80 odsto kupovine u svetu
Hronika

Diloit: Žene kontrolišu 80 odsto kupovine u svetu

PDF Štampa El. pošta
utorak, 08. mart 2011.

Države i uspešne kompanije trebalo bi da više pažnje posvete damama, jer su upravo one neiscrpan i neiskorišćen izvor ekonomskog rasta. One su šansa za povećanje prodaje i širenje tržišta

Beograd - Vlade raznih država i mnoge uspešne kompanije trebalo bi da više pažnje posvete ženama, jer su upravo one neiscrpan i neiskorišćen izvor ekonomskog rasta, navodi se u Diloitovom (Deloitte) novom izveštaju „Rodna premija - Poslovni razlozi za investiranje u žene“.

Kako je saopštila ove konsultantska kuća, prema tom istraživanju, žene kontrolišu oko 20 biliona dolara ukupne potrošnje na globalnom nivou i donose, ili imaju uticaja, na 80 odsto odluka o kupovini u svetu.

Kako potrošačka moć žena raste, one predstavljaju priliku za poboljšanje poslovanja kompanije, povećanje prodaje, smanjenje troškova i širenje tržišta. Kompanije moraju da razumeju potrebe žena i da pronađu način da najbolje odgovore njihovim potrošačkim potrebama.

Prema Diloitovom globalnom izveštaju, 80 odsto žena smatra da marketinške kampanje ne prepoznaju njihove potrebe, a 50 procenata deli isto mišljenje kada je reč o marketingu u zdravstvu i marketingu prehrambenih proizvoda.

S obzirom na moć koju žene imaju kao potrošači, ove nelagodnosti mogu da smanje konkurentnost, upozorila je partner u Sektoru za poslovni konsalting Nada Sućić.

Vlade i javni sektori, u procesu kreiranja politike ekonomskog razvoja, moraju da vode računa da njihova politika odražava uticaj žena kao donosioca odluka - birača, potrošača, kao i lidera u javnom i privatnom sektoru.

Zanemarivanje značaja žena može da utiče na konkurentnost privrede, fiskalno zdravlje, pa čak i društveno-političku stabilnost zemlje.

Danas sve veći broj obrazovanih žena, za razliku od muškaraca, na svoju inicijativu odlazi u potragu za poslom van granica svoje zemlje.

One zemlje koje ostanu bez obrazovanih žena zapravo imaju dvostruki gubitak - gube perspektivnog radnika, uzor i potencijalnog mentora.

U poređenju sa muškarcima, 45 odsto žena u Evropi steklo je diplomu doktora nauka 2006. godine, ali samo njih 18 odsto su na pozicijama viših rukovodilaca.

Prema ovom istraživanju, 45 procenata žena čini ukupnu radnu snagu u Evropi, više od polovine ima visoku stručnu spremu, ali svega 11 odsto pripadnica lepšeg pola je na položaju direktora.

Promovisanje žena je imperativno u globalnoj ekonomiji koja sve više zavisi od ljudi, brenda i intelektualne svojine, pa kompanije treba da posmatraju programe unapređivanja žena kao investiciju, a ne kao trošak.

(Tanjug)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner