уторак, 13. април 2021.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Н1: Стручњаци тврде да је „чак 1000 пута преплаћен посао фирме Игора Жежеља и Телекома“, Вучићу ништа спорно у 60 милиона евра датих за софтвер; Милан Ћулибрк: Обрачун сваког запосленог у јавном сектору ће коштати 120 евра
Хроника

Н1: Стручњаци тврде да је „чак 1000 пута преплаћен посао фирме Игора Жежеља и Телекома“, Вучићу ништа спорно у 60 милиона евра датих за софтвер; Милан Ћулибрк: Обрачун сваког запосленог у јавном сектору ће коштати 120 евра

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 27. фебруар 2021.

Председник Србије Александар Вучић тврди да је све било чисто и по закону у јавној набавци од 60 милиона евра, колико ће грађани Србије платити приватној фирми Вајрлес медиа (Wireless media) бизнисмена Игора Жежеља и Телекому Србија за софтвер којим ће се обрачунавати плате у јавном сектору. Док поједини економисти тврде да је држава преплатила Жежељеве и Телекомове услуге чак 1000 пута, председник наводи да ће бити потребно још новца да се уреди систем јавних финансија, но нада се ипак да те набавке неће ићи преко истих компанија.

Овде је све урађено по закону, каже председник који у јавној набавци од 7 милијарди динара, односно 60 милиона евра датих за софтвер, не види ништа спорно.

 „Још нисам ушао у папире, пошто поред чињенице да имам поверење у Синишу Малог, мислим да је то и веома важно и он ће морати да уложи још доста новца у фискализацију. Надам се не преко истих компанија, али није моје да прејудицирам“, рекао је Вучић.

А преко истих компанија већ се много тога одиграло. Партнери у изради новог система за обрачун плата у јавном сектору, Wирелесс медиа Игора Жежеља и Телеком Србија закључили су 2018. уговор о регулисању међусобних односа који испитује Савет за борбу против корупције. По том уговору државни Телеком исплатио је Жежељу више од 37 милиона евра, да би он одмах затим купио дневни лист Курир, односно Адриа медиа групу.

„Сви су изгледа заборавили тих 37.5 милиона евра, ако се добро сећам цифре. При томе је тај уговор био споран јер је само једна страна имала очигледну корист, а то је Wирелесс медиа господина Жежеља. Не видим да је Телеком тиме нешто добио, с обзиром да се Wireless media обавезала да ће уложити 27 милиона евра у свој портал Мондо, али какве везе то има и какву додатну вредност даје Телекому? Дакле, ово је сада још очигледније. Овде се сада директно испумпава јавни новац, да је  цифра око 60 милиона евра. То значи да ће обрачун сваког запосленог у јавном сектору коштати 120 евра, али на жалост не њих него нас – пореске обвезнике ове земље“, истиче Милан Ћулибрк, главни уредник НИН-а.

Иста матрица само са другим учесницима примењена је и у куповини телевизије Прва и РДП Б92. Државни Телеком је исплатио астрономских 195 милиона евра за кабловску мрежу Коперникус, да би онда Коперникус корпорација купила за 180 милиона две телевизије са националном фреквенцијом.

„Полуге политичке моћи се користе да би се богатство усмерило ка појединим људима. Онда ови који добијају те баснословне суме за послове који коштају 100 пута или 1000 пута мање, трансферишу назад добијени новац ка врху политичке власти“, наводи економски новинар Мијат Лакићевић.

Ни у случају Телекомових трансакција са Игором Жежељем, као ни у случају препродаје телевизија Прва и Б92, ниједна надлежна институција од Тужилаштва до Државног ревизора није реаговала. Исто је и са последњом јавном набавком која би прошла непримећено да на њу није указала потпредседница Странке слободе и правде Мариника Тепић.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће ЕУ признати руску и кинеску вакцину против коронавируса?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер