Културна политика
|
|
Предраг Анђелић
|
среда, 15. децембар 2010. |
Из перспективе данашњег претежног поимања политике као епицентра зла, парадоксална је али и истинита чињеница да је ондашња, комунистичка политичка класа најдуже одолевала свеопштој употреби естраде.
|
Културна политика
|
|
Јелена Тинска
|
уторак, 07. децембар 2010. |
Вилимон је доказ да се код нас „праве уметничке вредности" награђују у свим режимима. Она је као „заслужни уметник“ добила атеље од првог, од другог се преселила у још већи атеље, а у овом последњем стекла и националну пензију.
|
Културна политика
|
|
Небојша Васовић
|
среда, 24. новембар 2010. |
Једини сигуран пут да неки српски универзитет доспе на Шангајску листу међу пет стотина најпрестижнијих светских универзитета води кроз повећање броја објављених чланака на СЦИ и ССЦИ листама.
|
Културна политика
|
|
Петар Анђелковић
|
недеља, 21. новембар 2010. |
Електронски и штампани медији су за велику (ако не и апсолутну) већину људи најважнији и једини извор информација. Свака информација, на овај или онај начин, носи одређену поруку ономе коме се саопштава.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
субота, 13. новембар 2010. |
Можда звучи банално, али није: Србији је званично одобрен ћирилични интернет домен и након дуге кампање и више него широке јавне расправе, одлучило се да то буде скраћеница „.срб“. Тривијалност? Никако.
|
Културна политика
|
|
Раденко Тошић
|
петак, 05. новембар 2010. |
Шта год се десило не вјерујем да ће се Карлеуша одрећи писања. Не вјерујем да ће она пропустити прилику да све оне који су јој стали на жуљ, а много их је тако да ни два Пакла не би било довољно, стави тамо гдје им је мјесто.
|
Културна политика
|
|
Димитрије Војнов
|
субота, 30. октобар 2010. |
Успон комерцијалног филма није омео ни развој уметнички вредног филмског стваралаштва, али је снага руског тржишта свакако помогла силовитом наступу аутора попут Звигањцева, Лунгина и пре свих Никите Михалкова како на великим фестивалима, тако и кад је реч о номинацијама за оскаре.
|
Културна политика
|
|
Небојша Бакарец
|
среда, 27. октобар 2010. |
„Риjалити“ програми су постали планетарна пошаст. Постали су најефикасније средство за заглупљивање и контролу маса, много ефикасније него досадашња средства, серије, спортски програми, ток шоу и информативне емисије.
|
Културна политика
|
|
Милан Динић
|
среда, 20. октобар 2010. |
Можда више него у Милошевићево време, у медијима постоји спрега политике, приватног капитала и личних интереса, резултирајући посредном контролом комплетне медијске сцене. Утисак је да је и данас, као у Милошевићево време, један део медија фаворизован.
|
Културна политика
|
|
Предраг Ј. Марковић
|
понедељак, 04. октобар 2010. |
Када је дошао пети октобар, они су поверовали да ће се вратити митски позлаћено предмилошевићевско доба. Сада су многи огорчени, из два разлога: онима старијима мањка ушушканост позног социјализма, онима млађима фине необавезујуће енџиовске тезге.
|
|
Културна политика
|
|
Раденко Тошић
|
понедељак, 13. децембар 2010. |
У некој врсти егзила Полански наставља да режира филмове, али су то углавном просјечна остварења која не заслужују превише пажње, да би 2002.године услиједио велики повратак са филмом „Пијаниста“ за којег добија америчког Оскара, Златну палму у Кану и француску награду Цезар.
|
Културна политика
|
|
Милан Дамјанац
|
недеља, 05. децембар 2010. |
Прича о регионализацији је дневнополитичка, мада не треба занемарити ни притиске које стижу из ЕУ да Србија што пре раздели моћ по регионима, посебно како би добила приступ фондовима. Било како било, регионализација није исто што и децентрализација.
|
Културна политика
|
|
Слободан Владушић
|
среда, 24. новембар 2010. |
Можда је време да се ипак мало уозбиљимо: кошаркашки клуб Партизан односно хала Пионир за време евро-утакмица можда је последње место слободе у овој земљи, слободе да се навија за себе, а не за другога, а да вас у том часу нико не назива клерофашистом.
|
Културна политика
|
|
Младен Ђорђевић
|
уторак, 16. новембар 2010. |
Једно од недавних истраживања показало је да је 65% ученика бар једном, а 24% више пута било изложено неком облику насилног понашања у периоду од три месеца. Према другом истраживању, око 20 одсто ђака је потврдило да у њиховој школи постоји банда.
|
Културна политика
|
|
Ана Радмиловић
|
четвртак, 11. новембар 2010. |
Ако и не уђемо у ЕУ, улазимо у систем у којем су сензори подешени тако да пиште кад припалиш цигарету, ухапсе те и пошаљу ти у ћелију тим психолога да ти објасне да није лепо да пушиш пошто један твој дим убије више људи него у Аушвицу.
|
Културна политика
|
|
Милан Дамјанац
|
среда, 03. новембар 2010. |
Српска филмографија је одавно престала да буде српска. Али и више од тога - она је изгубила и људскост и пристојност. Уместо да оно мало новца који се у Србији могу издвојити потрошимо на снимање квалитетног и елементарно „пристојног“ филма, ми снимамо и гледамо којештарије.
|
Културна политика
|
|
Светозар Кољевић
|
субота, 30. октобар 2010. |
Можда управо отуд и потиче чудесна моћ књижевности да спаја далеке пределе, времена и људе, да омогућује, као што Пастернак рече, дијалог живих са мртвима и нерођенима.
|
Културна политика
|
|
Слободан Владушић
|
среда, 27. октобар 2010. |
Постаје очигледно да жаргон “фашизма” није просто изражавање политичког става. Групе, институције и појединци који га упражњавају уопште њиме не изражавају политичко мишљење у оквиру једне политичке расправе. Напротив, они тиме укидају могућност било какве расправе.
|
Културна политика
|
|
Давор Мандић
|
среда, 13. октобар 2010. |
Питамо се шта је у ''Српском филму'' српско, осим редитеља, сценаристе и читаве филмске екипе. Ако бисмо све тумачили кроз једну Православно – хришћанску призму, онда је он у том смислу српски што говори на крају крајева истину, што разоткрива мрачне стране блудописа.
|
Културна политика
|
|
Василије Милновић
|
среда, 29. септембар 2010. |
У нама актуелном свету менаџера, у коме морате постати „укалупљени објект“ уколико желите успети (за разлику од непосредне прошлости када је „аутентични субјект“ постављан појединцу као императив), критичко мишљење има нарочиту вредност.
|
|