Početna strana > Debate > Sudbina dejtonske BiH i Republika Srpska > Predlog deklaracije o uslovima za očuvanje i jačanje državotvornosti Republike Srpske unutar BiH
Sudbina dejtonske BiH i Republika Srpska

Predlog deklaracije o uslovima za očuvanje i jačanje državotvornosti Republike Srpske unutar BiH

PDF Štampa El. pošta
Emil Vlajki   
utorak, 18. novembar 2014.

A. PODSEĆANjA

- Po izvornom Dejtonu, međunarodno verificiranom, Bosna i Hercegovina (BiH) je sastavljena od tri konstitutivna naroda i dva entiteta. Muslimansko-hrvatska federacija (Federacija) je obitavalište hrvatskog i muslimanskog/sada bošnjačkog naroda, a Republika Srpska (RS) srpskog naroda. Točno je da su u BiH svi njeni građani ravnopravni, ali su po izvornoj koncepciji Dejtona, Srbi u Federaciji nacionalna manjina, kao što su Hrvati i Bošnjaci manjina u Republici Srpskoj. Na ovoj osnovi triju konstitutivnih naroda i njihovih izvornih obitavališta, zasnovana je čitava političko-pravna struktura BiH.

- Kasnije nasilne promjene izvornog Dejtona (na primjer, od 68 prenesenih nadležnosti u RS, svega tri su prošle skupštinsku proceduru u RS) išle su prvenstveno na štetu srpskog naroda, kao i hrvatskog naroda.

Treba reći da je ovo političko-pravno nasilje istovremeno i nasilje u odnosu na potpisnice izvornog dejtonskog sporazuma, a posebno nad Ruskom Federacijom koja se redovito protivila nasilnim izmjenama izvornog Dejtona.

- Sada je situacija u BiH takva da se srpskom narodu želi oduzeti ostatak izvornih dejtonskih nadležnosti, dok Hrvati nisu ostvarili ni minimum onoga što im je Ustavom zagarantirano.

- Ovaj prijedlog je jedan u nizu naših pokušaja da se zaustavi erozija dejtonskih političko-pravnih nadležnosti u RS, što, u ime demokracije, vodi obespravljenosti srpskog naroda u BiH i njegovih institucija.

Stoga:

B: UZEVŠI U OBZIR

- Da je država BiH protektorat dijela međunarodne zajednice (MZ), što je jedinstven, anakron i neprihvatljiv slučaj u Evropi;

- Da se u takvim uslovima ne može odvijati nikakav ozbiljniji razvoj bilo koje državne zajednice;

- Da se, posebno, od Dejtona do danas, ovaj dio MZ krajnje maćehinski odnosio prema RS;

- Da taj dio MZ vidljivo favorizira većinski narod u BiH na štetu dva druga konstitutivna naroda;

- Da se to favoriziranje prikriva pod vidom stvaranja navodno funkcionalne države;

-  Da se ova protektorat-država nastoji uvući u vojni pakt koji je suprotstavljen drugim dijelovima MZ, a sve u okviru novog hladnog rata koji se aktualno vodi u svijetu;

- Da jedan dio političkih subjekata u BiH, posebno u RS, pod nazivom 'narodnih partija', vjerojatno nesvjesno, a želeći da sruši aktualnu vlast u RS, paktira sa dijelom MZ i sa nekim političkim strankama u Federaciji kojima je primarni cilj uništenje RS i dominacija nad cjelokupnim teritorijem BiH;

- Da je sada posve jasno da će aktualno Predsjedništvo BiH jednoglasno podržavati sve ono što ide na suštinsko uništenje Republike Srpske;

- Da će sadašnja politička podjela u RS (50:50) onemogućiti bilo kakav ekonomski i socijalni razvoj ovog entiteta, a što će ići na ruku onima koji žele nestanak ovog entiteta.

- Da su sve kolonijalne zemlje u svijetu prvo izborile političku samostalnost a tek se onda posvetile unutrašnjim problemima;

Da, u tom smislu i kontekstu, RS želi dvije stvari koje su neophodne za njen opstanak.

a) Oslobađanje od kolonijalne politike protektora BiH;

b) Očuvanje i jačanje sadašnje autohtonosti i državotvornosti RS.

- Na temelju ovih bazičnih principa, predlaže se slijedeća

DEKLARACIJA

- Svaki srpski politički subjekt u RS koji je svjestan svega nepravednog, pa i zločinačkog, što je rađeno prema srpskom narodu (demoniziranje, ucjene, prijetnje, itd), bezuvjetno će insistirati na dva temeljna principa Dejtona: PARITET I KONSENZUS; neće, ni na koji način, dozvoliti preglasavanje bilo kog konstitutivnog naroda ni na jednom nivo vlasti; posebno ne u entitetu RS, ni na državnom nivou;

- Svaki politički subjekt u RS kome je stalo do srpske samosvojnosti: neće pristati na bilo kakvo ustavno preuređenje koje će staviti u pitanje teritorijalni integritet Republike Srpske; neće dozvoliti nikakve promjene izbornog sistema u BiH koje bi u sebi sadržavale postulat: 'Jedan čovjek, jedan glas; neće dozvoliti da BiH postane dio bilo kog vojnog pakta; borit će se za samostalan odabir svojih političkih i ekonomskih partnera u svijetu; borit će se za vraćanje nadležnosti koje su nelegalno oduzete RS-u.

-  Svi politički subjekti u RS moraju biti svjesni da građanska emancipacija kako na nivou entiteta tako i države, kao i zajednički suživot, moraju proći fazu pune nacionalne emancipacije sva tri konstitutivna naroda u BiH;

- U tom smislu, odbijaju se providne manipulacije gdje se pod krinkom građanskog, funkcionalne države i ljudskih sloboda nastoji nametnuti dominacija jednog, u ovom slučaju najbrojnijeg naroda.

POJAŠNjENjA

1. Zajednički život u državi BiH, koja je međunarodno priznata realnost, razumljiv je sam po sebi, s tim

- Da se prestane sa vrijeđanjem srpskog naroda, RS i SPC etiketirajući ih kao genocidne;

- Da se prestane naglašavati kako sudbina BiH apsolutno ovisi o jednom jedinom, najbrojnijem narodu, čime se direktno negira osnovica Dejtona: konstitutivnost naroda;

- Da se prestane, na državnom nivou, onemogućavati privredni razvoj entiteta;

- Da se iznađu pravedna rješenja za istinsku konstitutivnost sva tri naroda.

- Da se prestane sa ignoriranjem zločina, od strane pravosudnih institucija, počinjenih nad Srbima u periodu 1991-1995.

2. Na unutrašnjem planu RS

Apsolutno je nužna beskompromisna borba protiv svih vrst kriminala dosad počinjenih i onih koji se nastavljaju, kao i borba za socijalnu i ekonomsku pravdu. Jedan dio te borbe će se sigurno odvijati ovdje i sada i ta borba ni po koju cijenu ne smije stati. Posebno je važno da ta borba u RS obuhvati čitav period, od Dejtona do danas. Da nijedna vlast u RS ne smije biti izuzeta od odgovornosti za teško ekonomsko i socijalno stanje u ovom entitetu.

U tom se smislu Republika Srpska do sada jednako rušila izvana kao i iznutra.

- Ali istinski generator svih vrsta kriminala je kolonijalni protektorat koji svojim maćehinskim odnosom, posebno prema RS, i mešetarenjem na različitim nivoima i u raznim domenima, konstantno i suštinski proizvodi svo zlo kojeg živimo. Radi toga, ne postoje nikakve mogućnosti istinskog ekonomskog i socijalnog  napretka, ukoliko proces jačanja autohtonosti Republike Srpske ne bude odlučno na djelu.

- Svi oni koji ignoriraju odlučujući negativan utjecaj ovakve MZ i misle, tvrde, da se problemi u RS prvenstveno mogu rješavati mijenjanjem sadašnje vlasti, paktirajući pritom sa MZ, federacijskim partijama koje žele ukinuće RS i nekim nevladinim organizacijama (već viđeno), rade to isključivo pro domo sua (radi ličnih interesa) i apsolutno podrivaju temelje Republici Srpskoj.

- Isto tako, svi oni koji tvrde kako je u RS stanje dobro, stabilno, bolje nego drugdje i slično (ne)svjesno pridonose urušavanju ovog entiteta koji grca u nezaposlenosti, siromaštvu, vanjskim i unutrašnjim dugovima, itd.

NAPOMENA:

Ovaj prijedlog Rezolucije je upućen svim važnijim institucijama u BiH kao i potpisnicima Dejtona.

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner