петак, 14. август 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > У близини војног аеродрома Батајница срушио се МИГ-29, двојица мртвих
Хроника

У близини војног аеродрома Батајница срушио се МИГ-29, двојица мртвих

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 07. јул 2009.

БЕОГРАД – Пилот и један војник на земљи су погинули пошто се јутрос у 9,10 часова током редовног лета срушио МИГ-29 у близини војног аеродрома Батајница, саопштило је министарство одбране.

Пилот је преминуо у болници од последица повреда.

Један војник је лакше повређен.

После удеса предузете су све прописане мере за обезбеђење места несреће и спровођење истражних радњи, додаје се у саопштењу.

Почела је да ради и Комисија за испитивање узрока и околности удеса, о чијим ће налазима јавност бити благовремено обавештена, истиче се у саопштењу.

Председник Србије Борис Тадић издао је данас наређење Генералштабу Војске Србије да спроведе хитну и опсежну истрагу поводом пада авиона МИГ 29, саопштио је Кабинет председника Републике. Председник Тадић затражио је да се испитају узроци ове несреће и да се утврди евентуална одговорност, наведено је у саопштењу.

Војска Србије, пре јутрошњег удеса авиона МИГ-29, имала је пет летелица тог типа - четири једноседа и један двосед. Авиони МИГ-29 набављени су 1987. године од бившег Совјетског Савеза када је за потребе тадашње ЈНА испоручено 16 летелица. Они су и даље најмодернији ловачки авиони у саставу ВС и на Западном Балкану.

У рату с НАТО-ом 1999. године СР Југославија изгубила је 11 авиона МИГ-29 у ваздушним борбама и на земљи, док су остали авиони сачувани.

Сви преостали примерци приземљени су 2004. године због истека радних ресурса и њихова судбина је једно време била неизвесна.

Крајем јануара 2006. године одлучено је да се авиони ремонтују делом у Русији а делом у заводу „Мома Станојловић” у Батајници, и за те потребе је издвојено нешто више од 20 милиона долара.

Данашњи удес авиона је једанаести удес летелица Војске Србије од 1999. године. У претходних десет несрећа авиона и хеликоптера од 1999. године, погинула су тројица пилота, а више их је лакше и теже повређено.

Још нема информација о судбини пилота МИГ-а 29 који је данас пао код Батајнице.

У претходним удесима укупно су изгубљена три авиона Утва 75 (В-53), три хеликоптера Газела (Х-42), два Супергалеба (Н-62), један Орао (Ј-22) и један транспортни авион Ан-26 (Т-70).

Први удес након НАТО бомбардовања догодио се 14. августа 1999. године када је авион Ан-26 принудно слетео на цивилни аеродром у Сурчину без извученог стајног трапа. Посада авиона је остала неповређена али је авион због оштећења расходован и коришћен за резервне делове. Највећа катастрофа у претходних девет година догодила се 20. марта 2000. године када су на аеродрому Ковин, у удесу школског авиона Утва-75, погинули капетан прве класе Стевица Жарков и поручник Дејан Радовановић.

Исте године, крајем октобра, у околини аеродрома у Голубовцима код Подгорице, изгубљен је један авион Супергалеб Г-4, али су се двојица пилота спасили искакањем.

Током 2001. године није било удеса војних летелица, али је црна серија настављена већ 2002. године, када је у околини Ниша изгубљен хеликоптер Газела, чија су два члана посаде успели да преживе.

У околини аеродрома Лађевци код Краљева 11. октобра 2003. године оштећена је још један Утва-75 приликом принудног слетања а два члана посаде су повређена.

Претпоследњег дана децембра исте године у центру Крагујевца пала је Газела која је требало да учествује у програму обележавању Нове године за око 500 деце из вртића и школа у том граду. Само великом срећом избегнута је трагедија а два члана посаде, сниматељ, човек костимиран у Деда мраза и једно дете који су се налазили у хеликоптеру прошли су са лакшим и тежим повредама.

У 2004. и 2005. години изгубљен је један авион Утва-75 и хеликоптер Газела, чије су посаде преживеле, док у 2006. и 2007. години није било губитака.

Прошле године Војска Србије изгубила је два авиона и једног пилота. Прво је 21. маја у околини војвођанског села Баранда мајор Томас Јаник искочио из авиона Орао за време тренажног лета, а 24. септембра на аеродрому Батајница погинуо је потпуковник Иштван Канас приликом припреме за учешће на аеромитингу у авиону Г-4.

(Политика)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће у наредних годину дана у Србији бити одржани нови парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер